maandag, september 06, 2010

Officieel

Het is zover, het cocoonseizoen is officeel begonnen, want de kruidnootjes liggen weer in allerlei soorten en maten en in verschillende verpakkingen in de schappen.
Vroeger kon ik me er aan ergeren, de zomer nog niet eens over of ik werd al met 'Sinterklaas' geconfronteerd. Het voordeel van ouder worden is dat je wat milder wordt (als het goed is) en daarom associeer ik nu al die lekkere zoetigheid met het weer gezellig samen binnen zitten en genieten van de warmte en knusheid met de gordijnen dicht. Weer in jezelf terugtrekken.
Nou is dit daar wel een heel extreem voorbeeld van. Maar het is om te laten zien hoe groot de mand is die ik gebreid heb, voordat hij is vervilt.
Na het vilten heeft hij dit formaat. Ideaal om een lekker groot project breien of haken in te bewaren. Knus en warm op de bank. Netjes en sfeervol. En zo aan de kant te zetten als er visite komt.
Nu mag er zolang een wit haakproject in logeren.
Er was nog wat wol over en daarvan heb ik een klein mandje gemaakt. Voor een klein projectje zoals in dit geval een paar sokken.
Knusse woonaccessoires voor een knus seizoen.




19 Comments:

Blogger lucie said...

Ooh wat vind ik je manden mooi!
Echt zo'n wolwinterkleurtje.

groetjes Lucie

8:06 p.m.  
Anonymous gea said...

super leuk!!

9:21 p.m.  
Blogger Kiek es Ier ! said...

Hoi hoi !!Via via via kom ik hier terecht en wat vind ik die manden leukkkkkkk!!! Heb je daar ook een patroon van of doe je dat zo uit het bolletje? Ik ga je zéker volgen hoor ;))

9:34 p.m.  
Blogger Breienmaar said...

Ik dacht dat ik de enige was met pepernoten nu al in huis;) Bij de hema hadden ze ze ook al:) Ik noem het tegenwoordig gewoon herfstnootjes.

Je manden zien er mooi uit, wolwit geeft gelijk ook een luxe gevoel.

groetjes, martine

9:35 p.m.  
Blogger Janina Modaal said...

Mmm, kruidnootjes!
En die mandjes zijn erg mooi geworden!

11:53 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Ach ja, deze tijd van het jaar is ook weer erg gezellig. Je manden zijn prachtig. Wolwit, zo simpel, maar zo mooi.

10:06 a.m.  
Anonymous Tien said...

van wat heb je die mooie manden gebreid, en hoeveel had je nodig?

11:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi idee! En staat vast erg netjes in huis! Marijgje

11:49 a.m.  
Blogger Unknown said...

leuke manden Tijm! en pepernoten lust ik persoonlijk het hele jaar door wel! De herfst en de winter komen eraan, dus lekker veel breien bij de kachel.

11:58 a.m.  
Anonymous Gawy said...

Aan de ene kant zie ik op tegen dit seizoen, maar als ik jouw blog bekijk, krijg ik er zowaar toch een beetje zin in :)

6:51 p.m.  
Anonymous froukje said...

Oh wat is ie mooi vervilt!

7:09 p.m.  
Blogger Unknown said...

Prachtig, de kleur, de vorm, het formaat, ik bedoel dus je mand (en mandje!)
Zelf kan ik er niet zo goed tegen, nu al pepernoten in de winkel.. misschien omdat ik nog een kindje heb die Sinterklaas hoog heeft zitten..

Maar... knus de herfst in, daar ben ik voor! Mijn lievelingsjaargetijde :)

7:57 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Ik neem graag het ergernisstokje van je over. Er moeten nog draken worden verslagen, sint maarten moet nog langs komen. Dus sinterklaas is nog lang niet aan de beurt.

Waarom moet alles maar sneller en eerder. Wat is er met de verstilling van juist deze seizoenen gebeurt?

9:03 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Sterker nog, ik heb de eerste kerstversiering alweer bij mensen zien hangen... Najaaa... Maar idd, bij dit gure weer horen kruidnootjes (helaas niet te veel van WW)... En morgen snel even de winterjas naar de stomerij brengen ;)

9:35 p.m.  
Anonymous Annita said...

Hoewel ik al vrij oud ben, had ik best nog een beetje zomer gewild voor als ik weer thuis ben. Maar je hebt gelijk, er gaat niets boven lekker op de bank en breien. Je tas is super.

12:27 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

De manden/tassen zijn echt prachtig. Lekker stevig, warm wit en ook nog handig.

(laat die pepernoten liggen; als niemand ze koopt, komen ze volgend jaar misschien later.. )

1:38 p.m.  
Blogger Annemarie's Haakblog said...

Mooi zeg!

11:01 p.m.  
Blogger Unknown said...

Die grote witte tas die je gebreid hebt en daar vervilt is echt prachtig. Heb je daar een patroon of beschrijving van ?
Welke wol heb je daarvoor gebruikt.
Zou hem zeer graag namaken maar weet er geen beginnen aan. Heb dit nog nooit gedaan.
groetjes
Els

4:36 p.m.  
Blogger Herma said...

Voor Els (je profiel is niet beschikbaar voor mij).
De tas is eigen idee, maar ter inspiratie kun je zoeken op bags bij www.ravelry.com (wel even gratis lid worden).
Het garen is uit voorraas, maar zeer geschikt is het Drops garen Eskimo. Breien op pennen 7 en dna in de wasmachine vervilten.

5:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home