woensdag, augustus 22, 2007

Geheim opgelost

Eindelijk is het dan zo ver, na 7 aanwijzingen en na 8 weken breien is de Mystery stole 3 klaar. Het thema is Zwanenmeer, wat prachtig terug komt in de vleugel die op het laatst gebreidt moest worden.
Als een kostbare schat lag hij in mijn handen tijdens het voorzichtig wassen, voor het blocken.
Via haar was ik op deze site gekomen, waar ik een tip zag voor het opspannen.

Bij de HUBO heb ik metalen draden/stangetjes van 3 mm doorsnee gekocht en deze heb ik door de rechte stukken geregen. Zodoende bleven die mooi strak staan. De vleugel heb ik met spelden aangetrokken zodat er punten ontstonden. Zo werd de vleugel nog echter.
Zelf had ik hem graag groter willen hebben, maar omdat ik een bol van 1200 m. garen had en er voor het gewone patroon 1100 m. nodig was, durfde ik het niet aan om de stola te verlengen.
Maar het was mogelijk geweest, want ik heb toch nog een aardige bol garen over gehouden.
Helaas ben ik niet zo dapper als haar en had ik onderweg ook geen fouten gemaakt die ik er uit wilde halen. Daarom heb ik hem maar op deze lengte gelaten.
Of ik hem veel ga dragen weet ik nog niet. Ik vind het idee van de vleugel heel leuk en spannend, maar ik ben niet zo'n sjalen draagster.

29 Comments:

Blogger José said...

Owww! Het is met die kraaltjes ook wel bijzonder! De mijne ligt te drogen en ik twijfel ook nog hevig of ik hem ooit zal dragen (anders dan op een handwerkbeurs op SnB-dag, want dat zijn wel ultieme gelegenheden om zoiets te showen).

8:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Waauuuw, wat is dat prachtig, zijn die kraaltjes een eigen interpretatie of werden die ook voorgeschreven?
Ben helemaal jalours op zoiets moois.Ben nog maar net aan het ajourbreien, wat ik ontzettend leuk vind, maar maak nog makkelijk foutjes.Misschien na de 2de SNB dag dat ik me ook aan een mooie sjaal ga wagen, kan ik daar naar mooi garen kijken.

8:26 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Wat istie mooi geworden!!!! Jaloers... Ik ben nog bezig met de bloemetjes, na mijn uithaalmanoeuvres. Blij dat ik het gedaan heb, want met dat langere bloemstuk is hij wel beter in evenwicht. Goeie tip van die stangetjes, ga ik ook doen...

8:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohh! Pretty! It looks beautiful!
Mine is off the needles too! Blocking it tomorrow :-)

9:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

PRACHTIG!!!!!!

10:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goede tip van die stangetjes!!
Niet dat ik een sjaal brei maar je weet maar nooit.
De sjaal is erg mooi!!
Ik draag nooit een sjaal of stola maar zou hem bijna gaan breien voor mijn paspop. Daar hangt nu een wijnrood stuk op voor het plaid. Staat er mooi.....

11:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, hij is geweldig geworden! En dan die kraaltjes. Erg mooi.

11:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt er een waar kunststuk van gemaakt!

12:24 a.m.  
Blogger Jolanda said...

Een meesterwerk!

8:21 a.m.  
Blogger Unknown said...

Heb ik dat.....Kom ik heel ergens anders een heel lelijk exemplaar tegen, schrijf ik dus dat ie niet mooi is en zie vervolgens meteen daarop jouw versie. En heel mooi dus......Echt geweldig!

8:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

GEWELDIG!

9:26 a.m.  
Blogger Gawy said...

Waauuww.. Hij is echt heel erg mooi geworden.. kippevel van!

*lang leve de hubo* *gniffel*

12:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, ook jouw mystery-stole is gewoonweg schitterend geworden! Leuk om nu op de verschillende blogs resultaten te zien, bij sommige denk ik laat maar, bij de jouwe denk ik, zal ik toch ook ...?

12:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

moooi!!! Ennu: wel dragen, hoor. Hij staat je fantastisch

1:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O, wat ontzettend mooi geworden. En wat staat hij je mooi. Je kunt hem gerust af en toe dragen hoor.

6:08 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Hij is prachtig, ik vond 'in het echt' de kleur ook echt prachtig. Ik wil me zelfs wel opofferen om hem te dragen hoor ;-)

8:34 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tijm, wat heb je het mooi gemaakt. De kleur is gewoon super, helemaal over dat zwarte jurkje.
Ik vind het eerlijk gezegd maar een rare sjaal. Allebei de helften zijn echt in hun eigen recht PRACHTIG! Maar de combi is persoonlijk niet mijn smaak. Na dat blocken valt hij wel ontzettend mooi.
Goed gedaan!

9:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wow wat een Kunstwerk zeg !!!!!!! hij is schitterend !!

6:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

TOPSTUK!!! Ik heb een tic wat shawls betreft. Overal kijk en zoek ik naar prachtige shawls.
De laatste tijd zie ik op veel blogs weer de mooiste exemplaren voorbij komen.
Misschien mijn moeder eens vragen of ze zin heeft in een nieuw projectje?:-)

10:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is prachtig geworden en wat snel!

4:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een ontzettend mooie sjaal! Helaas kan ik niet op de site die je als link gaf.
En een geweldig idee van die stangetjes!

Mirjam

8:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

G*E*W*E*L*D*I*G !!!!!

OOO ik wou dat ik dat ook kon, wat mooi en fijntjes.

Dat mag NIET niet gedragen worden hoor !!!!!

marian'ne m

11:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat is hij prachtig geworden en wat een moed om dit te gaan breien terwijl je zelf niet veel sjaals breit.

12:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ohhh wat is ie prachtig, ik ben bijna sprakeloos.
Super! heel mooi gebreid, en perfekt opgespannen. Ik zou hem maar gaan dragen anders pikt je kind hem in :)

2:19 p.m.  
Blogger Rineke said...

Echt mooi. Ik moet wel zeggen (niet als enige zie ik) dat ik in eerste instantie die vleugel maar raar vind. Tenminste als ie ligt. Als je m over je schouders hangt klopt ie ineens zomaar!

Hoezo niet aan?

goede aanleiding om toch maar sjaaldraagster te worden (waarom brei je anders zo'n ding - nou ja laat maar ik weet het al, tis de uitdaging...)

6:34 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

Ik vind hem ook schitterend, jouw versie. En zelf zit ik ook met die vraag - wanneer draag je zoiets ?
Oudejaarsavond ? breicruise ? trouwfeest ? Of gewoon naar het werk ?

9:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind hem echt PRACHTIG, Wauw! (ik wil ook!)

7:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi tijm, wat een merkwaardig ontwerp. met recht een verrassingssjaal ;)
maar wat ik zeggen wou: wat heb je een mooie jurk aan! staat je goed!

10:26 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ik ben op zoek naar iemand die van een oude kunstbreilap die beschadigd is, het patroon af kan lezen, zodat ik deze prachtige doek na kan breien.
Esther

4:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home