maandag, mei 07, 2007

Nieuwe technieken

Op mijn vraag wat ik na de Birch zou gaan breien kwamen vele leuke tips binnen. Vol enthosiasme was ik al een loterij aan het maken. Maar toen realiseerde ik me dat ik wel heel veel garen in voorraad heb en dat het verstandiger zou zijn daar eerst eens iets van op te maken, anders groeien we uit ons huis.
Vandaar dat ik ben begonnen aan de sokken Baudelaire.
Voor mij met nieuwe technieken want je begint te breien met de teen en ik wil ze samen op een rondbreinaald breien.
Dat 'toe-up' is in dit geval wel functioneel want ik ga de sokken breien van het Arwetta garen welke ik ook al gebruikt heb voor het mobielzakje en nu weet ik niet hoeveel ik over heb voor een paar sokken.

En HOERA het is begonnen met regenen. Kan ik eindelijk de zware klei, die beton was geworden, weer zacht maken en beginnen met zaaien van al dat moois wat ik op voorraad heb en waarvan ik hoop dat het allemaal opkomt.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jaaa het regent, dat belooft voor de tuun veel goeds, hoop ik.
Je hebt weer mooie zaden die staan te trappelen van ongeduld, volgens mij. Rustig aan met bukken ze kunnen nog wel heel even wachten als dat nodig mocht zijn, het is begin mei...

8:34 a.m.  
Blogger odette said...

Ik had ook gisteren iets van hoi het regend, hoef ik niet meer met de tuinslang en gieter in de weer.
Maar vanochtend op de fiets vond ik het toch iets minder ;-(

9:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dilemma dient zich aan. Zal ik de tuin op of geef ik mij over aan de lokroep van het breien?

9:34 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Het kwam hier gelukkig ook met bakken uit de hemel. Wat een mooi doosje heb je er voor, bij mij zit alles in blik.
Geen tijd om te breien vandaag: hier opruimen.
Veel plezier met de baudelair, mooie kleur heb je er voor.

10:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, lekker hè, weer eens een keertje regen. Inderdaad goed voor je tuingrond.

Wat een mooi patroon heb je uitgezocht. Knitty is toch wel een erg leuke site/magazine. Ik heb er net weer even op zitten neuzen en er staat zoveel leuks op om te breien en te lezen.

De kleur van je garen dat je gebruikt vind ik ook erg mooi!

10:36 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

wat een mooie kleur rood! We moeten onze 1,5 m2 voortuin ook nog onkruidvrij maken en vullen met nieuwe plantjes maar volgnes mij gaat dat veeeeeel makkelijker als de grond een beetje doornat is, toch?

11:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan nog niet zo wennen aan het binnen leven van vandaag....maar goed voor de tuin is het zeker!! Oh jullie ook al klei??? Vreselijke grond. Maar veel groeit er wel erg goed op!!!

2:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik ben benieuwd hoe het je bevalt twee sokken in één keer en dan ook nog toe-up...

5:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh je breit twee sokken te gelijk!! Wel handig.....heb je ook geen last van TSS[Tweede Sok Syndroom] Daar heb ik wel eens last van gehad.
;-))

Heb je genoeg regen gehad???
Mag nu de zon weer te voorschijn komen???
:-))

9:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat garen wat je gekozen hebt, is een erg mooie kleur rood! De sokken worden vast erg mooi. En wat heerlijk dat je straks allemaal groentes uit eigen tuin hebt! Nog bedankt voor alle leuke berichtjes op mijn blog trouwens :)

9:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi die sokken, en ook mooie kleur garen. het patroon van die sokken ziet er wel ingewikkeld uit.
Ik ben benieuwd hoe ze worden.

4:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha, dat rood heb ik ook, voor een héél ander doel (waar ik nog niet aan toe ben). Wel jammer dat er geen loterij is... en heb je misschien ondertussen genoeg regen gehad?

9:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home