maandag, november 26, 2007

Palet

Een wens die ik al jaren heb is vandaag in vervulling gegaan: Kleurenanalyse.
Nu ik ouder word, merk ik dat bepaalde kleuren mij flateren en anderen niet of minder. Ook komen er meer rimpeltjes die ook al reageren op wat ik draag. Tijd dus om te onderzoeken wat voor type ik ben en wat ik beter kan dragen en wat beter van niet.
Ik ben daarvoor naar Dokkum gegaan en heb het erg naar mijn zin gehad.
Eerst werd er gekeken of je de warme of de koude kant moest hebben. Het is echt frapant dat het zo'n verschil uit kan maken wat voor kleur je draagt. Bij de een leek ik 10 jaar ouder en bij de ander 10 jaar jonger. Zo boeiend.
Ik ben een zomertype en daarbij kan onderstaande palet goed kleuren.

Het is dus niet zo dat je bepaalde kleuren niet kan dragen, maar er wordt gekeken naar de ondertoon, dus de tint.

Today I went to a woman for a advise about colours. It was very interesting. Now it's easier to choise the colour of the yarn.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zitten jouw kleurtjes ook wel bij!! goede smaak? ;)

3:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja leuk is dat he
ik heb pas zo'n demonstratie gezien,
ik vond het zelf te duur om een kleuren analyse te doen,

7:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk hè, ik heb dat jaren toch ook een keer gedaan. Ik ben ook zomer, meer eigenlijk houd ik zelf veel meer van de warme winterkleuren. Eerst heb ik me een tijdje aan het kleuradvies gehouden, maar ik merk dat ik tegenwoordig meer meer op mijn eigen voorkeur afga. Ik ben benieuwd wat jij er mee gaat doen.

11:31 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Hee een zomertype, leuk! Toen ik laatst bij je was riep ik wintertype, maar later dacht ik, wel koel maar misschien meer zomer. Ik vond het moeilijk zien bij jou, bij sommige mensen ligt het er wat dikker bovenop zeg maar. De meeste van de kleuren die je draagt, zitten er wel bij he?

Ik vind het zelf ook een heel leuk hulpmiddel, al moest ik me net na de analyse erg inhouden om het niet als een soort wetboek te zien haha.

11:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wel grappig, ik vind jou altijd zo goed gekleed... zijn er dingen in je garderobe die _niet_ in je kleurenschema staan?

9:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk dat je dat gedaan hebt. Ik heb het enkele jaren geleden ook gedaan, daar zat ook een stijladvies bij. Daar heb ik veel van geleerd en houdt er toch steeds een beetje rekening mee.
Bij mij kwam er uit dat ik een wintertype ben. Ergens wist ik dat wel maar nu werd dat bevestigd. En toen begreep ik ook waarom ik bijvoorbeeld absoluut geen bruin moet dragen, dan zie ik er gewoon ziek uit.

9:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Laatst heb ik het bij de kapper gekregen, maar ik wil het nog een keer uitgebreid doen. Zoals jij. En dan gezellig met een vriendin. Mooie kleuren heb jij...lijkt op de waaier die ik van de kapper kreeg. :-)

12:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een zomertype! ben helaas vergeten of ik nu dat dacht of een wintertype..... En is je garderobe aan vervanging toe...? Hoe zit het met de kleur kleding en garen wat je gevoel kocht, zat je goed?

7:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja dat is inderdaad heel bijzonder!!!
Ik wil ook wel zo'n waaier!! Maar dan een voor een hefst type....

Groetjes Quiltendewilma

1:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk om dat te laten doen lijkt me rn ik zie dat jouw kleuren er zeker bij zitten in de waaier.

6:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk hoor, zo'n kleurenanalyse. Lijkt me ook erg leuk en leerzaam. Maarreh . . . over de rimpels: draag ze met trots!

9:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zomertype! Welkom bij de klub!

7:47 p.m.  
Blogger - said...

Ha, das handig nu kan ik té verleidelijke kleuren voor je verven...gnagnagna ;-)
Volgens mij klopt het goed met wat ik je ooit heb zien dragen, toch?
Als ik later groot (lees, niet studerend ergo blut) ben ga ik dit toch ook eens doen. Ik schat mezelf in op herfstig maar das vooral een veilige keuze.

8:37 p.m.  
Blogger MoonWise said...

Voor mij is het ook nog een wens om eens een kleurenanalyse te laten doen. De juiste kleuren kunnen inderdaad jaren verschil uitmaken, nu richting 40 vind ik dat wel een aardig idee ;-)

9:28 a.m.  

Een reactie posten

<< Home