zaterdag, december 08, 2007

Pech

Al vanaf februari lag dit mooie sokkengaren te wachten op zijn beurt. Deze zomer was het zo ver, ze mochten de Diamante sock worden.Omdat ik zoveel tegelijk doe, kwam de eerste sok maar met moeite af. Maar toch, ik was op de helft. Snel beginnen met de ander.
Deze bleef steeds liggen en als ik er al mee bezig was, dan was het even een paar toeren in de pauze op mijn werk. Op de SnBdag had ik alweer nieuw garen gehaald en daar wilde ik ook zo graag mee beginnen. Maar ik was streng voor mezelf. Eerst dit paar af, dan een ander paar beginnen.
Toen ik toe was aan de hak was ik even aan het meten en tot mijn grote schrik bleek sok 2 (ondanks zelfde garen en zelfde pennen) echt veel wijder te zijn. Dit kan toch niet!!!
De moed zakte me in de schoenen maar ik ben dapper geweest. Heel sok 2 heb ik toch afgeraffeld. Weer terug op de helft.
Omdat ik wel heel sneu was, mag ik nu van mezelf deze sokken even laten liggen en lekker eerst een ander paar maken. Anders ben ik zo met tegenzin bezig.

I was knitting the Diamante socks. Because I have a lot of things on the needles the first sock took a long time to finish. Now I was knitting the second sock, but this one is much bigger and the other one (same yarn, same needles). Now I have frogged the second one and start with some other socks because I don't like knitting this ones for now.

14 Comments:

Blogger berthi said...

Gewoon even wegleggen. Deze sokken willen even niet!:-)

8:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het is wel een mooi kleurtje, dus je maakt ze vast wel af. Maar ja, als die sokken zelf niet meewerken, danmoeten ze het zelf maar weten.
, annita

9:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat raar hè.... echt balen! Ben je er al achte hoe het nu kwam? Te los, andere nld, of te veel steken of ...ja ik weet het niet...maar balen is het wel!

11:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

je bent een bikkel!!

12:49 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Hoera voor uithalen! Het is wel een hele mooie kleurencombinatie en met jouw breitempo is ie vast zo weer af!

2:39 p.m.  
Blogger Siem said...

Zijn wel erg mooie sokken, leuk patroon, erg dapper dat je ze uitgehaald hebt en natuurlijk is het logisch dat je even iets anders gaat doen.

4:24 p.m.  
Blogger Irma said...

Ik zou een button moeten maken voor "Ik houd van uithalen" iedere keer als ik het doe, baal ik niet meer, maar vind ik mezelf moedig en doortastend.
Maar hoe komt het toch dat breiwerken blijven liggen? Word je bij deze blind van de kleuren?

7:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O wat balen voor je! Ik hoop dat je het toch nog een keer af gaat maken want het garen is schitterend!

http://hannahknits.web-log.nl/

7:20 p.m.  
Blogger Unknown said...

Vooral bij sokken zie ik het onmiddelijk terug in het breisel als er tijd heeft tussen gezeten.
In de zomervakantie brei ik blijkbaar anders dan in de herfstvakantie (b.v.).
Gek he!
Zo ligt bij mij de Muir (sjaal Knitty) in prachtig Lace garen van Storm Op Zolder, al een tijdje geduldig te wachten.. Misschien toch maar weer uithalen.

7:29 p.m.  
Blogger Rineke said...

Vreemd zeg. Ik heb ook es twee sokken met verschillende grootte gebreid, maar het bleek dat ik verschillende naalden had gebruikt. Daar kwam ik pas achter toen ze af waren! Ze liggen nog steeds te wachten tot de ene uitgerafeld wordt.

Maar geef je zelf gewoon het kadootje, een pause.

8:21 p.m.  
Blogger triconette said...

Ja, dat gebeurt. Al zou ik niet weten waardoor. Losser en ontspanner gaan breien? Sterkte maar. Mooie wol trouwens. yvonnep

11:45 p.m.  
Blogger Nederlass said...

Oh bah! Hoe kan dat nou?
Inderdaad maar gauw aan een ander beginnen, vreemdgaan mag. ;)
Wel een prachtige sok!

4:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach ja, gebeurt mij ook met enige regelmaat (er is garen waar ik al 4 keer een sok mee heb proberen te breien maar steeds gings er iets mis, dus uithalen maar), maar ik denk maar steeds: het proces is belangrijker dan het product...................
hoewel??????? :-)

10:52 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Komt misschien door de kleur? Effe laten liggen tot de lente; dan komt het vast in orde.

Misschien is de sok te ruim omdat je een andere breistijl hebt gekregen: luchtiger? ;-)

9:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home