zondag, februari 19, 2012

Aankopen

De handwerkbeurs wordt dit weekend weer gehouden in Zwolle, alweer voor de negende keer! Het blijft een heel feest om er te zijn, niet alleen om al de mooie kramen met hun schitterende producten, maar ook door de ontmoetingen met mede handwerkliefbebbers.
Dit jaar was ik er met zus, moeder en schoonmoeder van broer.
En ik moet zeggen, ik heb me aardig ingehouden wat aankopen betreft. Ik heb 2 patroonboekjes bij Annita gekocht, een prachtig boekje over viltsters en hun werk en garen voor een vest bij Klazien. Altijd weer leuk om haar en haar zus te spreken! En ik ben dol op haar garens, omdat het in mooie kleuren te krijgen is en omdat het mooi blijft, ook na veel dragen.
Ik had nog veel meer moois kunnen halen, zoals malabrigo bij Wereldwol, maar mijn voorraadkast puilt al uit en Nieuwegein komt er ook nog aan.
En daarbij, thuis lagen deze kleurige bolletjes Fabel sokkengaren van Drops nog op me te wachten. Speciaal gekocht om de knuffels van Annita mee te gaan maken.
Ook al heb ik veel projecten op de pennen, ik kon het gewoon niet laten om alvast te beginnen met Joris, een fantasieknuffel. Het patroon breit zo leuk, net als een puzzel die in elkaar valt!


Het begin van het kopje is al af, maar van mezelf mag ik daar nu niet mee verder. Er is namelijk een vest die heel graag wil dat ik haar af maak.

Deze is inmiddels over de helft. Ik zit nu te dubben hoe breed ik de donkere baan in het lichte stuk wil hebben. En ja, dan ga ik uitstellen, besluitloos worden en dus andere breiwerkjes opzetten. Foei!

Buiten is het nattige, met regen en sneeuw. De harde wind maakt het er ook niet vriendelijker op. Toch ga ik straks nog even naar de volkstuin, gewoon omdat het kriebelt om in de zware klei aan de gang te gaan. Op de seizoentafel is de overgang van winter naar het vroege voorjaar al zichtbaar.

Wishfull thinking.










6 Comments:

Anonymous yvonnep said...

Leuk! Bijna jaloers! We zien elkaar vast in april op de breidagen. Ik hoop dat Klazien daar ook zal zijn.

10:34 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Prachtige combinatie van blauwtinten! Wordt het iets met streepjes of patronen?

6:18 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Mooie kleurencombinatie heb je gekocht bij Klazien. En je tafereeltje met Amaryllis en 'houtjes' is prachtig!

8:23 a.m.  
Blogger Annita said...

Wat leuk dat je een Joris in fabel gaat breien. De mijne werd ook zo leuk, maar ja, die staat in Bergen

9:02 a.m.  
Anonymous hannah said...

Och, het gaat mij net zo hoor, te midden van zoveel moois zou je veel meer willen kopen dan goed voor je is.

Mooie aankopen heb je gedaan, de shetlandwol zou ik ook graag eens mee willen breien. Volgende keer misschien....

9:50 a.m.  
Blogger Klazien said...

Tijm wij vonden het ook erg leuk om je te zien en te spreken. Natuurlijk blijft het leuk om jou te helpen met het uitzoeken van kleuren. Altijd weer byzonder. en nu op naar de breidagen. heb ik ook veel zin in.
Groetjes Klazien

9:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home