zondag, september 04, 2011

Rijk

Ik voel me rijk.
Omdat ik een volkstuin huur die echt helemaal van mij voelt.
Omdat ik er zo van geniet om door de blubber te baggeren in de winter en mooie plannen te bedenken en voor te bereiden voor het groeiseizoen.
Omdat ik door de tuin heel dicht bij de natuur sta en bewust het weer en het leven ervaar.
Omdat ik het geluk heb om de planten te zien opgroeien van het zaad wat ik eigenhandig heb gezaaid.
Omdat de natuur mij erg veel geeft.
Omdat mijn grootouders ook een tuin hadden en ik de traditie levend hou. De laatste dagen heb ik veel snijbonen kunnen oogsten. Vanavond was het tijd om ze door de molen te halen en in etappes te blancheren, om daarna in porties van 300 gr in te vriezen. Net als mijn Oma vroeger deed.

Bijna 6 kilo.

Wat ben ik rijk!

Als beloning voor het werk neem ik een stuk appeltaart van appels van eigen boom.

Zelf gebakken.













5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Tja, niks aan toe te voegen ik snap het!

Siem

8:51 p.m.  
Blogger Marianne schrijft over Beleef said...

Mooi Tijm. Heel mooi.

9:28 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Geweldig! Wat een rijke oogst. Zo proef je in de winter nog de zon/warmte van de zomer.

10:59 p.m.  
Anonymous Fenna said...

Heerlijk, dat jij je ook zo rijk kan voelen door een moestuin te hebben. Nog veel oogstplezier.
Gr Fenna.

11:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk om zo even met jouw rijkdom te mogen meegenieten! Marijgje

10:17 a.m.  

Een reactie posten

<< Home