maandag, oktober 08, 2007

Don't leave home without knittingneedles

Vorige week moest ik 2 dagen in Amsterdam zijn. Dat is 4 keer 2,5 uur ontspannen breitijd (in de trein).
Ik neem altijd 2 breiwerkjes mee, om af te wisselen.
Nu mochten de Diamante sock en de Acron wantjes voor het raampje zitten.
Al pratend met mijn reispartner, was ik alweer een eindje op weg met sock 2, maar vergat dat ik toe-up aan het breien was. Ik begon het patroon ook op de ondervoet te breien en dat was niet de bedoeling. Balen, kon ik het weer uithalen.

Onderweg stapte er een man in die zijn jas open wilde doen. Het lipje van de rits brak af en hij kon met geen mogelijkheid de rits open krijgen. Uiteindelijk vroeg hij ons. Maar ook wij kregen er geen beweging in. Maar een SnBer laat zich niet kennen. Snel pakte ik mijn metalen breipen uit de tas en stak de punt door het kleine gaatje waar het lipje gezeten had. En ja hoor, zo kon de rits toch naar beneden. Man blij.............SnB power!!!!!!!!


Op de terugweg zat er bij de maaltijdsalade van de AH geen vork. Nou dan komen 2 bamboebreinaalden goed van pas, als eetstokjes. Het werkte prima!!

Inmiddels is deze prachtige streng garen verandert in een bol en is een groot deel van de eerste hint van the secret of the stole al ontstaan.


Last week I had to go to Amsterdam. That's 4 times 2,5 hour by train and that's knittingtime. I always take 2 knittingprojects with me.
Because I talked a lot with my travelingpartner, I made a mistake and had to frog the sock. I didn't like that, but when I wanted to eat a salade with I bought at the trainstation (with no fork) I used 2 of the bamboeneedles as chopsticks.
And the metal needle was handy to help a man with a broken zipper.
The black yarn is now transformed in a ball and I use it to make the secret of the stole with it.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooie kleur sokken!! Welke wol is dat? Leuke verhalen. Wat je met een breinaald al niet kunt doen!!

9:16 a.m.  
Blogger odette said...

Zie wel reuze handig die breinaalden.....zou er alleen zelf nooit aan gedacht hebben om er mee te eten.

1:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

What a clever knitter :-)
I am trying to decide what project to take with me when I go university visiting in a couple of weeks - 5 days of travelling up and down the UK in a car and I'm not driving!

3:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

je zou jalours worden, al dat gebrei in het openbaar vervoer terwijl je onderweg bent naar je bestemming.
Hier in het Zeeuws-Vlaamse hebben we die luxe niet, van gezellig in de trein stappen, als je geen auto hebt, kom je nergens! Dus als je dan zelf moet rijden, is het enkel en alleen goed opletten.

7:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Haha wat een leuk verhaal. Het is dus altijd maar goed om breinaalden bij je te hebben :D

7:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Stitch 'n bitchgirl to the rescue!

Is it a bird, is it a plane?
No it's superTijm!

11:19 p.m.  
Blogger Unknown said...

Haha! Knittingpower! Misschien zou elke trein in Nederland een "breicoupe" kunnen krijgen!

8:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

kun je je voorstellen hoe ik me verheug op twee maal zes uur reistijd komend weekend?!

1:32 p.m.  
Blogger Alice said...

Hey, leuk gegeven! Zou prachtig werken bij een reclame voor breinaalden: 'en nu laten we zien wat je met breinaalden nog meer kunt doen behalve breien....'
De sokken worden heel mooi!.

2:23 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Jammer dat het even mis ging met het breien zelf, maar voor de rest boek je prachtige resultaten!
Ik heb net voor het eerst bamboetjes en die gedachte was wel bij me opgekomen (er mee eten) maar was nog niet in de praktijk gebracht...

8:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

when I was a child learning how to knit, at least 45 years ago, since I did not have money to buy knitting needles (metal), I sharpen a pair of chopsticks to use as knitting needles ..

11:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

haha, het enige wat ik met mijn breinaalden doe onderweg is kwijtraken. Enneh, bij de ah kun je gewoon plastik bestekpaketten krijgen hoor ;-)

8:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk stukje om te lezen zeg! Als breister maak je nog eens wat mee!

8:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke log! lang leve de breiers!

5:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home