dinsdag, oktober 05, 2010

Herfst, herfst, wat heb je te koop?

Wat is de herfst toch een gezellig seizoen. Mooie, warme kleuren in de natuur, de dagen die korter worden, kaarsjes aan en de houtkachel die zachtjes staat te branden.
De tijd van naar binnen keren, in je woning en in jezelf.
Het huis gezellig maken met allemaal oogstproducten: pompoenen, courgettes, appeltjes en peren, lampionnetjes van de plant. Maar ook eikeltjes, kastanjes en hazelnoten, gewoon gevonden, geschenken van de natuur.
Tijd om samen thee te drinken met lekkere koekjes, eindeloos kletsen en genieten van elkaar.
De vogels die naar het zuiden vliegen. Okke, Nootje en Doppejan, die met de blaadjes mee dwarrelen.

Genieten van traditie.

8 Comments:

Anonymous annita said...

Wat een prachtig tafereeltje, en ja, Okke Nootje en Doppejan hebben ook wij veel gelezen voor de kinderen. Ik neem aan dat hier later dit jaar je kersttafeltje moet komen, antwoord op je mail volgt.

7:09 p.m.  
Blogger Marleen said...

heel leuk aangekleed, en ja herfst is mooie tijd van het jaar, vind ik ook trouwens..

8:40 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Superleuk. Vooral van dat minikacheltje met de mand met houtblokken smelt ik helemaal.

8:27 a.m.  
Blogger Carla said...

PRACHTIG !!!Heel erg lieff en herfst is een mooi seizoen ,,
grtjs carla xxx

8:28 a.m.  
Anonymous Siem said...

Kan ook erg genieten van dit jaar getijde en wanneer dan de ganzen over vliegen naar het zuiden vraag ik mij altijd af of Nils er ook bij is. Maar het ziet er weer erg gezellig uit bij jullie.

10:37 a.m.  
Anonymous froukje said...

Wat een leuke foto's, zo echt die koekjes op t tafeltje, ja dat valt mij dan weer op ;)

1:33 p.m.  
Anonymous Petra said...

De herfst is leuk, vooral met zo'n kabouter-tafereeltje. Wat zitten ze daar zo gezellig aan de thee bij de houtkachel.

Groetjes Petra

4:22 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat leuke foto's :)

7:25 a.m.  

Een reactie posten

<< Home