zondag, augustus 08, 2010

Compromis

Ik hou van harmonie en ben een conflictvermijder. Daarom hou ik van een compromis, waar onderstaand project een mooi voorbeeld van is. Toen de vriendin van mijn oudste kind mijn gehaakte plaids zag, gaf ze subtiel maar wel heel duidelijk aan dat zij ook wel zo'n plaid wilde hebben. Ze had goede herinneringen aan een gehaakte deken van haar Oma en houdt er van om 's avonds lekker knus onder een dekentje te gaan zitten. Oudste zag dat niet zitten: "Ik wil niet zo'n pluizig en rommelig ding op mijn mooie bank. Zo ouderwets". Ik snap beide partijen, een lekker warm dekentje is nooit weg, maar een nette designbank hoort ook strak te zijn.
Ja, dan komt het er op aan om een compromis te zoeken. En die heb ik, naar mijn mening, gevonden. Ik heb een modere gehaakte deken gemaakt van sokkengaren in grijstinten. Dezelfde tinten als in de bekleding van de bank zitten. Strak haakpatroon, niet pluisend garen en toch bijna helemaal wol.
Zelf ben ik er erg tevreden mee en heb zelfs moeite om afscheid van deze deken te nemen. Toch gun ik hem schoondochter ook van harte, als ze dan straks van hun zomervakantie terug komt kan ze lekker op de designbank, met haar gehaakte dekentje, de herfst in gaan.
Garen: Scheepjes Invicta Coloris (sokkenwol) grijse tinten.
Haaknaald: 6 (garen verwerkt met dubbele draad).
Patroon: zelf bedacht.
Formaat: 165 cm bij 135 cm





8 Comments:

Anonymous Edith said...

Mooi zeg!

Dat vind ik het ultieme van zelf maken: je kunt het zó aanpassen in kleur, vorm of structuur dat het bij degene past die het gaat gebruiken. Prima compromis dus. Chapeau! Keep up the good work!
Groet, Edith

4:25 p.m.  
Anonymous froukje said...

Prachtige log! Wat knap: alweer een plaid af! Waar haal je de tijd vandaan? Ik dacht werkelijk dat ik eerst naar een zwart/wit foto zat te kijken.

8:54 p.m.  
Anonymous Siem said...

Prachtig compromis inderdaad lijkt mij. Ben erg benieuwd hoe deze prachtige plaid ervaren wordt op de design bank. Wat mooi inderdaad dat je het zo kunt aanpassen.

10:17 a.m.  
Anonymous Hélène said...

Hoeveel wol heb je hiervoor nodig gehad ???
Ik wil ook een plaid maken, maar heb geen gedacht van hoeveelheid ...
Alvast bedankt,
Hélène
hfeyaerts@pandora.be

3:56 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Erg mooi en strak inderdaad! Zijn ze vast allebei heel, heel blij mee!

6:18 p.m.  
Blogger baukje said...

Heel sjiek!

12:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

een prachtig compromis!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

7:08 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Zo, dá's een flinke deken! Daar weet ze vast wel raad mee.

8:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home