donderdag, september 29, 2011

Kerstballen workshop

Het aantal kerstballen vordert gestaag. Op een avond kan ik één maken. Niet dat ik elke avond één maak, maar toch.

Om er niet al op uit gekeken te zijn tegen de tijd dat het Kerst is, bewaar ik ze in een grote glazen vaas in mijn atelier. Elke dag geniet ik er even van.

En dan begint het bij mij te kriebelen, ik wil varieren. Daarom met het dikke garen van Hoooked aan het stoeien gegaan en dan bedoel ik ook echt stoeien! Want het is hard werken om met dat materiaal een stevige bal te maken, zonder gaten in het kleurenpatroon. Maar erg leuk om te doen. Zo'n bol is natuurlijk niet in een avond af, dat kost wel 3 avonden als het niet meer is. Maar dan heb je ook wat!

En toen lagen ze klaar, om mee te gaan naar de Kerstballen workshop die wij, een aantal SnB Fryslân leden, bij de boekenwinkel de Tille in Leeuwarden zouden verzorgen. Wat konden we er van verwachten? Zou er wel iemand komen? Met beginbreiwerkjes, oefenlapjes om in te breien, oefenlapjes op 5 pennen en rondbreinaalden zijn we naar de winkel gegaan. We konden onze voorbeeldballen aan een soort kerstboom hangen en zaten aan een grote tafel met allerlei leuke breiboeken en breitijdschriften, voor de verkoop. Voorzien van koffie/thee/water, koekjes en chocolade, zaten we ruim van te voren klaar en toen....................er bleven maar vrouwen komen, de een nog enthousiaster dan de ander!! En binnen een kwartier zaten ze rijen dik druk te breien, te kletsen, te kijken en te genieten. Wij, de mensen die de workshop gaven, kwamen handen en ogen te kort maar hebben enorm genoten van deze grootse opkomst!


Twee van onze LYS stonden er om garen te verkopen en mee te helpen.


Onderste foto is door Ammerins gemaakt.


















7 Comments:

Blogger Aal said...

De breipennen zijn amper afgekoeld en jij hebt al weer een blogje geschreven! Wat was het lekker druk en gezellig he, met al die belangstellende vrouwen. Ook een paar mannen gezien, maar helaas.... niet-breiend :(

10:35 p.m.  
Anonymous froukje said...

Geweldig! Wat een opkomst! En wat zijn die grote ballen ook mooi! Op de tafel in de boekwinkel zie je pas echt hoe groot ze zijn.

7:30 a.m.  
Blogger Annita said...

Wat een heerlijke ballen. Ik krijg er ook zin in, maar ben ook druk met mijn beesten.
Wat leuk dat de opkomst zo groot was, zo gezellig al die breiende vrouwen die verwonderd zijn over wat ze zelf kunnen maken.

10:43 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

leuk dat het zo'n groeps-gebeuren wordt. Zien breien doet breien?

1:05 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

'Het gebeurt in Leeuwarden', blijkt maar weer!
Hartstikke leuk!...

1:38 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Wow, wat een prestatie! Dat zet breiend friesland toch maar even mooi op de kaart.

4:23 a.m.  
Blogger Juud said...

ja supergezellig zo met z'n allen. je hoort iedereen er over!ben beneiuwd wie ze gaat breien in ons breicafe

9:09 a.m.  

Een reactie posten

<< Home