zaterdag, mei 19, 2007

Dankwoord


Bij deze wil ik hartelijk dank zeggen voor alle lieve, ondersteunende en opbeurende woorden. Ik had het echt even nodig en het heeft me zo goed gedaan!!! Fijn dat het afstandelijke medium internet toch warmte kan geven door het gebruik van dit medium door hele lieve en betrokken mensen!
Daarom als dank twee foto's van rozen uit mijn tuin. Dit is de Abraham Darby.

En dit de Penny Lane.
Inmiddels lijken de morfinepleisters iets resultaat te geven. Ik heb nu 2 nachten iets geslapen en de zenuwpijn lijkt 's nachts iets minder te worden. Toch zal ik blij zijn als bekent wordt wat er aan gedaan kan worden.
Het breien schiet er wat bij in helaas. Ben bezig met de Baudeliare sokken. Het breit prettig, maar ik ben wel gestopt met het tegelijk breien van de sokken op een rondbreinaald. Toch niet echt mijn ding.


Deze zomer gaan we naar Guernsey op vakantie. Hier wordt van oudsher veel gebreid en er zijn veel traditionele patronen te vinden. Via een forum heb ik gevraagd naar leuke LYS (local yarn shops) en zowaar.........ik kreeg een vijftal adressen! Ook kwam als antwoord (op een vraag van mij op de Rowansite) dat er Rowangaren te koop is op Guernsey!!!
Op Guernsey dus maar beginnen aan een echte Gansey (trui met patronen uit Guernsey)??

p.s. Handwerken zonder grensen dreigt verloren te gaan. Niet omdat het blad te weinig lezers heeft (integendeel) maar omdat de uitgever in andere projecten is vastgelopen. Ik heb diverse manieren bedacht om actie te voeren om het blad te behouden en heb dit voorgelegd aan Berthi en Yvonne Koop (hoofdredactrice). Maandag gaat Yvonne om tafel met de curator en gaat ze bekijken wat er te redden valt. Zodra we in actie moeten komen laat ze het weten.

19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gelukkig maar dat je iets beter slaapt, al houdt het nog niet over begrijp ik.

De sokken worden erg mooi. Ik was een keer van plan om te proberen 2 sokken tegelijk te breien op de rondbreinaald, waarom bevalt het je niet? Ik kan me voorstellen dat de draden steeds door elkaar gaan.

Leuke vakantieplannen heb je, lijkt mij ook wel wat. Op wat voor forum stelde je vragen? Op een Nederlands forum of een Engels forum?

8:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Blij om te horen dat je weer een beetje kan slapen. Toen mijn tante eindelijk geopereerd werd aan haar hernia was het in een paar dagen helemaal over, hopelijk is zoiets voor jou ook mogelijk.

Ik las op mijn blog een anoniem bericht, maar ik denk dat het van jou was? Het patroon voor de groene sokken was "Child's sock in Miranda pattern" uit Knitting Vintage Socks van Nancy Bush. Je Baudelaire sok ziet er ook erg mooi uit!

En wat zonde om te horen dat HzG misschien weg gaat! Mijn moeder is daar ook jaren lid van geweest en ik leen ze nu van de bieb.

10:51 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Goed om te horen dat je nachtrust beter is geworden. Dat scheelt toch ook weer voor overdag, dan duren de dagen/nachten niet te lang. Wel balen dat de morfine pleisters hard nodig zijn.

Kwijl bij de rozen; die A. Darby heb ik gehad, en hij rook zooooooooooooo lekker, ik kon er de hele dag wel boven hangen om de geur op te snuiven. Mijn rozen beginnen pas net met bloeien.

Het belooft dus een prachtige vakantie te worden! Grappige woordspelingen; jersey is natuúrlijk van het eiland. Zit je lekker in een hotelletje of pension? Veel voorpret gewenst.

Balen van HzG. Niet te geloven dat een tijdschrift wat zo ontzettend lang meegaat aan zoiets onnozels ten onder zal gaan. Suxxes met vechten.

4:23 p.m.  
Blogger hoong said...

It is good to know that some action is being worked behind the scene about 'Handwerken zonder grensen'. Yes. We need to try to preseve that magazine.

We must also think of doing something about handwork shops, cloth shops that just keep disappearing.

Holland is losing the skills of their handicrafts. Pershaps the schools should start working on how to keep the Dutch traditions going??? S

5:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ben zeer benieuwd naar de vakantieverhalen! Het geeft een extra dimensie wanneer je een patroon breit in de omgeving waar het patroon ook uit afkomstig is!

11:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, gelukkig dat je weer een keer goed geslapen hebt. Mooie rozen heb jij in de tuin! Ik heb een echte schaduw tuin, waar rozen zich niet zo fijn vinden. Leuk om naar guernsey te gaan. Ik hoop dat je daar mooie wol en patronen kan vinden. Verder ben ik beneiuwd hoe het met HZG zal aflopen. Als het goed gaat aflopen, denk ik dat ik me ga abboneren. Leuke sokken! Zijn die van af de teen gebreid?
Jij verder sterkte en hoepn dat er snel een oplossing voor je rug komt.

12:34 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fijn Tijm dat je iets beter kan slapen. Het zou inderdaad prettig zijn als je weet wat ze er aan gaan doen!! Tot die tijd houd moed!!! Ook al zakt die je soms in de schoenen.....
:-)

8:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

och wat naar, die rug van jou. ik zal extra vaak bloggen om je op de been te houden :)

Guernsey is prachtig. vergeet ook niet een dagripje naar Sark te maken. alleen de boottocht is al een feest.

12:46 p.m.  
Blogger Unknown said...

Pfew! Geslapen! Gelukkig!!!!!
Zet m op deze week, ik hoop dat er eindelijk helderheid en daarmee een oplossing voor je rug uit komt!
(Arja heeft wel een punt: we moeten extra veel bloggen om je bezig teblijven houden....)

1:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb nu pas je blog ontdekt. Wat ee leuke dingen brei je. Ik ben bezig met d bruidsjaal uit de HZG,(dat helaas niet meer bestaat)De rose sjaal van jou vind ik ook erg mooi. Komt het patroon uit een boek?
Heel veel sterkte met je hernia.

10:40 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik hou helemaal niet van tuinieren, maar ben dol op de resultaten van de tuinen van anderen, zowel om te zien als om te eten. Prachtige rozen! Slaap is heel erg belangrijk en een vooruitzicht hebben ook dus ik hoop ook dat je snel wat meer hoort. Houdt het kunnen slapen met die pleisters aan? Ik hoop het voor je.

Ik ga naar Duitsland, Frankrijk en Zwitserland dit jaar en ben ook van plan wol mee terug te brengen. Dat worden leuke SnB avonden in augustus en september denk ik als iedereen vakantieinkopen heeft gedaan!

11:57 a.m.  
Blogger Unknown said...

prachtige rozen, de regen zal ze goed doen! En prachtige sokken ook!

12:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoera, een klein beetje vooruitgang! ik hoop dat het zich gauw verdubbelt. en dan nog eens, enz.

bedankt voor je melding over hzg, ik ben gauw bij berthi gaan kijken. hou je ons op de hoogte?

4:36 p.m.  
Blogger odette said...

Fijn dat je wat beter slaapt, slaap is heel belangrijk. Nu de rest nog. Ik hoop ook echt dat het goed gaan komen met HzG, vind het zo een mooi blad. Het zou erg jammer zijn als het verloren ging. Veel succes met jullie 'acties'.

8:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jij bedankt voor deze mooie foto's! Wat heb je een geweldig boek op je blog, dat belooft veel voor komende vakantie, geniet lekker van de voorpret, zo veel als maar kan....KUS!

9:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige rozen!
Ik ben benieuwd naar je vakantieblogs vanuit Guernsey.

HZG weg? dat zou erg zijn...

11:44 a.m.  
Blogger Rineke said...

Hopelijk ben je weer een stukje opgeknapt bij je volgende blog entry.
Ellendig zeg, dat niet kunnen slapen.

9:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed om te lezen dat het iets beter met je gaat! Afschuwelijk als je zo slecht slaapt door de pijn. Dat vreet energie!

Je hebt een mooie vakantie in het vooruitzicht!!

Prachtige rozen!!!!!

Laten we hopen dat HzG overgenomen wordt door een nieuwe uitgever!
Afwachten!

9:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dank je wel voor de rozen. Zulke mooi... dat had je nu niet moeten doen :-)
fijn dat je weer wat hebt geslapen en iedere keer als ik jou Arweta sokken zie denk ik aan mijn bolletjes die hartensokken moeten worden (3e kwartaal 2007)

1:14 p.m.  

Een reactie posten

<< Home