zaterdag, augustus 06, 2011

Oldeberkoop

Vandaag ben ik samen met mijn zusje en moeder naar Oldeberkoop geweest. We wilde naar de kunstroute Open stal, maar ook naar Hawar en Rosa Rugosa. We hadden ook nog het geluk dat er juist vandaag een streekmarkt werd gehouden met allemaal lekkers 'uit de buurt' zoals kazen, gerookt worsten, cranberryproducten, bijwasproducten, kruiden en groentes. Bij Hawar stonden dennenstronken op de kop, dus met de wortels omhoog, langs de oprit. Ze waren prachtig verpakt in haakwerk. Samen met het witte grind en het reflecterende materiaal van het hoofd in de vijver was het net een plaatje uit het buitenland.



Op de kunstroute is heel veel moois te zien. Onderandere deze ark van Noach in het kerkje midden in het dorp. Detail: moeders staat er op en mijn lievelingstas, de Namaste.



Ik had me voor genomen om niets te kopen, behalve iets om mee te vilten, want Hawar heeft veel op viltgebied. Maar eenmaal bij Hawar binnen was er zoveel moois te zien, ja, dan kom ik in de verleiding en sta niet voor mezelf in. Uiteindelijk viel het mee, ik heb een blauwe ruige vacht gekocht met bijpassend organza om een lap mee te maken voor een jasje.

De blauwe koekschaaltjes, net een maat kleiner dan gebaksschaaltjes komen bij Rosa Rugosa vandaan, net als de metalen knijpertjes hieronder.

Van het Noro garen en de Hoooked zpagetti bol ga ik kettingen breien.


We hebben een prachtige dag gehad, veel gezien en heel goed weer getroffen. Maar het fijnste blijft het feit dat we het zo met elkaar treffen, dezelfde interesses hebben en het zo fijn vinden om bij elkaar te zijn en samen dingen te ondernemen.


Bedankt Ma en Koek voor de gezellige dag!















6 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Oh, dat haakwerk is prachtig!!! Echt ongelooflijk, wat een tijd is daar in gaan zitten.
Mmmmm, had ik inderdaad niet gezocht in/achter Oldeberkoop. Volgend jaar maar op de kalender.

5:58 p.m.  
Anonymous Marianne said...

Mooie foto's Tijm naast een prachtige sfeertekening.
xxx Marianne

7:03 p.m.  
Anonymous froukje said...

Helemaal mee eens!!! Echt fijn om zo samen op stap te gaan,zo gezellig en zo leuk dat we zo kunnen genieten van dezelfde dingen!

8:33 p.m.  
Blogger ireneinhetatelier said...

Wat ziet het er leuk uit... Open Stal is elk jaar een feest. Ik heb mijn bezoekje ook al gepland. Lekker met de witte fietsen er bij langs. En wat heb je het getroffen met die Streekmarkt! Mooie dingen gekocht! Ik ga ook lekker snuffelen bij Hawar. Ze hebben zelf vast ook weer een mooie expositie.

8:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie dag gehad! Juist zo iets moois in Oldeberkoop, het mooiste dorp in Friesland? marijgje

10:04 a.m.  
Anonymous Siem said...

Wat een mooi verslag en wat heb je geweldige dingen gekocht. Fijn om zo de dag door te brengen met je moeder en zusje!

7:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home