zondag, juli 24, 2011

Mand voor mand voor mand

De ene naar andere mand ontstaat. De witte was net klaar, of er lag alweer garen in voor de volgende mand. Dit keer een grijze mand. Eskimo garen van Drops is zalig om mee te breien en door gebruik van naalden nr 9 gaat het redelijk snel.
Dit keer is de mand nog weer grote geworden . Ik zou er, voor het vervilten, in kunnen zakkenlopen. Het breisel was ook makkelijk om bij de Tour te breien, ogen op het TV scherm en de handen op de automatische piloot: insteken omslaan doorhalen aflaten gaan.


Na een wasbeurt op kort programma 40 graden en met een oude spijkerbroek erbij, ontstaat er een prachtig mand.


Groot genoeg voor veel tijdschriften of om boeken in te leggen.

Zeker het nieuwste boek van Ysolda wil ik graag onder handbereik hebben. Het breiboek 'Little red in the city', leest haast als een roman. Ben erg blij met dit werk van haar hand. En wat ik vooral zo waardeer is dat ze haar patronen uitgeschreven heeft in wel heel veel maten. Van 34 tot en met 60!! Vooruitstrevend en passend bij het beeld van de vrouw van tegenwoordig. Alle maten mogen er zijn! Voor een boeiende recentie kun je bij Marijgje kijken.







7 Comments:

Anonymous Lies said...

Mooi! Hoe krijg je hem na de wasmachine zo mooi rond? stop je hem vol met iets? Ik weet van SuzyQ (tasje) dat je het over een doosje moet laten drogen...
Je begrijpt, ik heb nog nooit iets opzettelijk vervilt.
Lie(f)s

9:48 a.m.  
Anonymous Marianne said...

Wat gaaf Tijm! Gr. Marianne

10:46 a.m.  
Anonymous Siem said...

Mooi hoor de manden, goed idee heb ook nog erg veel eskimo liggen!

1:28 p.m.  
Blogger Jonneke said...

Wat een prachtige mand is dat geworden! Ik durf het vilten nog steeds niet aan, ben zo bang dat het na al het werk volledig mislukt wanneer ik het in de wasmachine stop.
Ik heb jouw blog bij mijn favorieten geplaatst op mijn nieuwe blog. Er is nog niet veel te lezen, maar als je zin hebt kom je dan een keer kijken?
Wie weet wordt je dan nog wel getuige van mijn eerste viltpoging:)
Groetjes, Jonneke

2:22 p.m.  
Blogger carool said...

Wat een goed idee om de bollen wol en katoen in zo'n mooie gevilte mand te bewaren. Wil ik ook...
Waar kan ik het patroon vinden en hoe ik in de wasmachine moet vilten??? Heb tot nog toe alleen een achterkant van een hele vacht gevilt tot kleed in m'n hangmat tijdens een workshop van ZachtAardig in Amsterdam. Alvast bedankt, groet Carola.

4:04 p.m.  
Blogger Saskia said...

gaaf!! (hoeveel bollen eskimo had je nodig?)

8:47 p.m.  
Anonymous Wendy said...

Wat een super manden, heb je een soort van werkbeschrijving hiervan? Ik ben nog niet zolang aan het breien, geen idee dus hoe ik het beste kan beginnen.

Groetjes Wendy

9:18 p.m.  

Een reactie posten

<< Home