zondag, januari 02, 2011

Goed begin

Het oude jaar is afgebrand, het nieuwe jaar is alweer 2 dagen oud

Tot mijn grote verbasing en grote vreugde begon het jaar goed.
Mijn oudste dochter begon te breien aan een sjaal.

Ze had een leuke wikkelsjaal gekocht en wilde graag nog zo'n een in het grijs en bedacht dat ze die zelf wel even kon breien. Ze heeft breien op school geleerd en kon het toen goed.
Handig dat moeders heel veel garens op voorraad heeft en dat daar tussen hele mooie grijse Drops Eskimo lag. Precies wat ze bedoelde.

De sjaal is erg makkelijk, gewoon 21 steken op pennen 10 recht breien tot er een lap van 1.40 mt is ontstaan. Beide uiteinden aan elkaar naaien en dan is de gewenste sjaal klaar.
Succes meis.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jammer dat de jongste dochter (ik) er nooit al zal beginnen. hihi!
Maar heel leuk hoor :)

5:27 p.m.  
Anonymous Mascha said...

De allebeste wensen voor het nieuwe jaar.
Leuk dat je dochter ook aan het breien is geslagen.
Groetjes Mascha

8:17 p.m.  
Blogger Aal said...

Zo'n gijze, grofgebreide sjaal schijnt helemaal in te zijn; ik heb er in december eentje voor mijn jongste dochter gebreid! Wat leuk dat je oudste 'm zelf breidt.

11:34 p.m.  
Anonymous Annita said...

Heerlijk, wat kun je toch blij zijn met een breiende dochter. Ik heb er gelukkig ook eentje.

10:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

inderdaad een heerlijk gezicht, een breiend kind. Bij ons is het precies hetzelfde; de oudste breit en de jongste moet er momenteel niet aandenken. Marijgje

10:47 a.m.  
Blogger Kiek es Ier ! said...

Zo zie je maar jong geleerd is oud gedaan! en ook nog een mooie!

2:56 p.m.  
Anonymous froukje said...

Prachtig zo'n breidochter!

8:57 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Goed voorbeeld doet goed volgen!

5:57 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Proud mama!

3:48 p.m.  
Blogger Dinja said...

Breien onder jongeren is zo te zien weer populair geworden. Ik ben namelijk ook al aan het breien (en toevallig ook een sjaal).

11:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home