zondag, april 01, 2012

Geluksmomenten

In alle vroegte naar de tun, zoals ik mijn volkstuin liefkozend noem. Fietsend door de nog stille stad op zondagochtend naar het tuincomplex. Een dreigende lucht waar de zon toch door weet te breken. Vogels die zingen, geur van de natuur.
Heel de ochtend alleen met mijn tun. Even schuilen voor de dikste bui in mijn tuinhuisje, met een bakje koffie. Geluk.
De tun die er vol verwachting bij ligt voor het komend groeiseizoen.
De Primula van mijn Oma, in de ochtenddauw en ochtendzon.
Grove bieslook en zuring die beiden alweer krachtig tevoorschijn zijn gekomen.
Zeekool, Crambe maritiem, die haar gekrulde blaadjes laat zien. Ik zou haar kunnen bleken, maar heb nog niet die mooie bleekpotten. Daarom zo ervan genieten.
De vele knoppen van bloesem in de fruitbomen. Hier van de Peer.
Kleine uitjes die uitlopen met daar tussen de zaailingen van radijsjes.
Bloedzuring wat zichzelf heeft uitgezaaid met het fijne blad van de Venkel.
En Rabarber, veel mooie Rabarberbladen en stengels.
Voorgekweekte Capucijners, met de dauw nog op de blaadjes.
Geluk.

5 Comments:

Blogger Overstap said...

Ja...dat is echt GELUK XXXX

5:57 p.m.  
Anonymous froukje said...

Prachtig!

7:24 a.m.  
Blogger Annita said...

Watziet dat er heerlijk uit. Ik vind het voorjaar toch echt de mooiste tijd van het jaar.

8:16 p.m.  
Blogger Unknown said...

Mooi!!

6:02 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Mooi! (en ik voel mij gelukkig doordat je dit met ons wil delen).

8:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home