vrijdag, juli 23, 2010

Grijs

Nee, gelukkig geen grijs weer of een grijze dag. Wel een begin van grijs haar maar dat is een ander verhaal. Ik ben weer begonnen met het haken van een plaid, in grijzen dit keer.
Het is sokkengaren van Scheepjes (Invicta colour 951) wat verdacht veel lijkt op Noro sokkenwol.
Wat er voor mij bijzonder aan is, is dat ik het in de enigste handwerkzaak in Leeuwarden heb gekocht, namelijk Dekker's naaimachine winkel op Over de Kelders.
Het is speciaal, omdat sinds 1 mei de zaak over genomen is door een oud klasgenote van mijn oudste kind, een jonge vrouw van 23 jaar.
Ik vind het enorm dapper en knap om in deze tijd als zelfstandige aan het werk te gaan en dan ook nog eens met een winkel waarbij je wel heel veel omzet moet draaien om wat winst te behalen.
Ik wens haar heel veel succes en hoop dat het gaat lukken, want deze laatste handwerkzaak wil ik niet kwijt. Zelf heb ik er dus baat bij dat ze een mooie doorstart gaat maken en de boel iets moderniseert. Om haar wat tips aan de hand te doen, heb ik haar op een aantal zaken geattendeerd en gevraagd of ze ook Drops garen wil gaan verkopen. Snijdt het mes aan twee kanten, zij een mooi garen in de winkel wat goed verkoopt en ik een LYS met mijn lievelingsgaren.

6 Comments:

Anonymous fenna said...

ben benieuwd hoe je plaid eruit gaat zien! En ik zal zeker eens bij Dekker gaan winkelen als ik bij mijn studerende dochter in Ljouwert ben.
Heeft jou dochter al een kamer in Utrecht?

Gr. Fenna.

5:26 p.m.  
Blogger Aal said...

Wauw, ik wist niet dat deze grijze melange ook in die nieuwe collectie van Scheepjes zat en dan ook nog zo dicht bij te verkrijgen! Een vriendin wil graag een kantsjaal daarvan, kan ze mooi het garen zelf daar even halen!

6:05 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Leuk ja, die nieuwe kleurtjes van Invicta C. Ik ga binnenkort ook even gluren... En dat grijze, ach, verstand komt met de jaren, en het zit vooral in die grijze haren hoor! ;)

6:51 p.m.  
Anonymous froukje said...

Wauw dat wordt vast mooi!

7:23 p.m.  
Anonymous Natascha said...

Ik heb vandaag precies hetzelfde wolletje in mijn handen gehad, hij is erg mooi en lijkt inderdaad erg op de Noro...deze vooelt alleeen een stuk zachter aan.
Groetjes Natascha

5:16 p.m.  
Anonymous Lous said...

Dat gaat vast heel erg mooi worden, en petje af voor mensen die nog zoiets gaan beginnen, veel succes.

11:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home