dinsdag, september 11, 2007

And now......

..........something completly different.

Zaterdag ben ik naar 'De kruidhof' in Buitenpost geweest. Ze hebben daar mooie tuinen ter inspiratie met verschillende thema's zoals de heemtuin, de boomgaard en een tuin met planten waar Beerenburg (Fries kruidendrankje) van gemaakt wordt.
Ik was er even heen om te kijken naar planten die nu staan te bloeien.
In de kwekerij kun je bijna alle planten die in de tuin staan kopen.
Ik was met de trein en de vouwfiets dus had niet veel mogelijkheid om planten te kopen, maar op een of andere manier lukte het me toch om met heeeeeeeel veel terug te komen.
Ja, garens en planten, ik kan ze niet weerstaan!!
De inkoop bestaat uit: 5 verschillende rozen, 2 clematissen, 13 vaste planten en 4 grassen.

Ondertussen ben ik rustig bezig met de Portia van Rowan.

Saterday I went to a garden were they also sell plants. I bought a lot of roses, clematis, grasses and other plants. I travelled by train and little bike, so it was difficult to take it with me, but I can't resist yarn and plants.
Meanwhile I'me still knitting on the Portia sweater of Rowan.

19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zo, heerlijk ingekocht! Mooi al die rozen, en goede tijd van het jaar, dan je meteen volgend genieten van alle bloemenpracht!

8:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lekker he, zo'n nieuwe bevolking voor de tuin.
Ik hoop dat het weer nog wat meewerkt om het allemaal geplant te krijgen.

9:10 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Dat zal er uit gezien hebben als een rijden bos! Wat heb je veel meegenomen!!! Had je nog zoveel plek in je tuin??

Het is heerlijk plantenweer, ik ben net bezig met mijn hosta's.

11:44 a.m.  
Blogger Ammerins said...

Ik had graag een foto gezien van jij op je vouwfiets met al deze planten :-))
Geniet ervan! Ik heb wel jeukende vingers, maar de planten moeten toch nog even wachten tot volgend voorjaar... Eerst maar eens gras....

3:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk!!!
Rozen!!!!
Genieten hoor. Volgend jaar kun jij van de eerste rozen genieten.
:o)

3:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi he, al die planten! Mijn roos geeft een toegift, staat weer volop in bloei!

6:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik dacht al, is it a bird, is it a plane, nee het is een fietsende bloementuin. Laat je ook foto's zien waanneer ze zijn gepland en in vol ornaat te bewonderen zijn? Please, please.

7:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig, je aankopen, wat een weelde al die rozen heerlijk. Nou veel plezier bij het planten, geniet ervan.

10:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Respeeeect.. Hoe doe je het toch....

5:22 p.m.  
Blogger Irma said...

LOL
Waar een wil is, is een plant!

11:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

fijn he mooie plantjes? ik heb een ippomoea (schrijf je dat zo?) die de wc in is gegroeid, heb ik straks hele mooie bloemen binnen.

De sjaal is begin september eindelijk op plek van bestemming gekomen en met veel oeh, en ah, onthaald. nog bedankt he? ga je ook naar den bosch? ik heb er zon zin in!

greetz, Niek

12:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jij moet veel ervaring hebben om zo'n enorme vracht te kunnen vervoeren op je fiets!
Ik zou het niet voor elkaar krijgen, hoewel ik naar mijn idee aardig kan pakken op de fiets!:-)

12:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

volgens mij heb je het laten bezorgen, want dit lijkt me onmogelijk op de fiets als je het heel wilt houden!

2:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoe krijg je dat voor elkaar op een vouwfiets?? Wel heerlijk al die nieuwe planten en dan dromen van hoe ze er volgend jaar uit zullen zien

9:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoe Dóe je het op de fiets!!!

10:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, wat toevallig... Ik ga komende woensdag naar de Kruidhof! Ik hoop er ook van te genieten.

11:16 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hi, prachtig! Over de 100% wol: Storm op Zolder verkoopt het natuurlijk, en ik had nog liggen (30 jaar oude wol van mijn moeder en tante!)

8:23 a.m.  
Blogger José said...

Even heel wat anders: de mysterywant is het huidige project van de mittenskal. Schrijf je in en doe mee...

http://groups.yahoo.com/group/mittenskal/

10:40 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik heb niet zo'n verstand van plantjes, maar het ziet er indrukwekkend uit. Heb je al foto's van Portia?

1:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home