donderdag, december 29, 2011

Oudejaar

Het jaar 2011 is bijna ten einde. Wat is het om gevlogen!! Voor mijn gevoel was het nog maar net begin januari.
Weer een jaar waarin ik bijna elke dag gebreid of gehaakt heb. Wat me daarbij opvalt is dat ik niet zozeer met de diverse technieken bezig ben of 'moeilijke' steken gebruik, maar vooral geniet van grappige dingen maken. En dan het liefst zonder patroon zodat ik helemaal mijn eigen gang kan gaan. Gevolg is wel dat ik niet mooie projecten hebt zoals bijzondere truien of vesten, maar gekke dingen.
Waar ik op breigebied erg van genoten heb dit jaar is het kerstballen brei gebeuren. Wat een hype en wat een lol heb ik er aan gehad! En wat heeft het veel teweeg gebracht in Nederland en Friesland.


Uiteindelijk heb ik er 30 Kerstballen gemaakt. En bij elk patroontje in het boek heb ik geschreven waar ik de bal gebreid heb. Een mooi naslagwerkje voor later, om nog eens te mijmeren over de ballen van 2011.

Natuurlijk brei ik wel vesten en zou ik het meer willen doen. Het vest met het mooie garen van Klazien draag ik graag en veel.
Ook een breihoogtepunt was de wildbreiactie van SnB Fryslan. Waarvoor ik een bloesemtak gebreid heb. De tak heeft lang gestaan in het straatbeeld.

En nu op de rand van oud en nieuw kijk ik mijn blog en alles wat ik gemaakt heb. Mooi, grappig en ontroerend. Ik heb genoten van het afgelopen jaar.



En voor 2012? Wensen, voornemens? Ja, wel een paar.
Allereerst vooral doorgaan met het plezier wat ik heb aan handenwerken en daarbij lekker blijven doen waar ik zelf zin in heb.
Als tweede meer kleding gaan breien en haken van mezelf. Het liefst eigen ontwerpen met gekke invallen en details.
Als derde de lol en gekke invallen verder gaan toepassen meer richting design/kunst met de kleine k.


Ik wens al de lezers van mijn blog een heel goed uiteinde en een zeer prettig begin van 2012.
Dat het een goed jaar mag worden ondanks de sombere berichten over de economie. Dat een ieder een manier vindt om het voor zichzelf en dierbaren prettig te maken en te kunnen genieten van de kleine maar o zo belangrijke dingen in het leven. Dat we daar met z'n allen oog voor blijven houden. En dat we vooral vasthouden dat het glas half vol is in plaats van half leeg.








4 Comments:

Blogger Annita said...

Het jaar zo om, ach je krijgt gelukkig weer een nieuw jaar.2011 heeft je gelukkig wel veel lekker gek breiwerk opgeleverd, de tak met kerstballen vind ik nog steeds schitterend.
In mijn beleving is het al heel lang 2011. Er si zo veel gebeurd. Ik loop nu weer goed, terwijl ik begin januari nog niet ver kwam, Ik ben mijn bedrijf gestart met allerlei spannende nieuwe dingen. Het ene jaar is het andere niet, gelukkig maar. Ik wens je een goed 2012 met weer veel leuke verhalen en foto's op je weblog.

9:17 p.m.  
Anonymous froukje said...

Mooie log Tijm!

7:22 a.m.  
Blogger Overstap said...

XXXJan

5:27 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Ik wens je een fantastisch 2012 toe!

10:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home