maandag, juli 18, 2011

Van alles wat

Voor wat zomerse vrolijkheid, want wat is het ongelovelijk slecht weer. Het slechte weer heeft gelukkig geen nadelen voor mijn moestuin. Hier in het noorden hebben we niet zware windstoten en buien gehad, dus alles staat nog mooi overeind en te bloeien. De courgetteplanten doen het bijzonder goed met al die regen en wel goede temperaturen. Dit is de oogst van een dag, om de 4 dagen komt er zoveel van de tuin. Wat een rijkdom, wat een feest! Ik weet haast niet hoe ik het verwerken moet en ben al begonnen met uitdelen.

Het uitdelen doe ik ook met de kruisbessen en frambozen die momenteel rijp zijn. Ook daarvan heb ik zoveel dat ik het niet alleen kan gebruiken. De tuinbuurvrouwen aan weerszijden van mijn tuin heb ik gezegd dat ze wel mogen plukken op mijn tuin als ze het willen. Ze hebben altijd al toestemming om de vruchten te plukken die aan hun kant hangen van de erfscheiding. De dames waren er erg blij mee en hebben van het aanbod goed gebruik gemaakt. Ik blij omdat de vruchten een bestemming kregen, dames blij om het plukken en de rijkdom van zoveel vruchten. En mij maakten ze weer blij door mij een potje eigengemaakte jam te geven van mijn eigen vruchten. Wat kun je elkaar dan plezieren! Kleine moeite, groot geluk!!


En tot slot, deze 'gebreide' fiets kwam ik tegen voor de Pinguinhandwerkwinkel in Wolvega. Zo vrolijk, zo leuk, zo'n mooi 'uithangbord'. Daar word ik dus ook blij van!!


Nu maar met mijn regenpak aan de zware buien trotseren en naar mijn werk.


"Je zult nu maar in een tent zitten....."





7 Comments:

Blogger Angelique den Brok said...

Oh wat een heerlijkheid, ik mis het wel hoor, rabarber door de brievenbus...

8:31 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Je tuin en jij doen het geweldig! Wat mooi om te zien dat al je werk z'n vruchten afwerpt. Zo de jampot in. hihi.

9:30 a.m.  
Blogger Gawy said...

haha.. "je zult nu maar in een tent zitten"..

Grote kans dat ik in een tent zit over twee dagen. #jezultnumaarineententzitten

2:19 p.m.  
Anonymous Eva said...

Hee Herma..
We waren onze courgettes wat uit het oog verloren... hebben een flinke groeispurt gehad. Aandachtspuntje voor de volgende keer. Ik ben benieuwd of die nog lekker is... http://twitpic.com/5sjj3i

Groet Eva

6:22 p.m.  
Anonymous Siem said...

Inderdaad ongelooflijke rijkdom en dat zomaar in jouw tuin, maar ja je hebt er dan ook wel heel veel liefde in gestoken!! Eet lekker van al dat moois!

7:23 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Geweldige foto's!

2:45 a.m.  
Blogger Mariella said...

Hmmm, ik mis de volkstuinen in Friesland wel. Dankjwel voor alle lieve berichtjes van je. Ik heb nog niet de geestelijke ruimte gevonden om alle blogs weer te volgen, dat komt wel. Dan volg ik de jouwe ook weer meer.

6:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home