dinsdag, december 19, 2006

Geiten en ijzerdraad

Mijn ouders hebben sinds kort een PC en hebben internet ontdekt. Moeders heeft al een cursus gevolgd om alles goed te leren. Ik vind dit heel knap van ze en ben blij dat ze zo met de tijd mee gaan. Ze hebben er enorm veel plezier in maar merken ook dat het moeilijk is. Nu zijn alle nieuwe dingen lastig te leren maar mijn oduers hebben het idee dat hun leeftijd daar ook een rol in speelt. Ik gooi het eerder op onwennigheid. Daarom stuur ik ze bijna dagelijks een mail met daarin huiswerk, zoals een foto nemen, opslaan op de PC en die dan naar mij versturen of een reactie achterlaten op mijn blog.Ze merken dat ze hier wel van leren en dat het er wat in begint te slijten. Als dank kreeg ik vandaag zomaar een prachtige streng angora van de geit. Het is zalig zacht en ruikt lekker. Ik ben er erg erg blij mee!!!

Een vaste bezoekster van de SnB Fryslân avonden is Dini. Ze heeft een mooie handwerkzaak in Wolvega, waar ook haar dochter veel in helpt. Dini heeft besloten om in haar zaak ook eens per maand een breigroep te starten omdat ze het in Leeuwarden zo leuk vond en het ook graag meer in de buurt wou hebben.
We hopen dat het storm loopt.


Mijn dochter is nog even verder gegaan met haar project voor school. Ze is gaan breien met heel dun koper garen waaraan ze eerst kralen heeft geregen. Het is een prachtig geheel geworden wat op de foto helaas niet zo goed tot zijn recht komt.
Het was een hele klus omdat het koper garen best zwaar breide maar ze heeft doorgezet en is blij met het resultaat.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

o,dat heerlijke garen van de geit,
ik heb al verschillende strengen op gebreid van "" de klosse"".
breit mooi

maar het kunstwerk van je dochter vindt ik helemaal geweldig!!!
wat een werk met ijzergaren breien

9:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooie wol uit Wanneperveen...maar ik ben bevooroordeeld...wij hebben van mijn familie van vaderskant een stamboom die terug gaat tot 1740...en de 'stamvader'kwam uit wanneperveen.
Ik ben er alleen zelf nog nooit geweest.

9:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Chapeau voor je ouders, mooie streng 'geit'. Enne, origineel wat je dochter heeft gemaakt. Armband? Ketting? Zo maar decoratie = kunst?

10:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi garen van de Geit! Lief van je ouders om het voor je mee te nemen. En erg leuk dat ze zo'n plezier hebben met de pc. En dan het breiwerk van je dochter!!!! Heel erg mooi. Geef ze maar de complimenten, want het zal niet makkelijk breien met dat draad.

11:31 p.m.  
Blogger Saskia said...

wow ik heb ook wel eens patroontjes met koperdraad gezien maar ben er nooit aan begonnen omdat het me altijd 'zo'n werk' leek! Goed gedaan dochter Tijm!

12:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Garen van de geit, ik had er nog nooit van gehoord, maar kijk dat is ook de functie van de logs, je leert een hoop.
Goed van je ouders om aan de PC te beginnen, lekker op je eigen tempo en dan gaat de rest vanzelf.
Het kunstwerk van je dochter ziet er zeer ingewikkeld uit, zal wel een hele klus zijn om dat te breien??

12:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg mooi dat project met de kralen! Echte kunst! Weet je al wat voor moois je van de geit gaat maken?

1:17 p.m.  
Blogger Unknown said...

Oh: dat angora is prachtig.Je hebt meteen de neiging om te gaan voelen....En het breiwerk van je dochter is echt mooi!

4:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk zal dat aanvoelen dat heerlijke garen.
Super...dochters die zo creatief zijn. Wat zul je trots zijn!!
:o))

5:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nog nooit met geit gebreid. Een langharig soort zeker.

Goed hoor, van je ouders.

En weer een breicafe, succes !!!

Prachtig/kunstig werkstuk !!!

6:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Moeder geeft het goede voorbeeld en dochter volgt!! Prachtig breikunstwerk heeft ze gemaakt.

7:34 p.m.  
Blogger astridpersons said...

Het kunstwerk van je dochter ziet er echt heel mooi uit. Alsof het uit een dure textielgalerie komt.

8:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooi dat breiwerk van je dochter !!!!!!!!!!!!!

8:52 p.m.  
Blogger Rineke said...

geitegaren - lijkt me ook wel wat. Maar ik heb me aangemeld voor een garen-afslankkuur, dus ik mag 3 maanden niks kopen!!

9:41 a.m.  

Een reactie posten

<< Home