woensdag, december 21, 2011

Aleïa

Afgelopen zaterdag ben ik naar de expositie van Aleïa in het Groninger museum geweest. Ik vind het een enorme aanrader voor mensen die van mode houden. Maar eerst moet mij het volgende van het hart.
Het Groninger museum is een geweldig museum met spraakmakende exposities en een aanwinst voor Noord Nederland. Nu blijkt dat er veel te veel geld uitgegeven is door de directeur, zoveel dat een faillissement dreigt. VRESELIJK!!! Waar ik me het meeste boos om maak is dat degene die eindverantwoordelijk is voor de uitgaves, de directeur, nu opgestapt is en zelfs nog voor een half jaar salaris meegekregen heeft. Iemand doet zijn werk totaal niet goed en krijgt eigenlijk ook nog een soort van beloning. Kan zo'n persoon voor het wanbeleid niet vervolgd worden? Kan iemand zomaar de boel in de steek laten en andere de puinzooi laten opruimen? En dat in deze tijd.

Goed, de expositie van het werk van Aleïa. Heel heel mooi en heel veel. Prachtige details, materiaal en snit. Helemaal mijn stijl, vrouwelijk, vrouwelijke vormen, strak van boven en wijd na de taille. Mooi neergezet in veel zalen. Zoveel te zien, van het grote geheel naar de kleinste details.



Daarnaast is er een expostie van Studio Job. Ook al een enorme aanrader. Prachtig werk van twee geweldige ontwerpers. Deze globe is meer dan 4 meter hoog. En zo mooi.

Bij beide exposities heb ik mijn ogen uit gekeken, heb meerdere rondes gemaakt, veel gefotograveerd, en nogmaals 'kwijlend' er langs gelopen. In de museumwinkel heb ik het boek over het werk van Aleïda gekocht, met een enorme korting door een bon in de Textiel Plus kon kopen.

Naast de exposties geniet ik elke keer weer van het prachtige gebouw waarin het Groninger museum is gehuisvest. De kleuren, de vormen, de alleure.
En ze gaan erg met de tijd mee. Ik kon namelijk bij de exposties informatie op een chipje opslaan en deze thuis op de PC afspelen. Handig als je geen mooi maar zwaar boek wilt kopen.


Ik wens de medewerkers van het museum enorm veel sterkte. Wat een strop dat ongeveer 15 mensen hun baan daar dreigen te verliezen, door iemand die zijn werk niet goed doet en niet openheid van zaken heeft gegeven op een moment dat er misschien nog wat aan te doen was.













6 Comments:

Blogger Klazien said...

Ik voel met je mee. Dat was ook het eerste wat mij opkwam. De foto's van de expositie zien er goed uit dus dat moet wel mooi geweest zijn.
Groetjes Klazien

10:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

al weer zo'n walgelijk verhaal.Bah.
De expositie ziet er goed uit, goede tip om even heen te gaan. Marijgje

1:00 p.m.  
Blogger Gebreidesjaals: Knitted Scarfs or Scarves said...

vreselijk steeds weer al die verhalen van gouden handdrukken en de job niet aankunnen. Ik vind het wel een mooie museumtip om eens naar Groningen te treinen. prettige kerstdagen! mieke

1:50 p.m.  
Anonymous Berthi said...

Ik heb al veel in de kranten en bladen gelezen over deze expositie. Het Groninger Museum wil ik al erg lang bezoeken, nu een reden om dit zeker te gaan doen na het lezen van jouw prachtig logje.

Het verhaal over de directeur las ik in de krant. Afschuwelijk!

12:02 a.m.  
Blogger Jolanda said...

Een aanrader dus! Ik ga volgende week met mijn oudste dochter de expositie bekijken. Ben benieuwd naar haar zienswijze.

11:52 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Het Groninger museum is méér dan bijzonder, op meerderlei vlak...
Ook deze exposities wil ik zeker nog bezoeken..

9:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home