maandag, augustus 16, 2010

Liesl

Van haar had ik zomaar het patroon van Liesl gekregen. Een patroon van de hand van designer Ysolda. Ik ben er erg blij mee. Wat een prachtig vestje en wat bijzonder leuk om te maken! Voor degenen die het patroon niet kennen, het vest wordt van boven naar beneden gebreid!
En dat is handig, want zo kun je al breiend het vestje passen en zo bepalen hoe lang je hem wilt hebben. Gewoon aandoen en in de spiegel kijken.
De mouwen kun je daarna mooi op lengte breien. Of ze juist als een soort kapjes houden.
Het patroon is eenvoudig maar o mooi en zo romantisch. Vleugje Jane Austin als je het mij vraagt.
Het garen is van Rowan Kid classic en ik had 4 bolletjes nodig. Het is met pennen 5 gemaakt.
De parelmoeren knopen maken het geheel af. Ik heb ze gekocht op een maandag op de Noordermarkt.




15 Comments:

Anonymous froukje said...

Ze is echt PRACHTIG geworden! En o wat zijn die knoopjes toch perfect ervoor!

7:48 p.m.  
Blogger Silvina said...

Nice!!

8:06 p.m.  
Anonymous gea said...

wat super leuk!!!

7:22 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Mooi hoor. Prachtige kleur ook.

8:27 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Prachtige frisse kleur! En het ziet er heerlijk zacht uit.

11:43 a.m.  
Anonymous Aardbei said...

Oooh zo schattig! Dit moet ik zeker blijven volgen nu ik aan het leren breien ben :-)

12:05 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

perfect truitje - die wil ik ook nog eens maken. Jouw versie is schattig, mooie kleur en de knopen maken het 'af'.

1:21 p.m.  
Anonymous annita said...

Ik loop eindeloos achter op alle blogs, en kijk nu sinds lang weer eens op die van jou. Wat een schitterende deken heb je gemaakt, heel mooi in dat grijs. En de Liesl, geweldig.

7:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach, wat een lief daar word je blij van vestje!
fiddletwiddle

10:15 a.m.  
Blogger Jolanda said...

Wow, CAPITAL!

(nu nog een mrdarcy aan uw zijde)

9:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit mooie groene vestje, is daar een patroon van, ben er helemaal verliefd op, Waar kan ik dit patroon vinden,

Griet meinsma

7:51 p.m.  
Blogger Herma said...

Griet, dat kun je bij de designer bestellen. Staat in de tekst als link.

8:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,

Dat lukt mij niet. Bedankt voor de reactie

7:05 p.m.  
Blogger Herma said...

Griet, druk op de link die staat op het woord Ysolda. Dan kom je op de site van haar. Bovenaan staat als eerste patterns. Klik daar op. Dan krijg je allemaal foto's van haar patronen. Klik op Liesl en dan kun je dit in het winkelwagentje (basket) doen en bestalen. Je krijgt het patroon dan via je mail toegestuurd binnen 5 seconden.

7:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dank je wel voor de reactie,nu snap ik het, en is gelukt,,

Nogmaals bedakt,

Gr Griet

11:19 a.m.  

Een reactie posten

<< Home