zondag, juli 25, 2010

Ik ga op reis en neem mee...................

...........Tijmman, Moeder, oudste en jongste dochter. Omdat jongste dochter 4 weken op Ameland werkt, zijn we een dagje op visite gegaan. Op de boot glijdt het gevoel van alledag gelijk van me af en komt het vakantiegevoel er voor in de plaats. Grappig detail, mijn zusje zat deze dag op het eiland naast Ameland, namelijk Schiermonnikoog.
Wij hebben dochter op haar werkplek bezocht en zijn daarna naar de woeste zee gegaan. Nee, voor mij geen pootje baaien of zwemmen, zo van de droge kant vind ik het meer dan mooi genoeg.

Van te voren had ik via de site van Drops al gezien dat er bij de Primera in Buren garen van hen te koop was. Haast niet te geloven, maar waar!!! Helaas geen Alpaca of Kidsilk, maar wel Eskimo, Delight sokkengaren en ook ander erg leuk garen, zoals het garen van Hooked. En een hele leuke verkoopster die zelf ook een ervaren breister is waardoor het erg gezellig praten was.
Mijn aankoop, nog voor het fietsen over het eiland: twee klossen Zpaggetii Hooked, de witte voor een kussensloop, de groene voor een tas, 2 Scheepjes sokkengaren grijs voor de plaid waar ik mee bezig ben, 2 Scheepjes gekleurd sokkengaren voor nog een plaid maar dan gebreid (wat heb ik toch met plaids de laatste tijd? Zin in de herfst??) en 7 groene Eskimo voor een vestje of toch weer een tas.
Dat moest, in een grote Primera tas, achter op de fiets, maar wat was ik er blij mee! Dan maar wat lastiger fietsen, en met tassen sjouwen, mijn dag kon niet meer stuk.


De plaid begint nu al echt wat te lijken. Ben wel blij dat ik het met dubbele draad doe, anders was het wel een hele klus, met een dun draadje en pen 3.




6 Comments:

Anonymous froukje said...

Oooh wat een mooie aankopen! En wat is dat toch heerlijk, een dagje wadden!

5:30 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Zo, da's scoren! Prachtige tinten garen heb je gekozen.
Wanneer het af is, heb je ook nog een leuke herinnering aan waar je het garen gekocht hebt; op een leuk eiland waar je met je familie was.

5:31 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Wat een prachtige buit!

7:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat? Drops op Ameland, wat leuk! Mooi ingekocht tijdens zo'n waardevolle dag! Marijgje

1:31 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat heb je mooie garens gekocht en wat geweldig he zo'n dagje eiland heerlijk, de zaken van alle dag vallen even van je af!!

1:32 p.m.  
Anonymous Money Making said...

ik ben echt onder de indruk van uw site te bekijken, zijn informatief en nuttig, ga ik om het te houden in mijn bladwijzers en ik hoop dat u het zult houden ...

6:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home