maandag, januari 17, 2011

Koolmeesjes

Bij de open dagen van Niels Holgersson had ik het patroonblad gekocht van koolmeesjes met een slinger van pinda's en appeltjes.
Een tijdje terug ben ik er aan begonnen. Omdat het een patroon is met erg veel onderdelen, heb ik het gestructureerd aan gepakt. Alles wat ik nodig had had ik op tafel gelegd en heb zo de patroondeeltjes uitgeknipt. Daarna heb ik er pakketjes van gemaakt, van wat ik in elkaar moet zetten. Alles van een vogeltje samen in een zakje, alle pinda's bij elkaar, alle onderdelen voor een appeltje in een zakje.
Dat werkt makkelijk voor mij. Ik kan dan alles in een grote bak doen en het pakketje eruit halen wat ik wil gaan maken. Dan geen geknip meer in viltlapjes, maar lekker met naald en draad op de bank aan het fröbelen, met de festonsteek.
Inmiddels zijn er 13 pinda's, 2 appels en een koolmeesje af.
Ze mogen op de seizoentafel van januari staan.
Nu nog even het geduld opbrengen om zeker nog 2 koolmeesjes meer er bij te maken. En misschien nog een pinda slinger.





9 Comments:

Anonymous annita said...

Wow, wat zijn ze leuk!!

8:50 a.m.  
Anonymous fenna said...

Schitterend.

11:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een leuke koolmees; wat kijkt ie snoepig! Marijgje

11:29 a.m.  
Anonymous Gea said...

wat een superleuk patroontje!!

12:54 p.m.  
Anonymous froukje said...

OOoh wat mooi! Ik zal er ook mee bezig! Helemaal nu ik dit zo zie! ;)

7:53 p.m.  
Anonymous Natascha said...

Ik kan me nog herinneren dat ik het een slavenwerkje vond om al die pinda's in elkaar te zetten, maar het eindresultaat is dan ook wel meer dan geweldig !
Groetjes Natascha

10:01 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Een goed begin is het halve werk! een prachtig eind resultaat.

9:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Tijm en alle andere breisters van het breicafe leeuwarden/wouters. Allerlaatste ontwikkeling is het wildbreien, het verfraaien van de buitenwereld met breisels. Jullie hebben het al eens gedaan met de boom op de stoep van Wouters maar er ontstaan nu wereldwijd wildbrei-acties, zoals in Artis in Amsterdam. Lijkt mij een mooi verhaal voor de Leeuwarder Courant. ben benieuwd naar jullie ideeen. misschien een reportage??? groeten marja boonstra. 058- 2845373.

10:33 a.m.  
Anonymous Siem said...

Hu?? wildbreien nieuw fenomeen??? Toch gewoon landscape knitting?

Maar goed erg mooi je pinda slinger en koolmees ziet er zo gezellig uit prachtig.

12:18 p.m.  

Een reactie posten

<< Home