vrijdag, augustus 03, 2007

Lieve mensen

Internet een koud, onnatuurlijk en onpersoonlijk medium? Ik geloof daar niet meer zo in.
Inderdaad is er afstand en de computer is niet echt knuffel en aaibaar, maar door dit medium ben ik in contact gekomen met heel veel lieve mensen. Er ontstonden boeiende contacten en ik heb van heel veel verschillende mensen, blogs en sites veel geleerd en ben enorm geinspireerd.
Sommige internetcontacten kregen een '' live' vervolg op de eerste SnB dag en elke maand zie ik een aantal contacten op de SnB avond van SnB Fryslân.
Een contact heb ik bezocht tijdens mijn vakantie.
Ook komen er onverwachtse kadootjes voort uit het contact op internet.

Zij stuurde me zaadjes op van een prachtige oranje papaver. De zaadjes alleen al zijn geweldig maar ze kwamen ook nog in een mooie zakje met een prachtige kaart. Zaadjes: een belofte van dit jaar voor veel goeds voor volgend jaar.
En dan dit ! Kreeg ik opeens een mailtje of ik zeer oude handwerkboekjes wilde hebben (ja hebben, niet eens kopen !).
Ze komen van haar oma (geboren in 1880 en gedurende haar volwassen leven was ze domineesvrouw in het hoge noorden van Friesland en deed veel aan handwerken)
Eén boekje gaat over Kunstbreien en is een onderdeel van de serie werkboeken van Beyer.
Het andere boekje heet : Handleiding voor vrouwelijke handwerken (de titel alleen al !) en gaat over macramé en frivolité.
Ook dit geschenk was mooi verzorgd, in prachtig inpakpapier met een boeiende kaart van Matthijs Maris 'de spinster'.

Wat kunnen we elkaar toch via het koude, onnatuurlijke en onpersoonlijke internet toch fijn verwennen en gelukkig maken.

22 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja, leuk is dat, hè!? Dan bedenkt iemand ineens dat je verwend moet worden... en met zulke mooie dingen.

7:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig om zulke fijne contacten te krijgen via internet, het is zo: op internet is veel drek maar ook ontzettend veel moois en inspirerends te vinden, het is maar net waar je kijkt!

8:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hè m'n linkje doet het niet...

8:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

just want to smile... :) Leuk berichtje!!!

10:18 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Toen ik de eerste regels van je stukje las, dacht ik : ze houdt er mee op???
Neee, gelukkig niet.

Er zijn vele luisterende oren en lezende/lerende ogen op 't net, da's errug fijn.

10:43 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Internet kan hardstikke leuk zijn, ik kwam er jullie tegen, een heleboel andere leuke mensen en mijn man. Ook onze katten hebben we op internet gevonden.
Mooie spullen heb je daar en leuke verrassingen zeg!

11:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel erg leuk!!!
Het internet een koud gebeuren???
Alles behalve!!!
Geniet van je aanwinsten!!

10:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, ik denk dat velen dit zullen beamen !!

Mooie/lieve presentjes !!

Ben benieuwd of er een keer een werkstuk uit het boekje komt rollen :-)).

4:28 p.m.  
Blogger Rineke said...

hoi hoi lieve Tijm, wat leuk jouw kommentaartje op mijn blog! Ik ben weer terug van vakantie - zelfs nog in NL geweest maar zoals zo vaak te weinig tijd om iedereen te bezoeken. Toch hoop ik jou es te zien!

Maar eh, niet ziek of geen zin, dus. Binnenkort meer op mijn blog.

7:32 p.m.  
Blogger José said...

Ja, internet heeft heel veel leuke kanten! En leuke gebruikers dus!

8:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk die contacten hé? Ben het helemaal met je eens. En wat een leuke spulletjes kreeg je toegestuurd!! Geniet maar verder van alles.

10:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk om zo'n leuk cadeautje te ontvangen!

Internet kan koel en afstandelijk zijn, maar digitale contacten kunnen ook erg waardevol zijn.

10:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke spulletjes en internet is een heel leuk medium !!

1:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo zie je maar weer. When you least expected it...

1:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Er zitten zeker hele mooie kanten aan internet, dat blijkt zeker uit deze mooie geschenken die je ontvangen hebt. Leuk om te lezen!

6:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat lief, maar je zult het wel verdiend hebben :)
erg mooie boekjes, ik ken ze allebei niet maar alleen de kaftjes zijn al zo prachtig..ik fantaseer de inhoud er zelf wel bij

9:14 a.m.  
Blogger Emmy said...

het is aldijt fijn om zo verwend te worden

9:48 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

HA, wat leuk om mijn "zending" terug te zien op je log.
Je hebt helemaal gelijk, ook voor mij heeft het bloggen een extra dimensie aan mijn leven gegeven. Ik ga proberen om naar de SnB-dag te komen. Ik zou het best leuk vinden om sommigen van de bloggers eens in het echt te zien.

4:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fijn dat je het zo waardeert. Het ligt zo mooi uigestald op die prachtige oude houten tafel. Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben en dat we de resultaten ooit hier mogen bewonderen!
Groet en veel handwerkplezier!

6:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie blog! Ik las dat er ook een boekje over frivolité bij zat. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig of jij ook aan frivolité doet.
Veel succes met alle mooie dingen die je maakt,
Groetjes,
Lillylauma

5:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Even een vraagje waar kan het patroon van die gedraaide trui krijgen?(zie dagje hoofdstad)
Ik vind em n.l erg mooi en zou em ook wel willen maken.
groetjes

Grieke

8:55 p.m.  
Blogger Herma said...

Voor Grieke,

Het is een patroon van Rowan (issue 4) Bij de Afstap Amsterdam zullen ze hem wel hebben liggen of bedoelde je die hoofdstad niet?
Gemaakt van Rowan Kidsilk Haze.
Eigenlijk erg makkelijk een vierkanten lap voor de rug, een rechthoek voor de rug waar je een draai in legt voordat je hem vast maakt.

7:13 a.m.  

Een reactie posten

<< Home