vrijdag, december 22, 2006

Gek tikspel


Door haar ben ik getikt in het spel 'Zes gekke eigen schappen van jezelf'. Nu hou ik niet zo van die spelletjes en kettinglogs maar ik vind het wel leuk om het bij anderen te lezen wat ze er op te antwoorden hebben. Dus toch zelf ook maar mijn 6 gekke eigenschappen te benoemen.

1
"Denk om de Koffie" roep ik (nu minder omdat de kinderen groter zijn)regelmatig. Ik vind het namelijk echt heel erg als mijn koffie verspild/ omgegooid wordt. Daar kan ik echt boos om worden. Overdreven zal de lezer denken, "dan zet je toch nieuwe". Dat is ook zo maar het ging in dit spel om gekke/ rare eigenschappen/trekken van jezelf dus je bent gewaarschuwd.

2
Ik ben erg zuinig met water, stroom, gas, zeep, tandpasta en zo meer zaken. Nee, ik stink niet en loop niet met vet haar, maar ik ben heel erg tegen zinloze verspilling. Het is zo ontzettend zonde voor het milieu en voor je eigen beurs. Met het kritisch kijken naar je consumeren kun je echt veel besparen en ben je minder een belasting voor de natuur. Het lijken te kleine beetjes maar alles met elkaar wordt het echt een grote hoop. Dus bijvoorbeeld als ik uit een ruimte ga doe ik de lichten uit. Dit is zo een automatisme dat ik gister, toen ik even met een client uit de therapieruimte liep, ik het licht uit deed en de rest van de groep clienten in het donker zetten. Oeps!

3
Ik heb altijd heel veel ideeën en kan erg enthosiast aan iets beginnen. Maar even zo vaak maak ik het niet af of is het hebben van de ideeën en het er over nadenken al voldoende. Hierdoor blijft er veel liggen of ontstaat iets niet eens. Ook kan ik erg zin hebben in een concert of een uitje maar als het dan zover is hoeft het al niet meer voor mij. Dan heb ik al zo genoten van de voorpret. Dan ga ik haast met tegenzin er toch heen. Gelukkig wordt dat wel weer anders als ik er ben.
Dit gevoel van uitersten heb ik op vele gebieden: erg graag onder de mensen willen zijn, maar ook heel veel tijd en ruimte voor mezelf nodig hebben (alleen zijn), heel graag vanalles ondernemen en aan de andere kant toch het liefst steeds thuis zijn. Ja, het is dus vaak een hele discussie in mijn hoofd.

4
Niks weg kunnen gooien en alles willen lezen wat er binnen komt. Mijn gezin wordt er soms gek van. Er liggen overal stapeltjes met nog te lezen kranten, tijdschriften en folders. En heb ik dan eens iets doorgespit en bij het oud papier gedaan, dan ligt er alweer een andere. En weggooien, nee dat kan ik niet. Je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt, en doe ik eens iets weg (naar mijn zusje/ kringloop) dan zul je zien dan heb ik het binnen 14 dagen wel nodig.

5
Het schoonmaken van de badkamer (we hebben ene kleine hoor) doe ik altijd in mijn nakie. Dan kan ik flink spatten en schrobben en in het bad staan om te poetsen. Na afloop ga ik me dan douchen in een blinkend bad.

6
Deze eigenschap heb ik samen met Tijmman: we willen tussen kerst en oudennieuw de vakantie van het volgende jaar geboekt hebben. In november weet mijn man al wanneer hij vrij heeft in de zomer en we houden van op tijd de dingen regelen. Vaak zijn de boeken nog niet eens uit als we de reiswinkel bezoeken en zitten zij nog druk in de verkoop van de wintervakantie.

Zo,ik hoop dat de lezer niet al te veel geschrokken is.

Op mijn beurt tik ik Froukje, mijn zusje en Marijgje bij dit spel.



Ondertussen gaat het breien gewoon door. Ik heb van het geitgaren een bol gewikkeld en ben begonnen met dit.

Zo nu eerst de kerstboodschappen in huis halen.

13 Comments:

Blogger Unknown said...

Haha, heel herkenbaar (behalve de koffie, want dat lust ik niet). En de badkamer naakt schoonmaken, goeie tip!

12:16 p.m.  
Blogger Nederlass said...

Hahahahaha, je bent me d'r een! Leuk dat je mee hebt gedaan.

Ik herken veel dingen.
En ook ik doe lichten automatisch uit. Zo gebeurt het vaak dat ik, een kamer verlatend bij daglicht, automatisch op de schakelaar druk, hiermee het licht dan dus juist AANklikkend. Zucht.

En badkamer schoonmaken is idd super in je nakie. Gewoon effe jezelf afsoppen en tegelijkertijd, terwijl de cremespoeling inwerkt, de muren langs met een doekie. Tadaa!

1:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Grinnik. Leuk! Ik poets de douchecabine ook altijd bloot, maar de rest van de badkamer niet. :-)
Ik had je overigens ook al getagd, hier: http://lies.typepad.com/liesblog/2006/12/meme_schaapje.html#comments maar je hoeft er niet nog eens zes hoor. :-)

4:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke antwoorden, origeneel.
De douche komt ook mij bekend voor, vooral met heet weer heerlijk plensen met water.

Mooie handwarmers voor de geit !!

10:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

bedoel... origineel EN van de geit !!

10:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een zelfkennis!!!! goed hoor, de muur van de badkamer dat herken ik wel, Koffie , alleen graag met opgeklopte melk, mm lekker, maar niet meer dan 3 kopjes per dag, ik probeer zuinig te zijn, maar als ik weet dat ik in het donker thuis kom gaat er toch een lamp aan, want ik vind het vreselijk om in een donker huis thuis te komen.
Tijm , fijne Kerstdagen en een gelukkig en gezond maar ook een creatief 2007.

12:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Herkenbaar op veel punten;-) Het consuminderen is heel herkenbaar, ik houd ook niet van verspilling.

10:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Misschien voor jou nog een leuk log om te lezen, zeer inspirerend;-)
http://vrekje.web-log.nl/

10:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Echt leuk dit gek-tik! Haha ik dacht dat ik je al kende, maar kom zo toch nog wat 'weetjes' aan de weet! Enne ja, de douchcabine wil ik ooknog wel eens schrobben als ik onder de douch sta! Ja idd de voegen schrobben met een schuursponsje... Prachtig wat je van die geit gaat maken, is de geit vlg mij ook echt geschikt voor! (Ma attendeerde me al op je log, was zo herkenbaar voor haar!)

2:23 p.m.  
Blogger Rineke said...

Engerd ! in je blootje de badkamer schoonmaken! (grapje hoor). Leuk om te lezen zeg!

12:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Grappig om te lezen!! Er zitten zeker herkenbare punten in!

Super de super, de gebreide hand/polswarmers!

12:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

je gekke eigenschappen zijn redelijk herkenbaar...
maar wat een heerlijke zelfkennis!

trouwens, lekker klaar mee zo'n tikspel, bedankt!

3:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ha, de eerste vier hadden van mij kunnen zijn! inmiddels ben ik ook ge-tikt, dus probeer ik andere te verzinnen...

6:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home