zondag, augustus 26, 2007

Moeten en mogen

Nu weet ik het, de reden waarom het Knittyproject maar niet af komt. Er zit veel te veel moeten aan vast (nu om de tijdslimiet van september te halen). En ik wil geen 'moeten' bij mijn hobby's. Hobby's zijn er om te ontspannen, tot rust te komen en om te genieten, om zo weer energie te krijgen en dat kan dus juist niet wanneer er een moeten bij komt.
Ik werk vanuit mijn gevoel bij het handwerken en tuinieren. Waar ik zin in heb, pak ik aan.
Een moeten komt voort uit de ratio en dat is voor mijn vrijetijdsinvulling niet goed.

Now I know why the Knittyprojct is stil in proces. It's forced and I don't like it that way.
When I knit or work in the garden I like to do things on feeling. That way it gives me relaxation and energy.

Het zal wel eens afkomen, wanneer de druk er af is.
When the pressure is of, it will be finished I think.

Het project Portia vordert gestaag.
Ik geniet erg van het breien met Kidsilk Haze en omdat het gewoon tricotsteek is, kan ik het makkelijk erbij pakken wanneer ik zit te kletsen of even TV zit te kijken.

Knitting the pattern of Portia (Rowan) is nice, because I use Kidsilk Haze and knit in stocking stitch.

Nu ik me wat meer verdiept heb in de Ravelry, begin ik toch werkelijk verslaafd te raken!! Ik ben helemaal enthousiast en begin beetje voor beetje mijn 'notebook'in te vullen. Wat een complete site en makkelijk te bedienen, zelfs voor zulke digibeten als ik.

I'm addicted to Raverly. It's a great site and very complet and easy to use by people who are not that good in using the internet, like me.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ja die kid silk haze is echt een luxe om mee te breien. En die kleur is echt mooi: ik kan het weten want heb er een sjaal van gebreid :>
En: je hebt helemaal gelijk van dat "moeten". Het is een hobby, maar ik heb ook wel eens dat ik denk: " ik moet weet bloggen of ik moet dat afbreien" Onzin eigenlijk. Want van wie moet dat eigenlijk: de breipolitie?

2:27 p.m.  
Blogger Breibeest said...

Ik heb precies hetzelfde. Als er te veel druk zit achter een "hobbyproject", dan vind ik het niet leuk meer. Soms denk ik dat ik wel met m'n breiwerk geld zou willen gaan verdienen ... maar dan zou ik er geen plezier meer aan beleven.

Jammer is dat eigenlijk, he.

Maak je geen zorgen om je Knitty-project, je kan het ook vast een volgende keer insturen? Ik vind de kleuren er wel prachtig uitzien (dat had ik al eerder gezegd :-).

En Ravelry is zoooo handig... ik zit er elke dag informatie over patronen en wol op te zoeken. Leuk dat je er ook bij bent!

3:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

idd handwerken is voor mij ook echt MOGEN en geen moeten. Wat wordt dat gekleurde eigenlijke? Die kid silk haze is echt mooi, en mooi patroon ook.

7:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt groot gelijk, een hobby moet gewoon leuk zijn, en zonder tijdsdruk. Neem maar de tijd.
Ik begin nu wel erg nieuwschierig te worden naar Ravelry, misschien toch ook maar aanmelden?

7:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Niets moet en alles mag. Dat maakt het juist zo leuk!

8:15 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik heb om dezelfde reden mijn "Knitty-project" een tijd in de koelkast gezet tot ik er vanzelf weer zin in had. Je Rowanwerk wordt mooi, welke kleur gebruik je nu?

10:11 p.m.  
Blogger Irma said...

Op creatief gebied moet ik wel eens wat van mezelf, maar dan is het eigenlijk meer héél graag willen, maar verder is 'moeten' dodelijk voor de creativiteit.

11:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

heee, collega vroege-vogel !! ik vind je Portiaproject er mooi uitzien !!
en moeten !! niet doen hoor, gewoon doen wat je leuk vindt!

6:35 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

nog 1558 mensen voor me....

en wat betreft verplicht breien, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Dat is ook de reden dat ik nooit kerstcadeaus brei. Dan zit er een datum aan vast geplakt en dan weet ik zeker dat ik er geen zin meer in heb. misschien dat ik het ooit wel ga doen, maar dan begin ik gewoon direct na kerst. heb ik lekker veel tijd ;-)

8:34 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik zag dat je al weer bij me langs ben geweest .......... gezellig !!

7:04 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Iets af "moeten" krijgen, ik heb het laatstelijk ervaren, dat werkt niet. Moeten, ik ben er allergisch voor, breien is een hobby en laten we het zo houden ;-)

9:08 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtig gestreept breiwerk. Ik ben benieuwd wat het wordt.
En dat moeten, tja, ik ben er ook een ster in om mijn eigen verzonnen projecten tot verplichting te maken. Het is de aard van het beestje, denk ik.

10:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad moeten hoort niet thuis bij hobby's alleen heel graag willen is de boodschap, alhoewel een klein beetje tijdsdruk op zijn tijd ervoor zorgt dat er niet te veel ufo's blijven liggen.

8:32 p.m.  
Blogger Jenneke said...

Ja, dat moeten... in Vlaanderen heeft het geloof ik een mildere betekenis. Het komt wel af als het af is. Ik wou dat ik mijn invite voor Ravelry al had. Nu ja, de tijd heb ik er toch niet echt voor. En Kid Silk Haze... wat een droom lijkt het me om daarmee te werken.

12:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Groot gelijk, moeten hoort niet bij hobby's !
Overigens, wat goed, engels op je blog...! Prachtig garen gebruik je,mooie tint.

6:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home