donderdag, februari 17, 2011

Nuanceren

Er is momenteel veel aandacht voor wildbreien. In kranten, op internet, voor radio en TV, Francine Oomen komt overal voorbij met haar nieuwe boek.
Waar ik wel een beetje verbaast over ben is het feit dat ik op de meeste plekken lees dat Francine het Landscape Knitting naar Nederland gehaald heeft.
Dat bericht wil ik toch een beetje nuanceren. Ze heeft het op de kaart gezet bij een breder publiek, maar het bestond al veel langer in Nederland en er zijn veel voorbeelden over te vinden. Onderandere heeft SnB Fryslân al meerdere acties gehad. Anderen zijn er al jaren druk mee bezig. Er is al meer over gepubliceerd, zoals in Textiel Plus.
Dat wilde ik even kwijt.

7 Comments:

Anonymous Annita said...

Helemaal mee eens, maar ja, als je francine oomen heet heb je natuurlijk wel gelijk publiciteit

9:08 a.m.  
Blogger Jolanda said...

Zo, dat mocht inderdaad ook wel eens gezegd worden!

9:09 a.m.  
Anonymous berthi said...

Heel goed dat je dit even recht zet want het is mij de afgelopen dagen ook opgevallen dat de nadruk op Francine Oomen wordt gelegd, net of zij het wildbreien naar Nederland heeft gehaald. Er zijn diverse SnB-groepen die veel eerder aan wildbreien deden.

12:12 p.m.  
Blogger Unknown said...

de marketing machine achter Francine Oomen loopt net even wat beter dan die van alle anderen die al veel eerder met landscape knitting bezig waren helaas

4:00 p.m.  
Anonymous Siem said...

En niet te vergeten onze geweldige actie op Schier waar wij een prachtig oud appelboompje versierd hebben met wat breisels.
Ik sluit mij geheel aan bij jouw nuancering!!

8:23 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

en terecht dat je dit even kwijt wilde! Laten we dit rechtgezette stuk ook meenemen naar de LC van 5 maart!

4:41 p.m.  
Anonymous Jan said...

helemaal mee eens, hoewel wij van knitted landscape ook heel veel aandacht in de pers hebben gekregen in zowel binnen als buitenland, en we ook in diverse boeken staan en komen...maar
Ik moet wel zeggen dat ik voor mezelf niet zoveel meer heb met het wildbreien, maar dat zal wel komen dat het voor ons helemaal af was..

7:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home