maandag, oktober 11, 2010

Verwend

Tijmman heeft me heel lief verwend met een leuk tijdschrift. Reden? Ik had gisteren weer een migraine aanval en was na 13 uur slapen weer einigzins aanspreekbaar. De dag erna, vandaag dus, ben ik nog wat wiebelig, trillerig en moe. Hopelijk gaat mijn lichaam hier geen gewoonte van maken.

Ik heb een zwak voor poppenhuizen en mijn wens is om ooit een Engelse Cottage te maken op schaal 1:12.
In dit nummer van het tijdschrift Poppenhuizen & Miniaturen stonden breipatronen. Zo grappig om te zien en ook omdat ik ben momenteel voor een verrassing aan het breien op pennen 1,5 en 2.
Zelf ben ik helemaal weg van mooie tafereeltjes in het klein. Sfeervolle kamers met alles er op en er aan. Jaren terug was ik met Fimoklei aan het knutselen. Vooral taarten en andere etenswaren vond ik erg leuk om te maken. Helaas is het allemaal in de loop van de jaren zoek geraakt.
Als ik niet de Staatsloterij win, dan wil ik graag een hele scheepslading tijd winnen en dan daarmee alles doen wat ik wil: tuinieren, handwerken, poppenhuizen maken, kleding naaien, schilderen en tekenen, lezen, kokkerellen, workshops volgen en nog veel meer.
En ook weer zelf muziek maken en zingen, zoals onderstaande dame in een gebreide japon.





9 Comments:

Anonymous froukje said...

Wat een prachtige blog, zo herkenbaar! Poppenhuizen: zo mooi, alles 1:12! Ja, Tijm geef ons een lading tijd en ons hoor je niet meer! Heerlijk zo'n blad, Tijmman weet wat goed voor je is!

8:00 p.m.  
Anonymous fenna said...

Wat balen dat je weer geplaagd werd door migraine. Lief hoor, dat je verwend werd door Tijmman.
Ik mag graag je blog volgen, zeker nu ik lees dat je zo veelzijdig bent.
Jammer he, dat er maar 24 uur in een dag zitten!

8:51 a.m.  
Anonymous Lous said...

Gelukkig heb je Tijmman, dat is het belangrijkste.
Tijd , ja daar ontbreekt het mij ook aan.
Liefs, Lous

10:30 a.m.  
Anonymous annita said...

Oh ja, poppenhuizen. Ik heb er 2 gemaakt, ééntje voor mijn jongste dochter toen ze een jaar of 3 was. Dat was een huis op schaal 1:8, dus met wat grotere spulletjes. Daarna heb ik nog een speelhuis gemaakt voor mijn neefjes( http://zijmaakthet.web-log.nl/zij_maakt_het/2007/05/gevonden.html ). Het is zoooooooooooooo leuk om te doen, wie weet ooit, als ik tijd win in de loterij, maar ja, ik werk niet eens ...
Misschien moeten we ooit een bouw along voor 2 afspreken en dan om de beurt naar Friesland en naar Enschede reizen om lekker te tutten over al dat moois. Moet eerst wel weer kunnen lopen.

In al mijn enthousiasme over poppenhuizen, vergeet ik de aanleiding, migraine, wat een ellende.

8:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach wat ontzettend vervelend voor je die migraine! dan is het wel extra fijn zo;n fijn vent te hebben die je even verwend. Hopen dat het ondanks deze verwennerij niet te vaak terug gaat komen, die koppijn. Marijgje

7:32 p.m.  
Anonymous s said...

Wat balen die migraine, maar wat ontzettend lief van Tijmman om dit prachtige blad voor je te kopen. Zelf ook een poppenhuis gehad met werkende lampjes enzo echt heel leuk. Maar heb gelukkig niet de behoefte er nu iets mee te doen behalve er vol bewondering naar kijken. Hoop dat je snel weer opknapt!!

11:31 p.m.  
Anonymous Siem said...

S staat dus voor Siem haha

11:32 p.m.  
Anonymous gawy said...

gu-wel-dug! Heerlijk om te bekijken....

Sterkte met de migraine.. heel k.. vervelend. Hoop mee dat het geen gewoonte gaat worden!

6:32 p.m.  
Anonymous Anje said...

Oh... die zakjes tijd, als je weet waar ze te vinden zijn, verklap je het dan?
Prachtig breiwerk laat je zien. Voor mijn 1:18tje brei ik op o.8.
Hoop dat het weer gaat, Migraine is zo iets sluipends brrrr.....
groetjes Anje.

9:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home