dinsdag, juli 31, 2007

Tip van de sluier.....

Al een tijdje ben ik bezig om iets te breien wat ik naar Knitty wil sturen. Ik had het idee al veel langer, maar vond er steeds geen tijd voor.
Deze vakantie ben ik er aan begonnen. Een is af, nu nog een prototype om te kijken welk idee het beste uit de verf (katoen in dit geval) komt.
Omdat een ontwerp niet van te voren getoond mag worden, dit keer geen 'in de maak' foto's maar alleen een kiekje van het materiaal waar ik het mee maak.
Mocht het patroon niet geplaatst worden dan zet ik het op mijn blog als free pattern.
Smachtend zit ik nog steeds op de HzG te wachten. Het is inmiddels dinsdag maar hij lag nog steeds niet door de deur. Tot mijn grote verbazing en vreugde lag er wel de nieuwste Rowan Magazine Knitting and Crochet.
Dit keer een zeer mooi nummer, vind ik.
Altijd vind ik het magazine erg mooi, maar vaak staan er patronen in die ik niet zou dragen. Dit keer had ik bij heel veel foto's zoiets van "Ja, das echt wat voor mij".
Zoals de Faeroe Wrap, Helsinki Hat Scarf, de hier boven staande Narvik, de hieronderstaande Stockholm. Zelfs de gebreide gordijnen riepen iets bij mij op!
Ik zal het allemaal eens op me in laten werken en dan een groot project uitzoeken om me mee bezig te gaan houden het komende half jaar (want zo'n project gaat niet zo snel, naast werk, huishouden, andere hobby's en het feit dat ik groter dan gemiddeld ben)
Mijn andere passie: Tuinieren.
Ik ben gistermiddag naar Drachten geweest. Eigenlijk woon ik er dichtbij, maar omdat we geen auto hebben kom ik er nooit. Een trein rijdt er namelijk niet heen en daar reis ik hoofdzakelijk mee.
Nu mijn zoon een baan heeft aangenomen en een auto heeft gekocht en nu op vakantie was en ik dus de auto mocht lenen (ademhalen) ben ik naar de kwekerij Passieflora gereden en heb mooie planten gekocht die nu nog gaan bloeien. Nu nog een kwestie van planten en met het rare weer van de laatste tijd moet dat dus even goed geplanned worden om niet nat te worden.

23 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ben jaloers, las net dat Angelique ook al de nieuwste Rowan heeft en ik nog niet jakkes. Nou ja misschien morgen.

6:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ben ook jaloers, heb de nieuwste Rowan ook nog niet binnen. Ik zal nog even geduld (moeten) hebben. Ik ben wel heel prettig verrast dat je hem nu al hebt, vandaag stonden ook pas de eerste berichten van ontvangst bij Rowan op de site.

7:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De Handwerken zonder Grenzen kon ik dit weer gewoon bij de Bruna kopen. Ik heb er al heerlijk in zitten bladeren. In het voorwoord werd de actie via het internet ook nog even kort genoemd. Dan nu te weten dat de Rowan ook onderweg is..., ik ben benieuwd. De twee foto zien er goed uit, ook wel mijn stijl :-)

7:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat goed dat je een patroon voor knitty aan het maken bent. Het zou fantastisch zijn als een Nederlands ontwerp in de Knitty zou komen. Succes!

7:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, ik heb de nieuwe HzG vanmiddag uit de brievenbus geplukt, en er een extra-mijni-logje aan gewijd!
;o)
Bedankt!
:o)

8:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ehhh... mini...
bedoelde ik...
LOL, te enthousiast...
Ik lees me later bij, wilde het bedankje eerst even aan je kwijt.
:o)

8:30 p.m.  
Blogger Breibeest said...

Nou, ik ben benieuwd naar je ontwerp! Je hebt in elk geval een supermooi kleurenpalet uitgekozen. Duimen maar dat het in de Knitty komt, een Nederlands ontwerpje zou inderdaad erg leuk zijn!

8:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat spannend, ik heb dus zowel de HzG als de nieuwste Rowan magazine nog te goed!! Hopen dat ze morgen allebei in de bus liggen.

10:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Helemaal te gek als er straks een ontwerp van jouw hand in de Knitty komt!! Ik duim voor je!!

10:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk is dat zelf ontwerpen he ;-) De kleuren die ke gebruikt, combineren erg mooi. Ik hoop voor je dat ze je ontwerp publiceren, dat is dan toch zeker een pluimpje waard!
Ik heb mijn HzG vandaag binnengekregen (woon in de omgeving van Eindhoven).
Ik moet ook weer eens nodig naar een tuincentrum, hier bloeit momenteel niets, zo saai alleen maar groen... misschien is er iets leuks in de uitverkoop :-)

12:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, wat spannend dat patroon naar |Knitty sturen!! Ben benieuwd wat het is! Ik heb vandaag de HZG in de boekhandel gekocht. Ik denk dat ik er toch maar een abb. op gsa nemen. Staan weer interessante stukken in.

12:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Spannend joh! En ja, wat duurt de HzG lang, he?!

12:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gisteren werd ik ook al een beetje wanhopig, weer geen HzG bij de post,wij wonen een eindje van de straat af, dus ik moet een stukje wandelen naar de brievenbus,maar ineens zag ik in de late namiddag een auto van select vracht stoppen en die had hiep hoi mijn geliefd blad bij. Je gekozen materiaal ziet er mooi uit, dus ik ben erg benieuwd naar het ontwerp. Trouwens de Rowan ziet er ook niet verkeerd uit!

8:22 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Hoi, wat is het allemaal mooi! Prachtig uitgekozen kleuren, ben echt heel benieuwd wát het gaat worden.
De foto's beloven erg lange brei-uurtjes. Maar dan heb je ook wat.
Fijn, eh, erg fijn dat hét blad weer geleverd wordt.
GOED GEDAAN!!!

9:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dus je bent geweest! En goed ingekocht zie ik, goed zo! Wat is de Rowan weer mooi he, alleen de foto's al.

4:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat zou natuurlijk hartstikke leuk zijn als je patroon op Knitty komt, spannend.

Ik heb de HzG gisteren (dinsdag) gekregen maar nog geen Rowan. Omgekeerde wereld dus. Ik ben heel benieuwd naar de Rowan, ik vind het altijd een heel mooi blad!

6:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie kleuren!!!!
KWIJL!!!!

10:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben benieuwd, de kleuren beloven iets moois!!

10:55 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

De nieuwe Rowan is mooi, ik heb zelf juist weinig patronen die ik echt wil maken, maar de combinaties van kleuren en steken vind ik wel erg inspirerend! Ik heb heel benieuwd naar je Knitty project, is it a bird, is it a plane...

1:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Was de reactie op mijn blog van jou?
gr. G

12:14 p.m.  
Blogger Emmy said...

naar Passieflora geweest dan was je niet ver bij mij vandaan .
en HzG lag donderdag al bij mij in de bus nog bedankt voor al je moeite om het blad te behouden

9:19 p.m.  
Blogger Rineke said...

WHAT!!!! Woon je ook nog dicht bij Drachten (dit kommentaar heb ik geschreven NA die van jouw VOLGENDE blogpost). DRACHTEN!!! Ik heb er 9 jaar lang gewoond, mijn ouders wonen er nog, en ik ben er dus net een aantal dagen geweest! Had ik dat geweten was ik dus wel langs gekomen, Tijm! Nou ja, ik kom er dus weer, en dan spreken we wat af hoor!!!!

Trouwens, ben nu erg benieuwd naar het knittypatroon!

7:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mochten ze geen smaak hebben bij knitty en je inzending niet waarderen, dan zou je ook nog bij magknits terecht kunnen http://www.magknits.com/

9:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home