zaterdag, december 12, 2009

With a little help...............

....................from my friends.
In 'mijn hoekje' op de bank, wijn en mobiel binnen handbereik, ben ik nog steeds bezig met de rode/roze plaid. Muziekje op, houtkachel warm en kaarsjes aan. Genieten van de namiddag waarin het nog steeds vroeger donker wordt.
Ik heb even wat hulp nodig. Even wat mensen die meedenken en tips willen geven.
De plaid nadert zijn eind. Ik wil hem afwerken met een rand. Nu loop ik te dubben: zal ik eerst halve rondjes maken en die in de uitsparingen haken en dan een rand om het geheel maken. Of zal ik met vasten een soort koord langs de toppen van de zeskantjes maken en daarop verder een rand haken.
Mogelijkheid één lijkt me wel mooi maar kost nog heel veel doorzettingsvermogen.
Mogelijkheid twee gaat sneller maar wordt dat wel mooi??
Dan de blauwe tas.
Het breien is al lang klaar en nu ligt hij te wachten om te worden vervilt. Maar dat kan pas, nadat ik het hengsel met metalen 'gespen' heb bevestigd aan de tas.
Ik heb overal al gekeken maar het volgende kan ik niet vinden: metalen, zilverkleurige 5 cm breede rechthoekige gespen die geen gesp zijn (alleen de rechthoekige vorm, zonder pin). Ik maak ze aan de tas vast en vervolgens kan het hengels daar weer aan vast gemaakt worden. Pas als dit gedaan is kan ik de boel gaan vervilten.
Waar kan ik zoiets krijgen??




15 Comments:

Blogger Jonneke said...

Als ik jou was, zou ik proberen alle moed te verzamelen en het kleed afmaken met halve rondjes en dan een rand. Zo'n prachtig kleed verdient een mooie afwerking!

8:37 p.m.  
Blogger baukje said...

Voor de gespen kan je bij ROBIN_EVA kijken, zij verkopen allerlei spullen om tassen te maken, ze leveren supersnel. W.b de tas.....ik zou het echt niet weten, heb nog nooit zoiets gedaan...

9:20 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Tja, die halve rondjes zijn denk ik wel heel mooi.....
De "gespen"die je nodig hebt...heb je geinformeerd bij Auke Rauwerda? het zou mij niets verbazen dat zij ergens, in een klein laatje, achteraf, 2e zoldertrapje op zoiets hebben liggen.

9:54 a.m.  
Blogger Unknown said...

halve rondjes lijken me prachtig! En heb je al bij een ijzerhandel, hubo, gamma, karwei gekeken voor de gespen?
Fijn weekend!

10:07 a.m.  
Anonymous Siem said...

Ja vrees dat ook ik ga zeggen halve rondjes, hoef ze namelijk niet zelf te haken ;-). Maar is denk ik wel het meest mooie.
Die gespen, heb je bv al gekeken bij www.grootmoedersknopendoos.nl
Succes met zoeken, hoeveel eil je er hebben? 2 of 4?

11:33 a.m.  
Blogger baukje said...

Nog een idee. ga eens bij de kringloop kijken, soms heb je voor een paar euro een berg tassen waar van alles aan zit, ringen gespen etc..... Succes

12:10 p.m.  
Blogger Alice said...

Ik weet hoeveel doorzettingsvermogen het kost om de plaid af te maken, maar ook ik zou toch de halve hexagonnen maken. De andere variatie gaat denk ik tegenvallen.
Veel succes met afmaken van je deken.
Gr. Alice

2:09 p.m.  
Anonymous Arja said...

voor de gespen kun je soms het best een oude tas slopen. te vinden bij de kringloop, het leger des heils, of op moeders' zolder.

4:15 p.m.  
Anonymous annita said...

Ik denk dat ik een schulprand zou maken, met schulpen die precies in de uitsparingen vallen, op dei manier heb je een rand, maar je verstoort de mooie vorm die nu aan de rand zit niet.

10:35 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Dus de plaid is bijna af. Goed man!
Persoonlijk zou ik niet proberen vierkant te maken wat rond is. Accentueer de mooie geschulpte rand die je al hebt, door er nog een keertje omheen te haken.

1:35 p.m.  
Blogger DutchAstrid said...

Ten eerste: Het wordt sowieso prachtig!
Ten tweede: ik ben 31 en heb dus volgens alle media last van keuzestress. Helaas, ik weet het ook niet... ;)
Ten derde: Is er ijzerwaren dat Auke Rauwerda niet heeft? Maar wat heeft die tas een mooie kleur blauw!

:D

8:41 p.m.  
Anonymous Lous said...

Volgens mij moet je , je eerste gedachte kiezen, want dat is meestal het goede. Succes ermee

12:05 a.m.  
Anonymous yvonnep said...

Ga maar voor de 1e manier, dat kost wel meer werk, maar is denk ik mooier. Het andere zou er misschien alleen maar toe leiden, dat je uiteindelijk toch het eerste gaat doen. En dus moet uithalen. Daar wordt niemand vrolijk van.
En van gespen heb ik geen verstand.

6:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ook mijn keus zou op de halve rondjes vallen. Da's wel een beetje het nadeel als je ons om raad vraagt ;) Het wordt straks wel een fijne lekkere warme en mooie plaid.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

7:53 p.m.  
Anonymous hannah said...

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar volgens mij raden de meeste reageerders je de halve rondjes aan. Het ziet er al prachtig uit, zowel je plaid als je tas.
Sterkte met kiezen!

8:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home