woensdag, oktober 03, 2007

How to wear........

...........a stole or a scarf.

Het breien van stola's en sjaals vind ik erg leuk. Maar zijn ze klaar, dan........dragen?
Ik voel me er vaak wat ongemakkelijk bij en weet niet goed hoe ze te dragen. Andere breisters lopen er prachtig bij met die mooie producten, maar ik........het blijft wennen.

I like knitting stoles/scarfs, but have trouble wearing them. Other people look great in it and I feel uncomfortably with it.

Nu heb ik weer prachtig, zwart lace garen bij Storm op zolder gekocht. Deze ga ik gebruiken voor de secret of the stole. Dus er komt weer een bij. Toch maar oefenen met ze te dragen.
Zou het ooit wennen en gewoon voelen? En zal ik ze ooit met zoveel flair dragen als de anderen??

I've bought nice, black lace yarn at Storm op zolder. With this yarn I want to make the secret of the stole, so that's another stole with I can/must wear.
Can I wear it with the same 'flair' like others??

Vanavond is weer de avond van SnB Fryslân.
We maken niet alleen Broches van de Friese vlag, maar ook 'mofjes' waaraan we te herkennen zijn op de SnB dag te Rotterdam. Vanavond ga ik de laatste afmaken.

Tonight is the evening of knitting with our SnBgroup.
We make some little Frisian flags to wear and also little mittens without fingers. These things are for recognition at the SnB day at 3 nov. in Rotterdam.

20 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

De sjaal stond je prachtig, en ik was idd licht verbaast dat je hem vanavond droeg, omdat je de vorige keer zo stellig zei dat je hem nooit zou dragen. De kleur staat je heel goed!

Ik heb al wel eens op Flickr gelezen dat zwart kantbreiwerk wel mooi is, maar dat het effect 'minder' is. Ik heb het zelf gehad met die blokjes die ik breide.

Ben erg benieuwd naar de SOS (secret of the stole) in zwart, veel breiplezier.

11:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

o,ik vindt die mofjes toch ook zo leuk!!!

11:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zoals jij die sjaal draagt op de foto vind ik hem prachtig,zo'n mooi stuk verdient het om gedragen te worden. Ik hoop dat je er nog veel plezier van zal hebben

11:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De sjaal is prachtig, maar ik zou er ook niet gemakkelijk mee lopen. Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, of hij niet toch uiteindelijk in de kast terecht komt.

11:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoe vaker je zoiets draagt hoe gewoner het wordt...en 't staat je beeldig. Die mofjes zijn schattig. Ik denk niet dat het anarchistische Haarlemse zootje ooit tot zoiets in staat zou zijn... :-)

11:58 p.m.  
Blogger Tijm said...

Heb inmiddels 2 dagen de sjaal al gedragen, maar het blijft nog steeds wat onwennig. Stug dooroefenen dus!

6:40 a.m.  
Blogger odette said...

Ik vind het ook altijd moeilijk hoe nu precies een sjaal of stola te dragen, vandaar dat ik er ook nog niet aan begonnen ben. Ben bang dat ik hem dan niet zal gaan dragen. Maar jouw sjaal staat je mooi op de foto.

9:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Komt me heel bekend voor. Ik brei ook geen sjaals en stolas, omdat ik ook geen idee heb wat ik er verder mee moet doen. Het is gewoon niet mijn ding om te dragen. Wel jammer, want het lijkt me ontzettend leuk om een keer te breien.

9:29 a.m.  
Blogger - said...

Het staat je geweldig. Het vreemde gevoel herken ik wel. Ik ben ook geen sjaal-mens. Tegenwoordig drappeer ik ze weleens door mijn haar om dan de mooiste details zichtbaar los te laten hangen.

9:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij stond je prachtig, en... gedragen met flair!!
G.

12:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

dat heb ik nou ook altijd: als ik dan in de spiegel kijk, lijkt het alsof die sjaal mij draagt ipv andersom. Zo veel sjaal en dan ik daar achter verscholen. Maar dat idee heb ik helemaal niet bij het zien van je foto.

7:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De volgende stitch 'n bitchavond paraderen op de tafel!

11:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wouwww, mooi zeg je stola. Ik hoop dat ik jullie herken met de mofjes op de SnB dag!

11:58 p.m.  
Blogger Unknown said...

mooie sjaal zeg? welk patroon is dat?

greetz, Niek

2:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ben erg benieuwd naar de secret stole, zal prachtig worden met zulk mooi garen!

11:22 a.m.  
Blogger Unknown said...

Potverdikke! Was ik even vergeten om bij de secret of the stole te kijken, staat ie al lang op de groep!
Moest wel erg lachen om de reactie van mijn collega op jouw verhaal...Groetjes uit anarchistisch Haarlem!

1:46 p.m.  
Blogger Elske said...

Prachtige sjaal !!!!
En je Portia is ook al zo mooi geworden.
Die mofjes zijn beeldig. Ik herinner me ergens het patroon gezien te hebben, maar waar?
Kun je me op weg helpen, want ik wil ze erg graag breien.

Groetjes, Elske, Arnhem

11:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Elske, de mofjes het Acorn en komen uit een boek van Rowan.
Ik weet niet welke, want iemand heeft het voor ons gecopieerd om met z'n allen te kunnen maken voor Rotterdam.

8:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind hem je prachtig staan (voor zover ik het op de foto kan zien natuurlijk)! Ik draag zelf ook nooit een shawl. Ik kan me voorstellen dat het onwennig is.

8:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohhhhh...dat is precies de reden dat ik altijd maar alles weggeef wat ik brei. Ik durf het ook niet te dragen (terwijl het wel heel mooi is).

Ik zoek nog een (Nederlands)patroon voor een mooie stola, maar die kan ik nergens vinden. Suggesties, iemand?

5:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home