woensdag, mei 09, 2007

'Mijn trui'

Ook al heb ik genoeg op de pennen staan en heb ik mappen vol met patronen, ik blijf het internet afsneupen naar meer moois.
Zo kwam ik deze trui tegen die riep: "Speciaal voor Tijm, Speciaal voor Tijm..."
Oooooooo, echt iets voor mij. Alleen, dat wordt dan weer een boek bestellen, garen kopen. Dat terwijl ik me net voorgenomen heb om het wat zuiniger aan te doen op breigebied.

De sokken willen nog niet zo opschieten. Ik vond de opzet niet echt mooi. De teen werd een soort puntje. Daarom heb ik besloten het uit te halen en te beginnen met 2x12 steken (i.p.v. 2x8) zodat het voor mijn gevoel beter wordt.
Verder heb ik even een proeflapje gebreid van het ajourpatroon want daar kwam ik ook niet helemaal uit.


Ik heb grote bewondering voor haar. Ze is mijn voorbeeld op uithaalgebied. Door haar durf ik nu ook uit te halen en niet tegen beter weten in door te gaan met uiteindelijk een product waar je net niet tevreden over bent.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hee, een moebius met mouwen!
uithalen, ja, dat heb ik inmiddels ook geleerd ;-)

7:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die trui ziet er echt leuk uit. Gewoon doen, je moet jezelf ook eens verwennen. :P

9:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldig patroon Tijm, voor mij liefde op het eerste gezicht. Zucht .... :-)

10:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik léér hier zoveel: nieuwe woorden "afsneupen?", roepende truien ;) en uithalen, tsja, dat hebben we allemaal moeten leren. Het was weer een mooi logje Tijm en de trui? DOEN! is echt wat voor jou!

11:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

In één woord Geweldig! Die trui is so you! Misschien kan de trui geshowed worden bij de volgende stitch n bitch avond (maken we er een modeshow van).

11:53 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Oh ja dat is inderdaad een mooi patroon, ik zag het op de Rowansite en dacht, mmm, is meer iets voor iemand die lang is met een lange rug. Nou en nu ga jij hem dus voor jezelf breien! Welke kleur, weet je dat al? Ik heb eventueel de stalenkaarten van de Kidsilk Haze hier liggen.

12:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik geloof dat als je de wol bij de afstap in a'sam koopt je het patroon erbij krijg. is dus misschien wel de moeite waar om naar te informeren...

1:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik was dus de anonieme blogger!

groeten van annette-h

1:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jaa, die trui is geweldig!! Volgende keer maar weer bezuinigen;)

liefs

2:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wauw leuk patroon! Wat betreft die sokken, lukt het om beide in één keer te breien?

4:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

prachtige trui Tijm, en inderdaad echt iets voor jou! Zou je een patroon nodig hebben...? In een mooie donkergrijs of zwarte mohair voor op je jurken?

8:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een bijzonder model, lijkt me erg mooi. Ben benieuwd of je hem ook echt gaat breien.

Inderdaad, iedereen moet wel eens wat uithalen, niet leuk maar later ben je er alleen maar blij om (dat heb ik tenminste meestal wel).

9:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, je teen vind ik mooi hoor! Soms zit je uren te puzzelen met een patroon voordat je het goed naar je zin hebt. en dan ben ik ook een reuze uithaalder! Haha Die trui ziet er prachtig uit. Zal mooi bij je staan.

10:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja inderdaad een echte Tijm trui hihi welke kleur wordt hij?zij/het? Gewoon lekker doen, kan jou het schelen, kun je wel gebruiken met al die rug ellende, toch?

10:29 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Zoals Marieke al zegt, eigenlijk denk ik neit dat je een patroon nodig hebt, het voorpand lijkt me gewoon een rechte lap gedraaid ingezet. Maar ja, lijkt, misschien moet hij wel breder dan het rugpand om zo goed uit te komen...
Op Jannette's rare yarns staat ook een nieuw garen dat op Kidsilk haze lijkt maar goedkoper is, PICHENETTE Kid Mohair. Mooie kleuren paars.

2:33 p.m.  
Blogger Irma said...

hele mooie trui!
En over het uithalen: gewoon doen: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald

9:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home