maandag, september 27, 2010

Verloren en gekregen

Was ik gisteren zomaar een ochtend kwijt...........aan een fikse hoofdpijn.
Ik werd wakker om 0600 uur en had erge hoofdpijn, zo erg dat ik er misselijk en draaierig van was. Dan zit er maar een ding op en dat is in bed blijven, in het donker en proberen te ontspannen. Ik voelde me zo beroerd, dat ik me niet eens druk kon maken over het feit, dat mijn vrije zondagmorgen zomaar aan me voorbij ging.
Gelukkig hielp deze aanpak enigsins, zodat ik me 11 uur ietsjes beter voelde en op daadkracht en heel rustig aan toch kort naar een verjaardagsvisite kon. Vooral omdat ik het heel graag wilde.
Ja, het is waar, ouderdom komt met gebreken......

Het einde van de dag had nog een verrassing voor me in petto.
Tijmzoon en vriendin kwamen zomaar langs om vakantiefoto's te laten zien van hun reis naar Portugal.
Ze waren in Porto een handwerkzaak tegen gekomen en waren zelfs zo lief om daar naar binnen te gaan en deze smakelijke foto te nemen.
En het bleef niet alleen bij een foto............. zo kochten zelfs een bolletje sokkengaren voor me!!
Echt Portugees garen. Bijzonder detail: de wol ligt wel in bollen in de schappen maar wordt afgerekend middels wegen. Ik ben er erg blij mee, het is katoen met acryl, dus mooi voor zomersokken.
Toen ik vanochtend in alle vroegte de prachtige bol wilde vastleggen, ondekte ik dat het fototoestel, die al erg oud is, het begint te begeven. Flitser wilde op geen enkele manier dienst doen.
Dat is feest voor Tijmman, dan kan hij naar de winkel om een nieuwe te kopen, want zonder fototoestel, geen foto's, dus een saaie blog. En dat moet natuurlijk niet.


8 Comments:

Anonymous Annita said...

Vervelend, van die onaangename verrassingen van je lijf.
Ik ben wel blij met Tijmman, want wat zou de wereld moeten zonder al jouw leuke fotoos.
Wat een mooie wol, leuk met katoen, en echt portugees dus.
Ik ben dit weekend voor het eerst weer thuis geweest, valt nog niet mee, ik was gisteravond helemaal kapot, en dat terwijl ik haast niks had gedaan, maar ja, je moet wel naar de keuken lopen als je een kopje koffie wilt en in het totaal is dat over een hele dag nog te veel.
Nog maar even in het revalidatiecentrum blijven dus. Dat is ook de reden dat ik minder trouw wat op je blog schrijf. Ik heb hier een vrij crummy computertje dat niet altijd doet wat ik wil, en dan geef ik het vaak weer op.

9:35 a.m.  
Anonymous fenna said...

Da's balen, om op te staan met een fikse hoofdpijn. En dan ook nog een fototoestel die het begeeft.
Maar wat ontzettend lief van je zoon dat hij zelfs op vakantie aan jou en je hobby denkt.

11:02 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

gelukkig is de hoofdpijn weg. Van die vakantiefoto word ik helemaal vrolijk... en hier ook het fototoestel begeven, ik behelp me nu met mijn mobieltje om foto's te nemen voor de blog, tot ik eens genoeg geld heb voor een echt toestel.

12:55 p.m.  
Blogger tikjewit said...

ik word altijd vréééselijk hebberig bij t aanschouwen van zoveel mooie lekkere zachte fleurige wolletjes...
Lijkt me een prachtig behangetje, die winkel-foto....!

2:45 p.m.  
Anonymous froukje said...

Ooh wat een mooi bolletje! Wat lief!

6:46 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat lief van zoon en vriendin en wat een mooie foto van die winkel in Portugal! Mooi bol meegenomen voor je, daar weet jij ongetwijfeld raad mee.
Hoofdpijn weer verdwenen?

7:38 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Alleen de foto is al een mooi cadeautje en het bolletje wol is helemaal lief.
Pas goed op jezelf, hè?

8:19 a.m.  
Blogger Unknown said...

ja hoofdpijn is echt zo waardeloos. En wist je maar waarvan het kwam. Ik wordt tenminste altijd erdoor "verrast". En wat ontzettend leuk dat je zoon op zo'n manier aan je denkt terwijl hij op vakantie is. Lief hoor.

6:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home