donderdag, januari 27, 2011

Howie Woo

Howie Woo uit Canada is verzot op haken. Hij is in 2008 begonnen met haken van amigurumi figuurtjes. Hij kon hierin zo zijn fantasie kwijt, dat hij steeds verder ging en zijn fantasie helemaal in de techniek en het garen kwijt kon.
Via zijn alterego Woomi beleefd hij nu allemaal 'haak'avonturen.
Hierboven is Woomi in actie met zijn A.T.O.M. (Aromatherapy Transportable Olfactory Machine).
Huilend jongentje met zijn hondje en het gevallen ijsje.
Ralf and Ruth, waar hij een animatie fotoshoot mee gemaakt heeft.
En hier zijn laatste 'uitvinding' van Woomi, de C.A.R.R.O.T. jetpack. Ook bij dit project is er weer een prachtig beeldverhaal verschenen op zijn blog, zelf met een filmpje van een soort performance.
Howie speelt met de mogelijkheden van haken. Laat zich niet belemmeren door wat 'hoort' of 'kan', maar laat de fantasie zijn hakende handen leiden en zijn hart spelen.
Heel bijzonder dat hij vervolgens dit haakwerk weer gebruikt in animatie en zelfs hele beeldverhalen. Combineren van diverse middelen en technieken.
En ik mag meegenieten van zijn 'avonturen' middels zijn blog en Ravelry. Kleine grappige momenten die een glimlach om mijn mond en in mijn hart doen opkomen.




4 Comments:

Blogger Jolanda said...

Geweldig dat je dit met ons wil delen! prachtig!

6:05 a.m.  
Anonymous annita said...

Ze zijn geweldig, ik zet hem ook op mijn leeslijst.

10:10 a.m.  
Anonymous froukje said...

prachtig!

8:14 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Hartstikke gaaf zeg. Leuk dat je dat (voor ons) gevonden hebt. Zo leer je weer eens wat.

7:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home