zondag, januari 29, 2012

Amsterdam

Als ik naar Amsterdam ga, zal ik altijd een sapje kopen bij Shakies. Gezond en erg lekker. En na zo'n treinreis van 2,5 uur gaat het er helemaal lekker in.
Afgelopen woensdag stond ik in Amsterdam om naar de expostie Jodendom in de Nieuwe Kerk te gaan.

De Nieuwe Kerk is van zichzelf al bijzonder om te bezoeken. Zeker om in het echt te zien waar Maxima en Alexander getrouwd zijn. Er zijn daarom ook mooie kaarten van de kerkelijke inzegening te koop.
De expositie zelf vond ik zeer boeiend en goed opgezet. Veel te zien, zowel oude als nieuwe zaken. Verder werd er via video's veel verteld over het dagelijks leven van Joden in deze tijd.

Hoogtepunt vond ik toch wel om een deeltje van de Dodezee rollen te kunnen aanschouwen. Om datgene te zien waar een deel van de Bijbel op gebaseerd is. De geschiedenis die daar zomaar ligt. Ook zijn er mooie stoffen tentoongesteld en een collectie keppeltjes.

Na dit bezoek ben ik nog even naar Pols Potten geweest. Daar viel me deze bak met haaksels meteen op. Diverse leuke gehaakte knuffels en sleutelringfiguurtjes. Als handwerkster denk ik dan al gauw "dat maak ik zelf wel", maar voor mensen die dit niet kunnen of er gewoon geen tijd voor vrij kunnen maken, is het wel zo fijn dat het ook te koop is.











1 Comments:

Blogger Annita said...

Wat een lieve knuffels allemaal. Je brengt me op een idee, daar kunnen ook nog wel wat in Bulgarije gebreide apen bij.

12:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home