zondag, februari 12, 2012

Keuzes

Al een tijdje ben ik bezig met het onderstaande vestje. Het is het patroon Wallnut, waar ik al eerder een vestje mee gemaakt heb en welke top-down gebreid wordt. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik keuzes moet maken. Er zijn veel keuzemogelijkheden. Ik ga het vestje met twee kleuren blauw breien, maar weet nog niet goed hoe beiden te combineren. Omdat ik het moeilijk vind om het zo voor me te zien, heb ik van een aantal keuzes een tekeningentje gemaakt. Dan zie ik het beter, maar het maakt het kiezen niet makkelijker.

Het worden wel driekwarts mouwen, dat is al besloten. Nu moei ik de knoop doorhakken wanneer de andere kleur begint en op welke manier. Elke keuze geeft namelijk weer een andere uitstraling. Als beginnend designer (ahumm!) heb ik het er maar lastig mee.

Het garen is schitterend om mee te werken. Mooi stevig getwijnd en zalig zacht door de combinatie van marino en possumvacht. De kleuren staan dicht bij elkaar.

Dit wordt versterkt door de bruinige gloed die de possumhaartjes geven. Dit komt in het breisel nog beter naar voren. Er ligt een soort vachtje overheen. Wat zal dit straks zalig dragen.












7 Comments:

Blogger Angelique den Brok said...

Ik vind het altijd mooi als een breedtelijn op je smalste deel komt. Voor de meeste vrouwen is dat een aantal centimeter boven je taille.
Je zou bij de overgang 4 nld nieuwe kleur, 4 nld oude kleur, verder met nieuwe kleur kunnen breien.
Wat ik ook leuk zou vinden is een heel klein fair isle randje met beide kleuren als overgang, zoals hier maar dan veel kleiner en subtieler:
http://images4.ravelrycache.com/uploads/needlesonfire/2634699/stormsvale_z_500_medium2.jpg
Meer een klein bloemetjes zoals hier bijvoorbeeld:
http://www.ravelry.com/projects/shmu/fair-isle-headband-earwarmer

Ik zou zelf de mouwen één kleur houden en niet precies op de bandhoogte laten eindigen, maar ietsje lager. Krijg je een nog smallere taille van ;-)

Nou veel info, geen idee of je er iets mee kunt hoor!!

10:19 a.m.  
Blogger Studio Paars said...

Moeilijke keuze hoor. Ik ben het wel eens met de reactie hierboven: ik zou ook de mouwen in 1 kleur houden en de overgang op je taille laten vallen.
Het wordt in elk geval prachtig, dat zie ik wel :)

11:15 a.m.  
Blogger Jonneke said...

Wat handig om even tekeningetjes te maken! Ik zou persoonlijk gaan voor tekening b omdat ik het mooier vind om de mouwen in een kleur te laten.
Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen! De wol ziet er prachtig uit dus het kan niet anders dan dat het vest ook prachtig gaat worden!
Groetjes, Jonneke

11:22 a.m.  
Anonymous bezigebaj said...

Je kunt ook een soort "tussen- of mengkleur" maken door over een aantal toeren (centimeters)de twee kleuren per toer of per 2 toeren te wisselen en dan verder te gaan in kleur 2.
Tja, zo krijg je nog meer mogelijkheden om uit te kiezen .....
Het vest zal hoe-dan-ook vast heel mooi worden.

12:50 p.m.  
Anonymous Marijke said...

De onderste twee tekeningetjes spreken mij persoonlijk het meeste aan. Daar heb je niet echt een scheiding in twee helften van een kleur, maar wordt het meer een geheel door de afwisseling van de kleuren. Ik vind het leuk om ook in de mouwen twee kleuren te gebruiken.
Iedereen komt weer met andere ideeën. Grappig. Leuk om met je mee te kijken. Je komt er vast wel uit en het wordt vast een heerlijk vestje.

7:23 p.m.  
Blogger Annita said...

Het vorige vestje zit erg mooi, dus deze wordt vast ook weer mooi. Ik zie dat je al heel deskundig advies hebt, ik wacht gewoon af hoe het wordt.

8:48 p.m.  
Anonymous hannah said...

Wat spannend om zelf een patroon te ontwerpen. Ik vind je tekeningen al veelbelovend hoor.

De opmerkingen van Angelique kan ik me wel in vinden. Maar dat van die breedtelijn hoeft niet voor ieder figuur te gelden. Als je geen zware boezem hebt kan volgens mij een lijn over de borst ook heel flaterend zijn. Succes met kiezen!

8:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home