zondag, augustus 28, 2011

Proeflapjes

Ik ben begonnen om wat proeflapjes te maken met de gekleurde bolletjes Paris katoen. Ik wil er een plaid van maken maar weet nog niet of ik het met breien of haken doe. De wikkel geeft naalden 5 aan, dat heb ik bij de gebreide proeflapjes aangehouden, maar vind dat het wel op 4,5 kan.
Optie met ribbels breien.

Brei optie met een boordsteek: knit4, purl2

Haak optie1: rondjes haken en met een witte of zwarte 6kant aan elkaar verbinden. Bij het haken had ik haaknaald 4,5 maar vind wederom dat het wel een naalddikte kleiner kan. Het haakwerk blijft me net iets te los op 4,5.

Haak optie 2: gewoon banen haken.

Allen heel verschillend. Moeilijk wat te kiezen.










5 Comments:

Blogger Mieke said...

Wat denk je van gegolfde banen haken? Sprei moet wel een beetje soepel zijn, niet te snel voor kleinere naald kiezen. Hele mooie kleurtjes, wordt hoe dan ook een prachtige sprei!!!

8:55 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Mijn eerste indruk zegt haken!

6:24 a.m.  
Blogger Overstap said...

Haken...en dan heel simpel met die mooie kleurtjes

12:37 p.m.  
Anonymous froukjes said...

Haken, gewoon banen, prachtig toch?

11:02 p.m.  
Anonymous Newspaper jobs said...

ik ben echt onder de indruk van uw site te bekijken, zijn informatief en nuttig, ga ik om het te houden in mijn bladwijzers en ik hoop dat u het zult houden ...

6:18 a.m.  

Een reactie posten

<< Home