donderdag, mei 31, 2007

Actie is Reactie


Was dit het laatste nummer van Handwerken zonder Grenzen???


Tot grote ontsteltenis van ons allemaal blijkt de uitgever van het blad failliet te zijn verklaard.
We vinden het onacceptabel dat dit vakblad op zeer hoog niveau, verloren dreigt te gaan.

Al sinds 1978 wordt het blad gewaardeerd door vele zeer actieve handwerkers, die veel tijd en geld besteden aan hun hobby en door middel van dit blad achtergrondinformatie krijgen over de diverse handwerktechnieken van allerlei soort, van overal ter wereld en van alle tijden.
Dit wordt door de lezers zeer gewaardeerd omdat dit nergens anders gevonden wordt.
De hoofdredactrice en de medewerkers hebben het blad tot dit hoge niveau weten te brengen en zij zijn nog lang niet klaar met het uitvoeren van hun inspirerende ideeën.
Daarom is dit tijdschrift uniek in tijdschriftenland en kan het niet gemist worden.

Opvallend aan de reacties op dit droeve nieuws is vooral de verontwaardiging dat zo’n prachtig blad verloren dreigt te gaan en dat men zich daar boos over maakt.
Dat de meeste van ons (5000 abonnees alleen al in Nederland) ook financieel gedupeerd worden door het faillissement wordt bijna vergeten, omdat elke lezer vooral wil dat het blad blijft bestaan.
Niet alleen een financiële strop voor ons allen, maar vooral ook een stop in kennisoverdracht, leesplezier en inspiratie.

Als lezers willen we middels deze actie laten weten dat wij het blad niet willen en kunnen missen en dat wij graag zien dat een andere uitgever het blad over gaat nemen.
Daarbij tekenen we aan dat we er van uit gaan dat het blad blijft bestaan zoals het nu is. Al vaker bleek dat als een blad overgenomen werd, het concept zo omgegooid werd, dat de abonnees het blad niet meer herkenden en afhaakten.



Van de Curator hebben wij vernomen dat er mogelijk gegadigden zijn die interesse hebben om het blad over te nemen.
Om eventuele nieuwe uitgevers te laten zien hoe belangrijk Handwerken zonder Grenzen is voor haar lezers, kunt U hieronder een reactie achterlaten.
Velen hebben het de afgelopen dagen al gedaan, maar er kan nog meer bij.

Ook belangrijk is het dat lezers die abonnee willen worden, als het blad blijft bestaan, dit mailen naar de curator. De eventuele gegadigden voor de overname willen graag weten of het blad groei vertoont en laten hiervan afhangen of overname financieel aantrekkelijk voor hen.
Toekomstige abonnees, laat weten dat je het blad wil hebben en mail dit naar
libosanadvocaten@12move.nl
Natuurlijk worden hier nog geen consequenties aan verbonden, maar is het een inventarisatie voor de eventuele nieuwe uitgever. Het kan grote gevolgen hebben voor het wel of niet doorgaan van het blad.

De curator is op de hoogte van deze actie en volgt deze op de voet.
Hij zal de uitgevers hiervan ook op de hoogte stellen en de reacties doorgeven, net als de gegevens over de nieuwe abonnees.

Deze actie blijft heel het weekend lopen, zodat iedereen de tijd krijgt om zijn of haar steentje bij te dragen.

We hopen dat we binnenkort kunnen laten weten dat de actie succes heeft gehad.
Dat de actie als reactie heeft dat Handwerken zonder Grenzen doorgaat!


113 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik sluit me graag aan bij bovenstaand bericht! Ik ben nog maar een jonge handwerkster, maar zo'n blad inspireert ontzettend om veel te leren. Het zou erg jammer zijn als dit blad niet meer zou verschijnen!
Gerd

9:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik wil laten weten dat het heel erg jammer zou zijn als het blad ophoud te bestaan. Ik liep te twijfwlen op de handwerkbeurs of ik wel /niet een abb. zou nemen. De laatste tijd loop ik er toch over te denken het alsnog te doen. Helaas las ik over de ondergang van het blad. Jammer,jammer,jammer.
Maar als het overgenomen wordt, dan ga ik me toch abonneren.

10:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik sluit me helemaal bij Marijna aan als handwerken zonder grenzen blijft bestaan neem ik zeker een abonnement

11:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben nu enkele jaren abonnee en af en toe koop ik enkele nummers van voorgaande jaren in 2e handswinkels. Handwerken zonder grenzen is een prachtig blad waarin je inspiratie opdoet voor eigen creaties op handwerkgebied en waar je heel veel achtergrondinformatie vindt over allerlei handwerktechnieken van overal ter wereld.
Handwerken zonder grenzen is een uniek tijdschrift en als dit blad verdwijnt is dat voor mij een groot gemis!!!
Aan de opzet van het blad moet absoluut niets veranderen, het moet veelzijdig blijven.
Als het blad in deze vorm wordt overgenomen door een andere uitgever dan blijf ik zeker abonnee!

11:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Tijm, heb me meteen aangemeld als eventuele nieuwe abonnee. En nu maar hopen dat het effect heeft, ik blijf duimen!!!

11:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben al bijna 10 jaar lid, daarvoor kocht ik al jaren de nummers los. En ik probeer de oude nummers alsnog compleet te krijgen want ook die zijn nog steeds heel goed te gebruiken. Veel handwerk technieken zijn er behandeld en door de duidelijke beschrijvingen goed aan te leren. Daaruit blijkt dat het een stabiel blad is dat graag gelezen én gebruikt wordt. De veelzijdigheid van de handwerken biedt veel voor verschillende handwerksters. Het handwerken is weer helemaal in opkomst, vooral ook bij veel jongeren. Er is in Nederland écht behoefte aan een Nederlands talig blad. Dus ik hoop het blad nog jaren te ontvangen !!!

11:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik zou graag lid willen worden. Ik heb dan ook een mailtje gestuurd. Mogen er nog vele het voorbeeld volgen

11:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, ik heb veel bewondering voor jullie werk om het blad te behouden en ik hoop dat het lukt.
Zelf koop ik het altijd in de losse verkoop en zal dat zeker blijven doen als het weer in de winkel ligt.
Succes voor iedereen die zich hiervoor inzetten

11:58 p.m.  
Blogger Jenneke said...

Tsja, ik heb dan wel geen abonnement op de Handwerken zonder Grenzen, maar kocht het af en toe bij onze lokale boekhandel. Toch leuk om af en toe een cadeautje voor jezelf te kunnen kopen en dit blad was zeker een prachtblad. Jammer als het zou verdwijnen.

12:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als abonnee en medewerker van Handwerken zonder Grenzen hoop ik dat het levenswerk van Henriette en Henk Beukers niet zomaar ineens gaat verdwijnen. Het zou zo jammer zijn als dit prachtige inspirerende blad niet meer zou bestaan!!!!

12:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm geweldig dat je deze actie op poten hebt gezet!

HzG mag niet verloren gaan!
Ik ben abonnee en wil dat graag nog heel lang blijven.

Nieuwe uitgever neem ons op!

Ik heb ook een actie bericht op m'n web-log gezet.
Juul :o)

2:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit prachtige blad waar we al zoveel jaren van genieten , mag niet verdwijnen !!!

5:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo'n mooi blad moet blijven !!!!! Ik koop ook zo af en toe een losse uitgave en zou het zeer jammer vinden als dat niet meer kan !!

6:40 a.m.  
Blogger Marion said...

Ik ben nog maar net abonnee, en was van plan dat heel lang te blijven. Hopelijk gaat dat lukken en blijft het blad nog heel lang bestaan. Dit kan en mag niet verloren gaan.

De actie staat ook op mijn log aangekondigd. Geweldig initiatief Tijm!

6:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik wil graag dat Handwerken zonder Grenzen blijft bestaan. Ik ben nog maar net abonnee, en dat ben ik geworden omdat ik had gehoord dat het zo'n geweldig blad is!
groetjes van ingrid h.g.

www.supergoof.web-log.nl

7:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

HZG moet blijven !!!
het is een mooi naslagwerk met veel duidelijke uitleg en mooie verhalen en foto's..
Petrouchka

7:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

dit blad mag toch niet verloren gaan...! Het zou eigenlijk een schande zijn wanneer dit zou gebeuren!

7:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zonet m'n mailtje naar de curator verstuurd, en nu maar hopen dat het helpt. Tijm, respect voor je daadkrachtig optreden. :-)Ik hoop dat z'n mailbox overloopt vandaag!!!

8:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm,
Zojuist heb ik het volgende briefje naar de libosanadvocaten gemaild:
Mevrouw, Mijnheer,
Al menig maal heb ik, omdat ik gehoord of gelezen had dat er een voor mij interessant onderwerp in stond, een los nummer gekocht van het blad HZG(voluit). Ik had juist besloten, dat het tijd werd voor een abonnement, toen ik las, dat het faillissement van de uitgever aanstaande was. Naar ik begreep, overigens niet te wijten aan het handwerkblad.
Ik zou het zeer betreuren als HZG niet meer zou verschijnen en hoop dan ook, dat u zich zult inspannen om dit te voorkomen! Mvrgr,

8:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Op dit moment ben ik nog geen lid van handwerken zonder grenzen, maar zodra mijn studie afgelopen is en ik er geld voor heb, wil ik dat graag worden. Er zijn toch al veel te weinig goede handwerkbladen in nederland, laat dit blad alstjeblieft niet ook nog verdwijnen!

8:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jammer als het blad verdwijnt,het is een van de weinige bladen die ik los koop als er iets instaat wat mijn intresse heeft.Ook bestel ik af en toe oude nummers.

Ik hoop dat het lukt om het blad te behouden.

8:26 a.m.  
Blogger odette said...

Ik heb sinds een jaar een abonnement op hzg en zou het vreselijk jammer vinden als dit prachtige blad zomaar zou verdwijnen. Ik hoop dan ook dat deze actie zeer succesvol zal zijn en dat hzg zal blijven bestaan en dat we nog lang kunnen genieten van die mooie en inspirerende blad.
Odette

8:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het kan niet waar zijn dat een lad als HZg gaat verdwijnen. Vooral de iversiteit aan onderwepen was niet te evenaaren. Ik had geen aboemant maar kocht vrijwel elk blad. En blad gemist altij na te bestellen. Jammer, jammer, jammer

8:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben net lid geworden, en heb 1 nummer gehad van mijn 2 jarig abonnement.Een aantal losse nummers had ik al en vind het erg jammer dat er zo een einde moet komen aan een schitterend handwerkblad. Ik hoop dat deze actie er toe kan bijdragen dat het blad kan blijven bestaan, en alsjeblieft niet in een digitale versie! Er is niets zo leuk om lekker in de stoel te lezen en te kijken in dit prachtige blad.

8:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Af en toe koop ik een los abonnement van dit mooie blad, en ik hoop dat ik dat nog vaak kan blijven doen want ik haal er veel inspiratie uit!
Mvg, Marij

8:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder Grenzen moet blijven verschijnen! Succes met de actie en groeten van een abonnee.

9:10 a.m.  
Blogger Jeanny said...

Ik sluit me graag aan bij de rest en wil heel graag, dat HzG blijft bestaan !!!!!!

9:15 a.m.  
Blogger Jeanny said...

Namens Mieke, die even zelf niet kan reageren, wil ik deze oproep doen om HzG te laten doorgaan. Zonde als dit blad niet meer verschijnt.

9:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

een lezeres uit Belgie, ook bij ons zou dat erg hard aankomen, we willen dat het blad blijft bestaan

9:23 a.m.  
Blogger Saskia said...

Handwerken Zonder Grenzen moet blijven! Het is het enige blad in zijn soort in NL, ik zou zelfs zeggen dat er meer moeten komen, laat staan dat de enige weggaat!

9:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder Grenzen is een veelzijdig en waardevol blad dat niet mag verdwijnen. Tijm; ik hoop dat heel veel lezeressen zullen reageren! Met z'n allen geven we een signaal naar de curator zodat een doorstart mogelijk moet zijn.

9:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

HZG MOET BLIJVEB

9:28 a.m.  
Blogger Breibeest said...

Ik vind het echt absurd dat Nederland een succesvol handwerkblad zou verliezen. Er zijn zoveel mensen die handwerken, een eigen hobbyblad vult absoluut een gat in de markt.

9:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het kan toch niet zo zijn dat een zo gewaardeerd en geliefd blad de ondergang tegemoet gaat omdat een uitgever failliet gaat.
Zo veel mensen hebben al zo lang plezier van deze uitgave, wat o.a. blijkt uit het feit dat oude exemplaren nog steeds gelezen en aangeboden worden, dat mag niet verloren gaan.
Succes, Simone de Haan, Beverwijk

9:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier nog een stem voor dit protestkoor. Mijn moeder was abonnee vanaf het eerste nummer, ik sinds twee jaar. Ik zou het ZO betreuren als Handwerken Zonder Grenzen verdwijnt!

9:38 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Lieve Tijm en beste mensen.
Ik ben letterlijk opgegroeid met dit blad. Mijn moeder heeft NU nog mappen vol met tijdschriften, vanaf 1981 !!!!!!!
Ik kijk er regelmatig in.

Het kan toch niet te bedoeling zijn dat juist HzG verloren gaat?
Ik kan helaas geen lid worden, maar ik koop wel eens losse nummers.
Please, laat het einde niet op zo'n stomme manier gebeuren.

Ga zo door met HzG, 't MOET blijven.
Vr. Gr. Monique

9:53 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Laat dit blad niet verloren gaan.
Er is veel belangstelling voor handwerken en liefhebbers genoeg.
/elza.

9:55 a.m.  
Blogger José said...

Ik wil geen abonnement, maar ik heb wel een posting aan de actie gewijd, dus hopelijk draag ik toch mijn steentje bij.

9:58 a.m.  
Blogger Ammerins said...

Jammer! Ik ben geen abonnee, maar kocht het blad toch regelmatig als er iets van mijn gading in stond! Ik zal mij aanmelden bij de curator, want zoiets moois mag niet verloren gaan!

Ammerins

10:03 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik las het blad weleens in de bieb, je kunt niet altijd alles zelf hebben, maar als het voortbestaan ervan afhangt, wil ik wel een abonnement. Heb ook mail gestuurd en nou maar hopen dat ze een heleboel namen en gegevens van potentiele nieuwe abonnees krijgen!

10:08 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik sluit me graag aan bij de voorgaande reacties!
In deze snelle vluchtige maatschappij is de aandacht voor handwerk en de geschiedenis van handwerk toch zo belangrijk. Ook de jongste generatie is geïnteresseerd in deze materie, maar het moet wel aangeboden worden.
Handwerken zonder Grenzen levert daarin een belangrijke bijdrage!
Handwerken zonder Grenzen MOET BLIJVEN!

10:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als je ziet hoe snel er véél nieuwe tijdschriften op de schappen verschijnen die kwalitatief zo ondermaats zijn (en vervolgens ook snel weer verdwijnen) is elk werkelijk GOED blad zo belangrijk... en HzG is werkelijk GOED, diepgaand, prettig leesbare artikelen (waarvan ik weet dat enkele over handwerken in de verleden zelfs in een wetenschappelijke bibliotheek zijn opgenomen, wat wel iets zegt over het niveau van de inhoud), prachtige foto's en daarbij bruikbare mooie patronen. ZEKER niet het zoveelste blaadje. Wat zou het triest zijn als nou net een blad van deze kwaliteit zou moeten verdwijnen! Ik was nog geen lid, kocht los, maar ik meld me aan in de hoop dat HzG nog gered kan worden.

Danielle

10:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

eVreselijk dat dit mooie handwerkblad zou verdwijnen, ik ben op dit prachtige handwerkblad geabonneerd en rond de tijd dat het verschijnt loop ik altijd vol verwachting naar de brieven bus of het deze keer er al bij zit.
Heb al heel veel oude nummers verzameld, die een bron van inspiratie zijn en tevens mooie naslagwerken.
Het zou prachtig zijn dat het overgenomen wordt.
Ingrid

10:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Actie!!!
Ik sluit mij helemaal aan bij bovenstaand bericht!!!

Tijm goed van je dat je zo actie onderneemt. Kan je blog al die reacties wel aan????

11:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb het magazine pas onlangs weer ontdekt (het sokkennummer) en twijfelde of ik een abonnement wilde nemen, de losse nummer zijn hier in de regio moeilijk te krijgen. De nummers uit de beginjaren heb ik vroeger wel gelezen, mijn oma of moeder had een abonnement, in latere jaren heb ik het tijdschrift in de bibliotheek geleend. Het zou jammer zijn als dit tijdschrift van kwaliteit gaat verdwijnen, bij een doorstart wil ik me zeker abonneren!

11:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder Grenzen mag niet verdwijnen! Het is een prachtig blad, ik had net een abonnement genomen. Er zijn al zo weinig Nederlandse handwerkbladen, dus HzG moet blijven!

11:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb deze actie ondersteund op mijn eigen web-log en lezers opgeroepen hier te reageren. Dit blad brengt andere culturen, door informatie te verstrekken over textiel verwerken/versieren heel dicht je huiskamertje in. Ik ben voor het leren kennen en waarderen van andere culturen: het maakt het leven rijker! Ik ga nu de curator laten weten dat ik een abonnenment neem! Ik hoop dat velen deze actie van Tijm willen ondersteunen. Tijm: duim omhoog!

11:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hai Tijm,
Wat fijn dat je het opneemt voor Handwerken zonder Grenzen. Ik ben vanaf het allereerste begin van HzG abonnee geweest en heb er altijd van genoten. In het begin kreeg je er altijd een materiaalpakketje bij (tip voor evt. nieuwe uitgever?). Op een gegeven moment wegens geldgebrek abo opgezegd, maar meld me nu graag weer aan. Zal dat aan de curator laten weten.
Veel succes voor jouw actie en voor HzG!

11:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik roep altijd "als er brand komt EERST mijn hzg redden", en hoewel dat natuurlijk een grapje is, zit er een kern van waarheid in. Mijn plank hzg's is vreselijk waardevol voor me.
HZG MOET BLIJVEN, het is uniek in zijn soort!!

11:43 a.m.  
Blogger josé said...

Dit blad ken ik vanaf het begin. Toen ik mijn man leerde kennen. Kreeg ik een abonnement van hem
kado.Dus het mag niet verdwijnen.

11:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat hier nog aan toe te voegen? nou vooruit dan, nog maar een keer: hzg moet blijven!

12:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat Handwerken zonder Grenzen moet blijven bestaan, staat als een paal boven water. Dit jaar bestaat HzG 30 jaar!!! Welk tijdschrift houdt het zolang uit tegenwoordig? In drie landen wordt het gretig gelezen, in Nederland, België en Duitsland. We willen het niet missen en hopen echt dat er iemand is die het voort wil zetten. Niet in afgeslankte vorm, maar net zo als het was. De diversiteit aan artikelen, zowel over Nederland als ver over de grenzen, zo boeiend en interessant, zo veelzijdig, de evenementenagenda en ga zo maar door... Echt, wij hopen allemaal dat het een doorstart kan krijgen.

12:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Beste Tijm,Fijn dat je het opneemt voor HZG. Ik vind het een enorme slag voor heel handwerkend Nederland als dit mooie blad verloren gaat. Vanmorgen al naar de curator gemaild. Alle beetjes helpen. Nu maar hopen dat het allemaal goed komt. Maartje.

1:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind ook dat handwerken zonder grenzen moet blijven. Het is een zeer goed blad waarin veel aandacht wordt gegeven aan diverse handwerktechnieken.
Cora

1:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik kreeg net een mail over het faillisement van de uitgever van handwerken zonder grenzen. Ben sinds een aantal jaren lid en was blij met de verandering qua uiterlijk van het blad de afgelopen jaren. Inhoudelijk is het altijd 1 deel goed en informatief en 1(voor my te groot) deel truttigheid. Ik heb al een aantal malen op het punt gestaan van opzeggen, maar door die helft van mooie artikelen heb ik het nooit gedaan. Laten we maaar hopen dat het blijft bestaan en Tijm: goede actie hoor!!!!!

2:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik zou het erg jammer vinden als HZG ophoud te bestaan. Ik kijk nog vaak in de oude nummers omdat ik weer met een of ander techniek bezig ben.
Ik hoop dat er een manier wordt gevonden om door te gaan. Annie

2:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vanaf het begin, in 1978 geloof ik, verheug ik me iedere keer weer op HZG. Ik heb al veel textielreizen met HZG gemaakt. Nu het blad niet meer verschijnt, kan ik de artikelen over mijn volgende reis (Laos en Thailand) niet meer lezen. Ook mis ik de inspiratie die elke keer van het blad uitging.

2:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik koop HZG regelmatig los bij de boekhandel en heb altijd veel plezier bij het lezen ervan! Vooral de artikelen over technieken van over de grens zijn erg waardevol.
Een vervanger voor Handwerken zonder Grenzen is er niet, dus: HZG MOET BLIJVEN!!!

2:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm,
SUCCES met deze Actie.
En natuurlijk hoop ik als medewerkster van Handwerken zonder Grenzen dat er een doorstart komt.
Want ik heb altijd met heel veel plezier voor dit blad gewerkt.
Het zou een groot verlies zijn voor mij en vele anderen als dit niet het geval zou zijn.

2:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het blad moet blijven. Het is het enige blad dat buitenlandse handwerk-technieken op een geweldig mooie manier laat zien.
Het zijn echt bladen om te bewaren, ze blijven "eeuwig" interessant! Ik heb de eerste nummers nog van mijn oma, en regelmatig kijk ik er nog in, heerlijk!


/Ewa

2:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik vind het heel jammer dat HZG failliet is. Ik had net in januari mijn abonnement verlengd :-( Ik hoop echt dat deze actie een positief effect heeft!

2:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

HzG moet blijven!
Curator doe je best en laat al die trouwe lezers niet in de kou staan.
Groet van Josephine

3:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ken het blad HzG nog niet zo lang, maar nadat ik een paar nummers heb gekocht overweeg ik een abonnement.
Nu maar hopen dat dat nog kan!

Goed plan, deze aktie!

Ria

3:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

handwerken zonder grenzen mag beslist niet stoppen.... Kom op.... ik ben ook nog steeds lid en ik geniet er steeds weer van...
Laat nr 140 niet de laatste zijn...

DOOR GAAN !!!!!!!

3:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

HzG moet gewoon blijven. We kunnen niet zonder.
Groeten,Els

4:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja zeg! Hebben we een mooi Nederlandstalig blad, houdt de uitgever ermee op. Ik zou het een ontzettende verarming vinden als dit blad verdwijnt. Er is al zo weinig recente informatie in het Nederlands te vinden.

4:02 p.m.  
Blogger TessaS said...

Als HzG er mee ophoudt ben ik mijn abonnementsgeld kwijt, want dat had ik net weer voor een jaar betaald. Maar eerlijk gezegd kan me dat weinig schelen; ik wil gewoon dit prachtige blad niet missen.
En ook mijn moeder niet. Als ze hier langskomt is altijd een van de eerste dingen die ze doet; kijken of er al een nieuwe HzG ligt. We genieten er samen van!

4:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Na ruim een jaar twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt, omdat ik het blad steeds leuker vond worden. In februari betaalde ik mijn abonnement voor twee jaar vooruit, omdat ik er wel vertrouwen in had. Wat mij betreft wil ik dus heel graag een voortzetting. Niet alleen vanwege financiele argumenten, maar vooral ook omdat het eigenlijk het enige nederlandstalige blad is wat een beetje niveau heeft.

4:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het zou toch wel heel erg jammer zijn als wij in Nederland ons laatste Nederlandse handwerkblad
zouden moeten gaan missen
dat moet volgens mij toch anders kunnen
dus uitgeverijen doe ons handwerkers een plezier!!

Ineke Marijnissen

4:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder Grenzen moet blijven bestaan. Ik ben al 16 jaar lid en heb al veel inspiratie opgedaan.
Het is zo een beetje het laatste handwerkblad wat er nog is. Wat moeten we zonder?efosjsu

5:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik sluit mij bij jullie aan. Van mij mag handwerken zondergrenzen niet stoppen. Ben net lid geworden en heb alleen nr 140 gehad. Het zou jammer zijn dat er geen vervolg op komt. Er staan zo veel leuke dingen dat je gelijk aan de slag wil. Nu maar hopen dat we met z'n allen sterk zullen zij dat het blad bij een andere uitgever wel mag verschijnen.

5:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder Grenzen moet blijven bestaan. Zo simpel is het. Het is het enige blad in Nederland over handwerken. Het is in elk geval het enige blad in Nederland dat de truttigheid ver en ver overstijgt en onze horizon steeds weer verbreedt.

5:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik wil reageren op deze oproep. Inderdaad is dit blad een van de weinige handwerkbladen met diepgang. Ik heb geen abonnement maar koop dit blad altijd los.
Ik hoop dat er een uitgever wordt gevonden die dit blad wil blijven uitgeven.
Daisy

6:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

al zeker een jaar ben ik van plan een abonnement te nemen op hzg. eerst kwam het er niet van om uit te zoeken hoe dat ging met verzending naar het buitenland. toen ik dat wel had achterhaald heb ik op dat moment toch geen abonnement genomen. de reden? de moeilijke verkrijgbaarheid in nederland, de onregelmatige verzending en de niet bijgehouden website deden mij vermoeden dat de uitgever niet zo geinteresserd was om het blad in de lucht te houden.

inmiddels weten we wat daarvan de oorzaak was.
wanneer hzg weer verschijnt ben ik zeker van plan om alsnog dat abonnement aan te gaan!

vanaf deze geleende computer kan ik dat niet aan de curator mailen. hopelijk wordt mijn turfje bij deze toch gezet.

6:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik wil laten weten dat ik het heel jammer vindt dat het blad/ naslagwerk op houdt te bestaan, ik was geen abonnee, maar kocht het altijd in de losse verkoop. ik hoop dat het nog via een andere uitgever toch nog bestaansrecht zal vinden. het zijn de laatste der mohikanen.

7:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook mij lijkt het leuk om lid te worden van dit blad, als ik zie hoeveel gedubeerden er zijn, dit blad moet blijven bestaan!!!

7:15 p.m.  
Blogger Gawy said...

Ik sluit mij aan bij al de bovenstaande reacties!

7:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

HZG moet blijven!

7:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja ik sluit me bij iedereen aan,
ik heb af en toe het blad gekocht,
en ik vond het een geweldig leuk en mooi blad,het zou erg jammer zijn als het zou verdwijnen
heel erg jammer

Gea

7:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben geen abonnee, maar koop het blad regelmatig vanwege de verscheidenheid aan ( internationale)technieken en creativiteit. Graag zou ik zien dat het blad blijft bestaan, zodat vele liefhebbers ervan kunnen blijven genieten.

8:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

HZG moet blijven! goeie actie, Tijm!

8:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder grenzen moet blijven. Een van de Nederlandse handwerkbladen, dat zo gevarieerd is en waar veel belangstelling voor is, mag niet zomaar verdwijnen.

8:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder grenzen moet zeker blijven.Ik vind het een fantastisch en waardevol handwerkblad.Eind vorig jaar heb ik nog mijn abo voor 2 jaar verlengd.Ik hoop echt dat deze actie succes heeft.
Dank je Tijm dat je dit ons en het behoud van HzG wil doen.
Ria H.

8:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het zou erg jammer zijn als zo'n mooi handwerkblad verdwijnt!!!

gr Lucie

10:12 p.m.  
Blogger Unknown said...

En natuurlijk moet HZG blijven! Ik kan me niet voorstellen dat dit blad geen overlevingskansen heeft (het is toch een prachtig inspirerend blad aansluitend bij de huidige trend: handwerken met kwaliteit, creativiteit en inventiviteit!)

Tijm: nog even en je zit op 100!Gaaf!

10:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ook ik ben een abonnee vanaf no 1 en wil graag dat Hzgr blijft bestaan!!!!!!!!!!

10:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb alle nummers van HzG en ben al van begin jaren tachtig lid. Ik herlees nog met veel plezier steeds in HzG omdat het zo'n uniek blad is met niet alleen patronen, maar ook veel over de geschiedenis en achtergronden weergeeft. Dat kan en mag toch niet dat zo'n prachtig blad niet meer verder wordt uitgegeven! Doe dit Henriette en Henk Beukers toch niet aan die hun hele ziel en zaligheid erin hebben gelegd! Laat hun blad alsjeblieft doorgaan! Zo'n kwaliteitsblad kan toch niet ten onder gaan vanwege verkeerde beslissingen van een uitgever! Laat ons lezers niet in de kou staan en ga ermee verder a.u.b.

11:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Natuurlijk moet HZG blijven!!! Ik lees het blad al vanaf het begin (nr. 3) - soms los, soms met een abonnement en ik wil er nog láng niet mee stoppen.
Zodra bekend wordt als en dat het blad blijft bestaan, neem ik onmiddellijk een abonnement!

11:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder Grenzen MAG niet verdwijnen... Ik lees en herlees en herlees na een aantal jaren opnieuw, het blijft absoluut de moeite waard!

11:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben d'r mee opgegroeid, met handwerken zonder grenzen, en heb het blad door de jaren heen zien groeien. Mooie bewaar-bladen om vele malen te pakken en weer een idee op te doen. Of gewoon lekker samen met mijn oma doorbladeren en er over kletsen.... Nee, ook namens ons, drie generaties handwerkende vrouwen: Handwerken zonder Grenzen moet blijven!
Jon Meijer.

11:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mijn bericht kan in deze vloedgolf van reacties niet echt verrassend te noemen zijn, maar ook ik zou het erg jammer vinden als HzG zou verdwijnen! Ben net een jaar lid en hoopte nog lang te kunnen genieten van de mooie artikelen, verrassende achtergrondinformatie en prachtige foto's.

11:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik zou het vreselijk vinden als HzG moet verdwijnen, het is een prachtig en bijzonder blad. ik heb tientallen jaargangen in mijn bezit, kocht het blad trouw als het uitkwam en heb sinds begin dit jaar een abonnement. voor twee jaar nog wel omdat ik geen enkel nummer wil missen.

11:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Graag wil ik ook even mijn mening laten horen:het zou een enorm gemis zijn als Handwereken zonder Grenzen niet meer uitkomt!Heb alle nrs. vanaf het begin en momenteel een abonnement.

11:41 p.m.  
Blogger Mieke said...

Het zou zonde zijn als Handwerken zonder Grenzen definitief zou verdwijnen. Ik ben een van die gedupeerde abonnee's maar zou bij een nieuwe start toch ook weer abonnee worden. Er zijn zoveel mensen in Nederland en België die handwerken in wat voor een vorm dan ook. Er moet m.i. markt zijn voor een interessant, wetenswaardig, leerzaam etc blad als HzG

7:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Laat HZG blijven,het is het enige goede handwerkblad in nederland!

Groetjes Anette

9:08 a.m.  
Blogger tini said...

Ik hoop dat dit blad doorgaat. be net abonne geworden dus dat geeft al aandat dit belangrijk is
Tini

9:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier in België waren er ook heel wat mensen met een abonnement op Handwerken zonder Grenzen. We duimen voor het voortbestaan van dit blad. Er is nu eenmaal geen alternatief.
Erica

10:08 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handwerken zonder Grenzen heeft mij in al die jaren dat ik het ken een enorme hoeveelheid kennis en inspiratie verschaft. Het zou bijzonder jammer zijn als dit mooie, informatieve kwaliteitsblad zou verdwijnen.
Josje

11:05 a.m.  
Blogger Rose® said...

Handwerken zonder grenzen moet blijven. Het is een blad waar je werkelijk iets aan hebt.

11:34 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het zou zo ontzettend jammer zijn als HZG zou verdwijnen. Het is altijd leuk om over andere en bijzondere handwerktecnieken te lezen.

3:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het zou zeker jammer zijn als een instituut als HzG zou verdwijnen. ik hoop dat het lukt om een andere uitgever/mogelijkheid te vinden!

3:54 p.m.  
Blogger Unknown said...

Als er ergens behoefte aan is in handwerkend nederland: Een degelijk, gevarieerd en inspirerend blad wat minimaal maandelijks uitkomt!
Uitgevers: pak je kans!

4:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb al een poos een abonnement en ben niet voornemens dit spoedig op te zeggen. Het is één van de mooiste en inspirerendste handwerkbladen die er bestaan!
Ik hoop dat er een uitgeverij gevonden wordt die dit tijdschrift wilt blijven uitgeven.

5:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Natuurlijk wil ik graag als liefhebber van handwerken dat dit prachtige blad een nieuwe kans krijgt en daarom heb ik ook naar de notaris geschreven.

7:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik ben al meer dan 15 jaar lid en kijk nog regelmatig de oude nummers door voor inspiratie; dit blad met zoveel informatie mag toch niet verloren gaan. Hulde voor het initatief om HZG te redden.

7:53 p.m.  
Blogger - said...

Niet met HZG opgevoed, pas recent ontdekt en een hele lading oude edities gekregen. Nu verslaafd.

10:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik ben een fan van HzG. Al een hele tijd kocht ik het blad los in de winkel maar omdat ik ze toch allemaal wilde hebben was ik nu aant overwegen om een abbo te nemen. Het zou jammer zijn als ik (en heel velen met mij) die gelegenheid niet meer zou krijgen.

11:47 a.m.  
Blogger Elisabeth said...

Ik kocht het blad vaak in de losse verkoop.
Het zou jammer zijn als er geen goed nederlandstalig handwerktijdschrift meer zou bestaan ...

11:59 a.m.  
Blogger Unknown said...

Laatst een HZG gekocht. Prachtig blad, inspirerend, een hoop technieken, mooi vormgegeven. Wilde graag een abonnement nemen. Even daarna hoor ik dat dit blad gaat verdwijnen??!!! Er is al zo weinig op handwerkgebied in Nederland. Dit is een uniek blad wat absoluut moet blijven. en als het kan blijven word ik graag abonnee..

12:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb regelmatig losse nummers gekocht, maar afgelopen jaar heb ik een abonnement genomen voor twee jaar.
Dit fantastische blad mag niet verdwijnen.
Er moet toch een uitgever zijn die met HzG kan/wil doorgaan!!
Hanny

5:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb het blad nog maar net ontdekt...ik leen het blad regelmatig uit de bibliotheek. Eeuwig zonde als het zou verdwijnen! Het is zo'n uniek blad!

2:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik zou graag zien dat Handwerken zonder Grenzen blijft bestaan. Ik ben nog niet lid, maar zou dat graag willen worden. Heb zoveel leuke en positieve reacties gehoord over het blad dat ik erg nieuwsgierig ben geworden.
Groetjes Anita Mulder

11:58 a.m.  
Blogger DutchAstrid said...

Helaas lees ik nu (31/07) pas dit droeve bericht. Via mijn schoonmoeder maakte ik kennis met dit prachtige blad en ik ben misschien pas een jaar lid, maar ik wil niet meer zonder!
Eerlijk gezegd zat ik mij de laatste dagen al af te vragen of mijn nieuwe nummer misschien verkeerd bezorgd was, omdat hij maar niet kwam....

Natuurlijk moet het blad blijven bestaan!!!
Ik vind het schandalig dat wij als abonnees niet geinformeerd zijn over de stand van zaken. Geen brief, niets! En iedereen die dit bericht niet gelezen heeft, denk aan oudere lezeressen zonder computer of zonder internet, zit nog steeds te wachten... Werkelijk te schunnig voor woorden!!!

1:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home