woensdag, januari 11, 2012

Schoenmaker blijf.......

De eerste 11 dagen van 2012 heb ik naast gewoon werken, vooral benut om mijn atelier op te ruimen. Dat werd hoog tijd, want de laatste maand gooide ik er voor het gemak steeds spullen neer die ik zo snel niet ergens anders een plaatsje kon geven, maar die ik ook niet kwijt wilde.

Een nieuw jaar vraagt om een 'schone lei', om overbodige zaken aan de kant te zetten. Daarom heb ik o.a. al mijn schetsen van de cursus modeltekenen nog een keer uitgerold (vandaar de stenen om te zorgen dat het papier niet terug rolde). Om vervolgens alles naar het oud papier te brengen.

Tekenen en schilderen vind ik leuk om te doen, maar het is niet echt mijn ding. Ik word gewoon het meeste blij en gelukkig van handwerken en tuinieren. Dat grenst aan een verslaving en ik laat er veel voor wijken.
Vandaag was ik zoals gewoonlijk op woensdag weer op de tuin te vinden. Er zijn altijd veel leuke klussen te doen. Dit keer heb ik de compostbak leeg gehaald en verplaatst. Een roodborstje sloeg me heel de tijd gade en kwam steeds even op het werk zitten wanneer ik wat verder weg stond, zo gezellig. Ook heb ik de site van Vreekens zaden bezocht en een voorraad besteld. Kan me er dan al zo op verheugen hoe het er straks weer uit zal zien in de zomer!


En breien doe ik ook steeds wanneer ik maar even de mogelijkheid heb. Ik ben begonnen aan een simpele sjaal van Kidsilk Haze stripe van Rowan. Maar wat het allerverslavends is momenteel, is het breien van lapjes aan de sokkengarendeken. Ik zou eigenlijk vesten moeten breien of andere 'nuttige' zaken, maar ik kan dit simpele werkje maar niet laten liggen.






5 Comments:

Blogger Ammerins said...

Jaaa, ik ga ook even bestellen! Tijd voor nieuwe zaden...

7:50 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Mooie tekeningen. Maar het is ook heel mooi om keuzes en ruimte te maken.

8:15 a.m.  
Anonymous Jeannette said...

Wat een dierbare herinnering, deze mooie tekeningen....

1:57 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Oh, wow. Wat prachtige tekeningen. Wat ga je daar mee doen?

7:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Haha, heb ze in de papiercontainer gegooid.

9:23 p.m.  

Een reactie posten

<< Home