maandag, oktober 25, 2010

Zen

De Wolhemeldeken is klaar.
In de herfst van 2008 ben ik er mee begonnen. Eerst elke week 2 lapjes. Gaandeweg steeds minder. Tot het project stil kwam te liggen. Ooit zou ik het afmaken, wist ik.
Dit jaar ben ik weer begonnen. Steeds een beetje, zodat het leuk bleef.
Lapjes aan elkaar naaien, nieuwe lapjes erbij breien. Het formaat bepalen. Omdat ik groot ben wilde ik hem graag extra lang.
Uiteindelijk waren de lapjes klaar. Toen moest de rand er omheen. Ook nog een heel werk.
Rustig blijven. Elke dag een klein stukje. Genieten van het moment, van het beetje wat er bij kwam. Niet te ver vooruit kijken. Vooral niet kijken naar wat er nog aan moest gebeuren, maar naar wat er al gebeurd was. Geen stress maar vertrouwen hebben.
En nu? Nu is hij klaar. Een project van een paar jaar. Het begin en het einde van de Wolhemel.
Garen: Donegal, Ireland
Pennen: 4
Patroon: Wolhemel
Formaat: 130 bij 210 cm
Angelique en Marina, hartelijk dank voor het patroon, het plezier wat ik er aan beleefd heb en voor de Wolhemel met al dat prachtige garen. Het gaat jullie goed!!


18 Comments:

Anonymous Catherine said...

Dit is breikunst van de bovenste plank. Ook al door de bijzonder mooie patronen. Hier kun je trots op zijn. Hij is werkelijk prachtig geworden.Geduld is zulk een schone zaak, maar meer dan de moeite waard geweest.

7:06 p.m.  
Anonymous loesje said...

Hij is prachtig. Jammer dat het patroon niet meer op hun site staat.

7:15 p.m.  
Blogger Jonneke said...

De deken is echt prachtig geworden!
Echt iets om trots op te zijn. Al je geduld is zeker de moeite waard geweest!

7:39 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Wat is hij mooi geworden!!! Dat wordt heerlijk slapen...

8:42 p.m.  
Blogger Overstap said...

PRACHTIG!!! and real Irish in a way!!!

11:01 p.m.  
Anonymous gea said...

waw!!!!!!!!!

11:17 p.m.  
Blogger Unknown said...

Het enige wat ik dacht bij de eerste foto is wouw, ik vind hem zo mooi en gaaf. Hij is super mooi geworden,

7:24 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Prachtig, echt prachtig! Respect voor je doorzettingsvermogen.

8:15 a.m.  
Anonymous fenna said...

Prachtig!
Wat een mooi reliëf zit erin.

9:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is prachtig geworden, goed dat doorzettingsvermogen van je! Marijgje

10:03 a.m.  
Blogger huizeStinesen said...

prachtig!

10:25 a.m.  
Blogger Marleen said...

je deken ziet er prachtig uit! mag je trots op zijn !

3:12 p.m.  
Anonymous froukje said...

SCHITTEREND!

6:56 p.m.  
Anonymous Siem said...

Oh wonderschoon is je deken geworden, staat echt prachtig, dat was het werk wel waard toch?

8:54 p.m.  
Blogger Unknown said...

prachtig! ik bewonder je doorzettingsvermogen!

9:15 a.m.  
Blogger tientje said...

fanstastisch

6:07 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Prachtige deken!

Heel knap dat ie zó groot is geworden. Wat een doorzettingsvermogen. En nu een echt familiestuk.

9:23 p.m.  
Blogger liset said...

Wauw, ben er helemaal stil van. Hoe vreselijk mooi is deze deken. Die blijf je echt je hele leven lang koesteren..

6:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home