vrijdag, november 30, 2007

Sinterklaas

In de loop der jaren heb ik al heel wat surprises gemaakt. Vaak was dat met textiel. Mijn broer maakt PA's (mengpanelen voor studio's en bands) en natuurlijk moet dan zijn eigen ontwerp eens gebreid worden. Ook gebak heb ik wel eens gemaakt, net als pizza's, microfoons, bedden en nog veel meer. Mijn broer heeft mijn creaties allemaal bewaard en zijn kinderen spelen er nu wel mee.
Omdat ik nog niks in mijn schoen gevonden had, heb ik even voor Sinterklaas gespeeld voor mezelf. Ik ben naar mijn 'buurvrouw' geweest en heb zalig mogen kijken naar Malabrigo garens.
Zo mooi, zo zacht, zo prachtig van kleur!!!
Ik moest van mezelf nu een kleur kopen die in mijn palet past, maar welke ik nooit zou pakken. Blauw; en ik vind het mooi!!!!

Sinterklaas is a real Dutch tradition, were people give eachother presents without telling who gave it. We write poems and make strange presents (surprises). In al these years I made a lot of things with knitting and fabrics, like PA's, pizza, microphones and cakes.
I bought some very nice, soft, blue Malabrigo yarn, to give to myself. The colour is one I never buy but I love it very much!!

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Sint had jou schoen telkens gevuld met liefde en gezondheid..........

8:32 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Wat een mooie surprises! En ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden om blauw echt te dragen.

9:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk, die surprises, vooral het mengpaneel.
Mooie wol heb je gekocht, een opmerkelijke kleur voor jou. Wat wordt het?

11:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die Sint toch, die telkens jouw schoen met liefde vult heerlijk!!!
Maar eh prachige surprises zeg en leuk dat je broer ze allemaal nog heeft en zij nog een tweede leven hebben.
Ja ook ik ben erg benieuwd naar hoe de kleur je zal staan.

12:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

heerlijk om jezelf zo te verwennen!

1:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hu? kan ik alleen anoniem reageren? die reactie van hierboven was dus van mij! zusje

1:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie surprises maakte jij.
Daarmee maak je de mensen blij.
En die heldere kleur blauw,
Past echt heel goed bij jou.
Is het lace of is het worsted wol?
Wat ga je maken van die drie bol?

7:08 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Wat een gave dingen! En idd, die kleur had ik ook echt voor jou bedacht, super! Ik heb ook al wat moois gespot bij A, maar moet nog even sparen...

9:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk om al die surprises te zien. Mooi garen heb je uitgezocht, prachtige kleur.

10:09 a.m.  
Blogger Rineke said...

wat een leuke sinterklaas! Ik heb zelf ook een keer malabrigo gekocht en ben er net zo weg van als jij. Jammer genoeg heb ik een kleur gekocht die toch niet echt bij mij past.
Wat had je een lief kommentaar op mijn blog gezet, Tijm! Digitale knuffel!

2:01 p.m.  

Een reactie posten

<< Home