zondag, september 30, 2007

Experiment

Breien en vilten zijn technieken die ik erg prettig vind.
Een tussenweg is breien en dit later vervilten.
Ik wilde een stapje verder gaan en het breien en vilten met Marinowol combineren.
Vandaar de experimentjes, zoals deze en die in het vorige berichtje.
Nadat ik een vorm gebreid had (hier een tasje en in de vorige blog een bolvorm) ben ik stukjes marinowol door diverse steken gaan halen.
Deze uitstekende stukjes ben ik gaan vilten.
Nadat deze plukken vervilt waren, heb ik heel het object in de wasmachine gegooid om het breiwerk te laten vervilten.
Het resultaat is plat breiwerk met uitsteeksel.
Volgens mij zitten er in deze combinatie vele mogelijkheden en ik heb nu al zin om ze allemaal te gaan onderzoeken en toe te gaan passen.


I like knitting and felting. Now I tray to combine both techniques.
First I knit a object (in these post a little bag and in the other post a bowl).

Then I put little pieces of marinowoll in it and felt these pieces. The knitted object goes in the washing machine and then you get a knitting work with bulges.

I think that there are a lot of possibilities

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

He Tijm, grappige combinatie. Ik laat me graag verrassen met alles wat je hiermee in petto hebt!

3:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit is leuk zeg, hoe kom je op het idee!!!

5:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Grappig! En heerlijke kleuren, word je op slag vrolijk van.

6:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Bijzonder!! Ik was er nooit opgekomen.. moet ook nog veel ontdekken. Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen!!

6:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik weet niet of dit resultaat de bedoeling was, maar ik vind het er wel leuk uit zien! Die uitsteeksels zijn een bloem geworden1

12:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat ziet er echt super leuk uit!

6:18 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

3D tassen! Wat een goed idee met een mooi resultaat. Ik zie al hele leuke ideeën in mijn koppie verschijnen, maar met vilten nog te weinig ervaring.

10:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Echt heel grappig en weer iets heel anders. !!!

Ben benieuwd naar verdere expirimenten ;-).

MM

12:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk bedacht en nog leuker resultaat!!!

4:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

LEUK !!!! en zo blijf je aan het experimenteren ........

8:39 a.m.  
Blogger Saskia said...

lekker bezig hoor, leuk idee! :-)

2:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat grappig!
Hoe vilt je de uitsteeksels, vraag ik me dan weer af...
Lie(f)s
hoopt op een tutorial binnenkort :-)

4:59 p.m.  
Blogger Irma said...

hartstikke leuk effect!

8:54 p.m.  
Blogger TessaS said...

Wat een ontzettend leuk idee! Ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ben benieuwd wat je nog meer gaat maken!

9:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home