maandag, augustus 06, 2007

Kunstige aankopen

Afgelopen donderdag ben ik met Marijgje naar Oldeberkoop geweest, een prachtig dorp onder in Friesland. Ze hebben daar altijd in de zomer een kunst en kijk route, genaamd Open stal. Dit is elk jaar de zeer de moeite waard. Het thema van deze keer is dieren.
Ik ging vooral voor het werk van Felieke van der Leest, wat ik erg leuk en creatief vind.

In dit mooie dorp staat ook Hawar, een winkel en atelier voor vilten, verven en weven. We waren er beiden nog nooit geweest en waren aangenaam verrast door al het moois wat er te koop was. Als twee kleine kinderen in een grote speelgoedwinkel liepen we er rond, om van de ene 'OOOooo' in de ander 'AAAAaaa' te vervallen.
Na heel lang kijken en twijfelen wat we zouden kopen ben ik met het volgende naar huis gegaan:

houten handvaten voor een tas,
ijzerdraad en stoppertjes om een ketting van te maken,
zijde draden om te verwerken in viltproducten
en een Pompon-set.

Dit laatste wilde ik altijd al eens kopen. Pomponnen vind ik erg leuk, maar het maken minder. Niet het maken op zich, maar de voorbereiding van het knippen van het dikke karton en dan meerdere keren. Nu hoeft dat niet meer en kan ik met deze set 4 verschillende diameters maken.


Met de pompon-set wil ik deze ketting gaan maken. Tijdens de laatste SnB avond van SnB Fryslân had ik deze ketting gezien in een Rowan Magezine (38) en ik vond het erg leuk.
Nu dus weer op zoek naar leuk garen.
Ja, zo blijf je bezig..........

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Tja, het houdt je van de straat...

11:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk... mooie winkel en de website van je ontwerpster (?) vloog eruit. Jammer, ze had zo'n leuk gezicht.

1:34 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

het zou niet goed zijn als we niet bezig zijn ........ ik wil ook nog steeds een bezoek aan Hawar brengen, lijkt me heel leuk !! mijn dochter heeft haar propodeuse gehaald, dus sowieso in oktober ga ik weer richting Leeuwarden ..... en misschien wel eerder .....
leuk die pomponnen !!

6:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk logje zeg, jij kunt in ieder geval weer aan de slag!

8:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Veel plezier met je pomponnen. Staat je vast vrolijk. Bedankt voor de tip van Hawar.

11:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ooo, felieke van der leest, die vind ik briljant! was het mooi?

7:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk dat je werk van F. van der Leest heb bekeken, ik zag haar site en herinnerde meteen weer de Klokhuisuitzending van jaren terug. Vond het prachtig/leuk/grappig en orgineel wat voor dingen zij maakte, en dus nog steeds maakt!

10:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hai Tijm, wat hebben we een leuke middag gehad he? Ben je aal met je pomponnen in de weer gegaan? Die ketting is inderdaad errug fraai!

7:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jij bent nu eenmaal een bezige bij!! Houden zo, dan kunnen wij blijven genieten van al je mooie werken.

10:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

beeldig, die bolletjes ketting, leuk dat ze niet allemaal even groot zijn. handig, zo'n pompon-apparaatje, wat een uitvinding!

11:41 a.m.  

Een reactie posten

<< Home