vrijdag, oktober 05, 2007

Something old and something new

Mijn zoon attendeerde me op het volgende bericht:Socks with a story.

In het bericht wordt vertelt over een site uit Zwitserland waar je een 'Oma' uit kan kiezen die je kunt vragen om sokken voor je te breien.
De Oma's stellen zich voor en je mag zelf de kleuren kiezen van de sokken. Maar je kunt je ook laten verrassen door de Oma zelf en haar keuze.

Wat een leuk gegeven. Veel mensen hebben goede herinneringen aan een Oma die voor hen sokken breide en veel mensen weten zelf niet meer hoe sokken te breien. Wat is er leuker dan sokken die voor jou 'met liefde' gemaakt zijn?


Hier twee 'Oma's van de site.
Wat leuk dat door een 'nieuw' medium als internet, het 'oude vertrouwde' gegeven van sokkenbreiende oma's voor iedereen weer toegankelijk wordt.

On this site you can read about a project with sock knitting granny's. You can choise one and ask here to knit for you.

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een ontzettend leuk gegeven! En die oma's zien er zo gezellig uit met hun breiwerk ter hand. Doe mij ook zo'n oma!

9:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

schitterend!

12:40 p.m.  
Blogger Rineke said...

Mijn oma breide ook sokken voor al haar (ca 30) kleinkinderen. Zo geweldig. Op een gegeven moment was ze de sokken zat en breide ze poppetjes die ze vulde met oude nylonkousen. Mijn vader heeft een verzameling thuis...

4:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb zo'n oma en doe koester ik met heel mijn hart.

10:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldig idee!! Je hebt ook wel direct de leukste oma uitgezocht. Ze kijkt zo grappig ondeugend

6:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige log! Onze 'oude' beppe (man's kan) heb ik gelukkig ook lang gekend en draag nog sokken van haar handen.

11:24 a.m.  
Blogger Unknown said...

Geinig! Mijn vrouwelijk voorgeslacht zat meer in de dikke wanten.....

1:47 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Mijn oma breide alleen handdoeken en hele lelijke jurken op de breimachine helaas. Maar ik heb wel van haar leren breien vroeger! Leuk deze oma's

11:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

oh, oma's voor het uitkiezen, wta een leuk idee!

3:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O, wat een leuk idee!!

8:41 p.m.  
Blogger Irma said...

Wat een geweldig idee.
Meteen een goede indicatie erbij hoe lang een oma over een paar sokken doet

8:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home