donderdag, mei 24, 2007

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ACTIE!!!!!!!!!!!!!


Voor heel veel mensen een grote schok: Handwerken zonder grenzen verdwijnt!!
Niet omdat het blad te weinig abonnees heeft, juist niet, er kwamen steeds meer bij. Maar omdat de uitgever door andere projecten verlies had gemaakt.
Dit laten wij als lezers toch niet gebeuren!!

Ik heb besloten om me op te werpen als de woordvoerster van alle lezers.
Via hoofdredactrice Yvonne Knoop (die helaas nu echt op non-actief is gezet) heb ik de gegevens van de curator weten te bemachtigen.
Met hem heb ik een gesprek gehad en ik heb hem uitgelegd dat wij als lezers heel graag willen dat het blad een doorstart gaat maken en dat deze op dezelfde voet moet doorgaan.
Hij gaf aan dat er waarschijnlijk kandidaten zijn maar dat deze door brieven en acties eerder geneigd zijn om echt in actie te komen.

Vanavond gaat er een brief zijn kant op, welke hij door zal spelen naar de eventuele kandidaten.
Ik ben me nog aan het beraden over acties en heb al een paar ideeen. Wie weet er nog een paar??

Met z'n allen zjn we sterk.
Met z'n allen moeten we zorgen dat dit prachtige blad blijft bestaan!!!!
Want we willen toch allemaal blijven genieten van Handwerken zonder grenzen!!

31 Comments:

Anonymous Anoniem said...

JA ACTIE!!! dat is lang geleden. Ik las laatst over het idee om hzg digitaal door te laten gaan zoiets als de nederlands knitty) dat lijkt me ook een goed plan. Laat maar weten als je hulp nodig hebt .Maarru: moet jij niet plat met die rug van jou? Zijn barricades niet ongezond voor jou?

5:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik wil ook graag een brief aan de curator sturen, want HzG moet natuurlijk blijven! Tijm, kun je naam & adres van die curator geven?

5:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik wil graag mijn steun betuigen, al ben ik nog maar sinds kort lid van HzG.Ik blijf je blog volgen.Succes

5:59 p.m.  
Blogger Unknown said...

Kan je me gebruiken voor het actiecomitee? Mailen en bellen? Ik kom meteen in actie...!

9:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prima, mijn steun heb je! Ik wil ook graag dat HzG blijft bestaan!

10:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldig initiatief. Kan ik iets doen om te steunen?

11:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Misschien een voorbeeldbrief die je kunt downloaden en versturen? Zeer recentelijk het blad ontdekt en zou het zeer jammer vinden dat het ondanks grote belangstelling moet verdwijnen.

11:24 p.m.  
Blogger Rineke said...

Iets handtekeninginzameligs via internet lijkt me inderdaad handig - en niet alleen voor mij omdat ik nu eenmaal in DK zit - ik ben trouwens (nog) geen abbonee maar dat kan zomaar gebeuren...!

Nog even off topic: wat ben je een lieverd, Tijm!!!!

8:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

JA, het is actie tijd, een handtekeningen/brievenactie liljkt me so wie so een goed plan, dan weet je uitgever onder hoeveel mensen dit blad gretig gelezen wordt. Denk mee na en als jij een taak voor me hebt hoor ik het graag

9:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel goed van jou om dit op touw te zetten.Ook ik ben fan van HzG,en het kan toch niet, dat zomaar een goed en geliefd blad door zoiets verdwijnd?

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha Tijm,

Wil je mij het adres van die curator mailen? Ik wil ook een brief sturen.
Lie(f)s
wil niet zonder HZG

1:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, goed dat jij het voortouw neemt, klasse! Misschien is het een idee als "wij" (en dat = wie er mee wil doen uit ons web-log kringetje) op dezelfde dag allemaal dezelfde log posten met een oproep aan de lezers om een reactie te plaatsen. Als we allemaal een beetje flink rondbazuinen op de diverse forums en websites ( en bij je eigen email-vrienden!) krijgen we vast een heleboel reacties. Na een paar dagen kun jij de weblogs die mee deden doorgeven aan de curator.
Er zijn nu wel een heleboel abonnees maar ik neem aan dat nieuwe gegadigden willen weten hoe belangrijk HZG voor de lezers is.

ik storm nog een beetje meer brain........ ;)

1:54 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Actie? Natuurlijk!
Goed van je Tijm. Jammer dat Yvon je niet kan helpen.
Ik ben geen lid, maar wel een koper.
Ik wil niet een brief schrijven alleen aan de curator maar ook aan die ***** van een uitgever die een goedlopend en zeer gewaardeerd blad zo af laat glijden. Eeuwig zonde.
Mijn zegen heb je, en YOU GO GIRL!!!

2:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

WAT ONTZETTEND GOED DAT JE DIT DOET!!!

Wat een goed initiatief. Voor mij geldt hetzelfde als voor de anderen: als ik iets kan doen dan hoor ik dat graag.

Vind je het goed als ik een link op mijn weblog zet naar dit bericht van jou en die van Berthi over dit onderwerp? Misschien kunnen we dat allemaal doen zoals Marcella voorstelt.

2:39 p.m.  
Blogger hoong said...

Is there option that another publisher can take over???

2:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vraag me alleen of of iedereen van de leden dit wel weet! Ik weet het via de weblogs, maar als je geen fervent weblogster bent, hoe kom je daar dan achter? Die zitten op het volgende nummer te wachten en vermoeden pas iets over 2 maanden! Ik vind dat helemaal niet juist om de leden niet te informeren!
Net als met de Anna overigens! Ineens weg, geen woord in het aprilnummer daarvoer terwijl het wel bekend was!

10:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig Tijm dat je je zo inzet voor HZG! Als het blad blijft, dan denk ik er over om abbonee te worden. Nogmaals geweldig van je.

11:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, wat goed dat je je voor HZG inzet. Ik heb het magazine pas onlangs ontdekt, het zou jammer zijn als het gaat verdwijnen. Hou ons op de hoogte, ik biedt graag mijn support aan.

9:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed plan !!!

1 1/2 week geleden heb ik van Beek gemaild, maar hoor niets !!!

Idd, slordig !!!

9:27 a.m.  
Blogger Mieke said...

Ik vind het ook zonde van de HZG. Daarbij komt dat ik net een abonnement van 2 jaar had genomen, ik had dus nog 11 numers tegoed!

Maar goed, ik wil graag meedenken over een aktie. Is het niet iets om een standaard brief te maken die iedereen naar de curator kan sturen. Als nu iedereen die bij een brei- of handwerkclub is aangesloten daar ook neerzet dan hebben we een flink bereik.

11:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Petje af voor je energie, tijm!
Brief schrijven, blog-actie, hzg digitaal enz, goede ideeën. Ik doe mee als het even kan.

8:35 p.m.  
Blogger Unknown said...

Natuurlijk moet HzG blijven bestaan. Is het de bedoeling om op vrijdag 1 juni een bericht te sturen of is dit ook al genoeg?

11:01 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik doe uiteraard graag mee, aktie is aktie, maar wat is nou precies de bedoeling vrijdag? Of volgen er nog instructies?

12:03 a.m.  
Blogger Paulien said...

Ik wil ook graag kenbaar maken dat HzG moet blijven staan. Wat kan ik doen?
Ik heb mijn moeder van 81 pas een 2 jarig abonnement gegeven. En ze was helemaal enthousiast. Helaas kon ze er maar 1 nummer van genieten. Ik hoop haar toch nog vele jaren HzG leesplezier te kunnen geven!

11:44 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Graag wil ik deze actie ondersteunen.
Zoveel handwerktechnieken van over de hele wereld, die in dit blad voorbij komen.
Dit kun je toch niet verloren laten gaan

Hannah

10:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Al jááárenlang heb ik een abonnement op HZG. Het blijft altijd veruit mijn favoriete blad en ik zou het dan ook heel erg missen.
Dat moet gewoon niet gebeuren!!

10:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,

Ook al jaren lid!
HZG moet blijven!

Groetzzz, Esther

5:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Natuurlijk moet HzG blijven!

7:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik wil erg graag dat HzG blijft, ik was geen lid, maar kocht HzG bijna altijd

Janet

11:03 p.m.  
Blogger jet said...

het blad h w z voldoet in een behoefte, ik ben al vanaf de oprichting lid, en zal het missen. maar misschin is er iemand die verder wil met het blad. vr gr jet

2:39 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat jammer, dat ik pas afgelopen zondag (2 juni) hoorde, dat HZG gaat verdwijnen! En vandaag hoorde, dat er ergens op Internet actie gevoerd werd ertegen.
Ik reageer toch maar. Ben bijna vanaf het begin lid en zou het blad niet graag zien verdwijnen. De uitvoering heb ik liever zoals het net voor de vernieuwde grotere uitgave was. Past beter in mijn boekenkast!
Dus ik hoop echt op een doorstart!

3:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home