zondag, augustus 19, 2007

Dagje Hoofdstad

Omdat mijn jongste dochter door was naar de tweede ronde voor een rol in de film die gemaakt gaat worden van het boek "Hoe overleef ik mezelf"van Francine Oomen, moesten we dit keer naar Amsterdam.
We waren er, dankzij de goede stuurkunsten van mijn oudste kind, al heel vroeg en konden daardoor genieten van al die geuren, kleuren en producten op de Noordermarkt.
Na de auditie, die goed ging, konden we de stad weer in. Inslaan bij Cora Kemperman, omdat deze niet meer in het noorden van Nederland zit en naar de Afstap.

Wat een prachtige winkel!!!
Omdat ik al wat had uitgegeven bij Cora heb ik hier mijn oogkleppen maar opgedaan anders zou ik veel teveel willen kopen. Daarom ben ik alleen gericht naar de schappen met Kidsilk haze gelopen om daar dan eindelijk het garen te kopen wat ik al heel lang wil voor deze trui.
Eigenlijk wilde ik het garen kopen bij haar, omdat dit veel goedkoper is, maar ze had steeds niet de kleur die ik wilde. Nu heb ik weer ervaren hoe belangrijk het is om de kleuren 'live' te zien, want ik vond die kleur nog wel leuk, maar andere kleuren leuker en beter passen bij wat ik al gekocht had. Samen met de vriendelijke verkoopster hebben we buiten gestaan met 3 verschillende kleuren en konden daardoor beter kiezen en ja, dat wil natuurlijk niet via internet. In de winkel kwam ik Bert van SnB Utrecht nog tegen met een stel breimensen. Erg gezellig.

Helemaal blij zijn we weer naar het 'hoge Noorden' vertrokken.

Nu alleen eerst een aantal dingen afmaken, want er ligt al zoveel onaf............maar ik kon het niet laten, moest toch even het zalige gevoel van breien met Kidsilk haze voelen en heb een proeflapje gebreid, want ja, dat moet toch.




10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Van harte gefeliciteerd met deze mooie onderscheiding, en ik voel me zeer vereerd met de onderscheiding van jou naar mij! Wat een prachitgei kleur kidsilk haze heb je gekocht!

9:48 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Tijm,
Ik was gisteren ook in Amsterdam, maar op andere plaatsen dan waar jij was. Mijn logje hierover komt eraan.

Net als jij heb ik een ontzettend gezellige dag gehad in Amsterdam.
Prachtige Kidsilk Haze heb jij gekocht en wat zal jij trots zijn op je dochter. Geweldig dat ze voor de tweede ronde mocht komen. Ik hoop voor haar dat ze uiteindelijk mee mag doen in de film. Ik duim voor haar.

Gefeliciteerd met de mooie titel en Marijgje natuurlijk ook!

11:59 a.m.  
Blogger wolvarken said...

Wat een geweldige trui! Mag ik weten waar je dat model vandaan hebt?

Groetjes,
Mirjam5787

1:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hé rocking sister!!! Wat leuk voor je dochter.

8:21 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Dank je voor de nominatie! Een hele eer.
Jíj verdient hem dubbel en dwars, na al dat werk (HzG) wat je verricht hebt voor de breiwereld in NL.

Tof dat je dochter naar de tweede ronde is voor de film. Krijgt ze een rol of wordt ze figurant??? Ben benieuwd!

Met Rowan Kidsilk Haze had ik dat dus ook: kleuren kiezen is live beter. Daarom kwam ik uiteindelijk bij de Aura uit. De trui is geweldig, veel plezier met het maken.

Ik heb je toch terug geRocked!

9:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke combinatie van bezigheden, auditie doen, zalige wol kopen en dat allemaal in onze prachtige hoofdstad. De eerste week van september, hebben mijn man en ik het plan een paar dagen in ons mooie Nederland door te brengen, eerst de achterhoek en dan door naar Groningen en Friesland en over de afsluitdijk weer terug naar het nu erg vochtige zeeuws-vlaanderen.Ben benieuwd wat ik voor wollige winkeltjes tegen ga komen, misschien heeft iemand nog tips?
In ieder geval nog van harte gefeliciteerd met je onderscheiding, je hebt hem dubbel en dwars verdiend.

8:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat klinkt dat als een heerlijke dag en wat een mooi garen. Maar eh hoe is het met je dochter afgelopen???

10:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat zul jij trots zijn op je kind, geweldig leuk voor haar!
welke kleur kidsilk heb je? is het grijs of blauwig?
Ik had hetzelfde bij de Afstap. ik kwam voor een bepaalde kleur rood en die viel me bij nader inzien tegen. goed advies gekregen en inderdaad met de bolletjes tegen mijn wang buiten op de stoep gestaan.

11:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi mama/iedereen.

echt onwijs leuk om die reacties te lezen van de mensen.. en dat ze nieuwsgierig zijn, en dat sommige zelfs duimen!
over een maand pas de uitslag, dus daar moet helaas op gewacht worden!

groetjes,
"jongste dochter"

8:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha Tijm,
die trui staat bij mij nog steeds op het lijstje, ik ben er zelf wol voor aan het spinnen. Ik ben heel benieuwd hoe de jouwe wordt, het garen is in ieder geval heel mooi.

7:15 p.m.  

Een reactie posten

<< Home