woensdag, februari 08, 2012

Vorstelijke dagen

Wat een vorstelijk weer de laatste tijd.
Ons weekendje weg naar Bergen aan zee werd daardoor wel heel speciaal. Na een spectaculaire, glibberige autorit, waarbij we slechts met 70 km per uur over de Afsluitdijk konden rijden, hadden we een paar prachtige witte dagen met heel het gezin. Dat nodigde uit tot lange wandelingen langs het strand en door bos en duin.

In heel Nederland wordt er druk geschaatst en genoten van het weer. Het weer en de rayonhoofden houden het spannend, kan de tocht der tochten door gaan? Of dit gaat lukken hangt van een aantal factoren af, waarbij de vorst de belangrijkste is.
Aan de Friezen zelf zal het niet liggen. Die zijn met man en macht bezig om al de sneeuw van de route af te vegen. Dat moet handmatig en over 200 kilometer. We hebben er wat voor over en dat met dit koude weer.


De Zwette, het begin van de rit, ligt er al prachtig bij.

Ik zit vorstelijk binnen bij de kachel en met mijn breiwerk. Toch ben ik in gedachten al bij het voorjaar. Vandaag ben ik begonnen om mijn zaden na te kijken.

Daarna heb ik elk zakje in mijn zaaiagenda gezet wanneer ik het gewas wil zaaien, waarbij ik rekening houd met de stand van de maan.

Door de in november gesnoeide takken van mijn Kersenboom binnen op de vaas te zetten, kan ik nu al genieten van bloesem. Zo mooi en zo veelbelovend!!

De tocht der tochten mag er echt wel komen, maar ik vind het ook wel een fijn idee dat het straks weer voorjaar wordt.












5 Comments:

Blogger Jonneke said...

Ik kijk ook heel erg uit naar het voorjaar!
Wat een prachtige bloesem, heerlijk om dat nu al op de vaas te hebben!
Groetjes, Jonneke

1:29 p.m.  
Blogger Marianne schrijft over Beleef said...

Wat een feestje toch altijd jouw blog! Mooi.
X

3:42 p.m.  
Anonymous Colourbleu said...

Hoi Tijm,
ik heb mijn zaden óók al eens op de tafel gehad. Heerlijk die tuinvoorbereidingen, maar weet jij of ik de zaden die ik in mijn houten schuurtje had liggen nog gebruikt kunnen worden?
Kunnen ze tegen deze vrieskou?
Ik hoor het graag van je.
Wij gaan zeker naar Ljouwert als de tocht der tochten door gaat!!!
Gr Fenna.

7:25 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Hoewel ik erg van de winter hou, krijg ik ook weer zin in de lente als ik jouw zaadjes zie. Wat een prachtige bloesems. Genieten!

7:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijke blog, prachtige bloesem, Wat is het prachtig weer he! en dan de belofte dat het straks weer voorjaar wordt! Marijgje

7:28 p.m.  

Een reactie posten

<< Home