donderdag, februari 03, 2011

Van Elsevier tot snotlap

In het tijdschrift Elsevier van afgelopen week stond een artikel over breien en het fenomeen Stitch 'n Bitch. Journalsite Karin Sitalsing heeft een boeiend stuk geschreven. Ze is daarvoor onder andere een avond bij onze SnB Fryslân groep op bezoek geweest en is zelf een enthousiast beginnend breister.
We waren blij met deze publiciteit omdat ze nu eens niet clichématig de dingen weergaf, maar een, in mijn ogen, reeel beeld van het hedendaagse breien neerzette.
Helaas ben ik al een paar dagen in de lappenmand en ben daardoor onze SnBavond van afgelopen keer misgelopen. Heel jammer, want we hebben als groep weer grootse plannen. Maar daarover later meer.

Grootse plannen ook bij het nieuw te bouwen Fries Museum. Ze hebben 2 februari bekend gemaakt dat Claudy Jongstra voor de entree van het museum een wandkleed gaat maken van 21 bij 6 meter. Ze heeft nog even de tijd om het te maken, want pas in 2013 gaat dit nieuwe gebouw open.
Het Fries museum heeft sinds enige tijd een blog wat heel boeiend is om te bekijken.


7 Comments:

Anonymous fenna said...

Hoi Tijm,

ik heb het artikel gelezen. Erg mooi beschreven.
Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar de foto's hadden ze toch wel wat mooier kunnen nemen. Het ziet er zo, erg kil uit, terwijl ik het als heel warm en gezellig heb ervaren toen ik bij jullie SnB-avond was.
Beterschap!

7:13 p.m.  
Blogger Kiek es Ier ! said...

Ik kan het helaas niet goed lezen maar het lijkt me ontzettend leuk ikzelf doe een workshop over een paar weken, ik zie er erg naar uit!

7:42 p.m.  
Blogger Kiek es Ier ! said...

O vergeet ik nog beterschap te wensen dus bij deze !!

7:43 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Beterschap (bedankt voor de blogtip)

5:55 a.m.  
Anonymous annita said...

Wat leuk, zo'n artikel, ik heb het nog niet gezien, maar zal, bij uitzondering de elsevier maar eens kopen.
beterschap!!

10:15 a.m.  
Anonymous Siem said...

Ach arme jij, miste je al woensdag! Knap je alweer wat op?
Veel sterkte en zorg goed voor jezelf!!!

7:22 p.m.  
Anonymous MM said...

mooi intervieuw is nooit weg om aandacht voor het handwerk te vragen !!

Kwam hier voor de grootse plannen, maar nog geen nieuws. Heel spannend !!;-)

marian'ne m

1:11 a.m.  

Een reactie posten

<< Home